جعلی کردن مکان در گوشی با جی پی اس

آموزش جعلی کردن مکان جغرافیایی در اندروید

ایا شما هم از جمله افرادی هستید که نیاز دارید به هر دلیلی موقعیت مکانی خود را جعل کنید؟ امروز با آی‌تی رسان همراه باشید تا جواب این سوال را پیدا کنید.

حتی اگر از پنجره‌ کوچک موبایل خود دنیای مجازی را رصد کنید متوجه خواهید شد که اینترنت دنیای بسیار شگفت‌انگیزی در بر دارد. موقع اتصال به این دنیای بی‌پایان و بهره بردن از امکاناتش برخی از قسمت‌های گوشی برای موارد و معیارهای خاص به صورت پیش‌فرض تنظیمات ثابتی دارند و ظاهراً امکان تغییر آن‌ها وجود ندارد، یکی از بارزترین مثال‌ها در این زمینه گرفتن مشخصات مکان جغرافیایی شماست. ثابت بودن این عمل برای بعضی از کاربرها خوشایند نیست. برخی از سرویس‌ها هستند که ممکن است فقط برای افرادی که در آمریکا حضور دارند قابل دسترسی باشند. این نکته را باید در نظر گرفت که شاید شما در آمریکا نباشید و نیاز به این سرویس داشته باشید آن وقت چه کاری باید انجام دهید؟ مثلا ممکن است نیاز به استفاده از برخی سرویس‌ها داشته باشید ولی به دلیل مکان جغرافیایی خود قادر به استفاده از آن نباشید. خب برای حل این مشکلات باید یک بلیت بگیرید و به آمریکا یا مکان مورد نظر سرویس مربوطه بروید؟! جواب منفی است. بهترین کار این است که عملی انجام دهید که سرویس‌دهنده فکر کند شما ساکن آمریکا یا جایی هستید که آن‌ها سرویس خود را ارائه می‌دهند.

همان‌طور که خیلی از ما می‌دانیم با توجه به قابلیت‌های بی‌شمار اندروید، این سیستم عامل یک سیستم عامل همه کاره محسوب می‌شود و قابلیت‌های جالب زیادی هم در خود جای داده است، یکی از این قابلیت‌ها جعلی کردن مکان جغرافیایی شماست که خوشبختانه صرف نظر از کمپانیِ تولیدکننده، در هر دستگاه مدرنِ اندرویدی این قابلیت وجود دارد. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که شما بخواهید مشخصات جغرافیایی مکان سکونت خود را جعل کنید. در همین راستا بهتر است بدانید که انجام این کار مانند خوردن یک لیوان آب آسان است. نگران روت کردن گوشی نازنین خود هم نباشید چون نیازی به انجام این کار نیست.

خب برای جعلی کردن مکان جغرافیایی لطفا گام‌های مشخص شده در تصاویر زیر را انجام دهید؛

۱ – در قدم اول باید اپلیکیشن جعل کردن مشخصات جغرافیایی را دانلود کنیم، اپلیکیشن‌های زیادی برای این کار وجود دارد که ما در بین آن‌ها یکی از مناسب‌ترین‌ها به نام Fake GPS Location Spoofer را انتخاب کرده‌ایم که بهتر است شما هم آن را دانلود و نصب نمایید. پس از نصب کردن برنامه آن را اجرا کنید. اگر GPS فعال باشد برنامه از شما درخواست می‌کند که آن را غیر فعال کنید. همچنین از شما درخواست می‌شود تا برای داشتن نتایج مطلوب‌تر، وای‌فای خود را هم خاموش کنید (دستگاه‌های اندرویدی معمولا هم از وای‌فای و هم GPS استفاده می‌کنند تا به سرعت مکان شما را دریافت کنند). پس از بالا آمدن پنجره‌ پاپ‌آپ، دکمه‌ تنظیمات مکان (Location Settings) را لمس کنید تا به منوی بعدی که گزینه حالت (Mode) است بروید قدم بعد در مرحله ۵ هست که یکسری پیشنیاز دارد که باید در طی مراحل ۲ تا ۴ انجام شود.

جعلی کردن جی پی اس در اندروید
۲ – دومین گامی که باید بردارید تا بتوانید مشخصات مکان جغرافیایی خود را جعل کنید این است که یک دولوپر (developer) شوید. نترسید نیاز نیست که مهارت سال‌ها کد زدن در تغییر هسته اندروید را داشته باشید، فقط کافی است به قسمت تنظیمات بروید، سپس بعد از انتخاب درباره‌ دستگاه (About device) هفت بار گزینه بیلد نامبر (Build number) را لمس کنید تا یک پیام مبنی بر فعال شدن حالت دولوپر (developer) ظاهر شود.

جعلی کردن جی پی اس در اندروید
۳ – خب هم‌اکنون که شما این حالت را فعال کرده‌اید، یک قدم به عقب برگردید و درست در بالای گزینه‌ درباره دستگاه (About device) بر روی دکمه جدید دولوپر آپشن (Developer options) ضربه بزنید، سپس گزینه Allow mock location را پیدا کنید و تیک فعال‌سازی آن را در سمت راست این گزینه بزنید. توجه: اگر شما با جعلی کردن مکان جغرافیایی خود مشکل دارید بهتر است که دستگاه خود را دوباره راه‌اندازی کنید.

جعلی کردن جی پی اس در اندروید
۴ – اگر نسخه‌ اندروید شما بالاتر از ۶ هست، بعد از اینکه mock location را فعال کردید، از شما درخواست می‌شود تا اپلیکیشن مورد نظر برای جعلی کردن مکان جغرافیایی را هم انتخاب کنید که در اینجا شما باید اپلیکیشن مورد نظر خود را که برای این کار نصب کرده‌اید (Fake GPS Location Spoofe) انتخاب کنید.

جعلی کردن جی پی اس در اندروید
۵ – خب به ادامه کار خود می‌پردازیم. در پنجره‌ جدید، گزینه‌ی GPS only را انتخاب کنید. حالا کافی است مکانی را که می‌خواهید بقیه اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها فکر کنند شما متعلق به آنجا هستید را انتخاب کنید و دو بار بر روی آن ضربه بزنید تا به عنوان مکان اصلی شما محسوب شود.جعلی کردن جی پی اس در اندروید

1 در مورد “آموزش جعلی کردن مکان جغرافیایی در اندروید”

  1. سلام داداش من تو عکس چهارمی مشکل پیداکردم چیکارکنم من الان کمکم کن همه مراحل رو طی کردم تو اون مرحله گیرکردم
    MG4671@
    بهم پیام بده مشکلمو حل کن داداش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH