سامسونگ برای جبران ضرر مالی ناشی از گلکسی نوت ۷، قیمت قطعات را بالا می‌برد!

نتایج مالی سامسونگ در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ نشان می‌داد که بر خلاف فاجعه گلکسی نوت ۷، سامسونگ همچنان سود می‌دهد. واضح است که اگر گلکسی نوت ۷ به این سرنوشت دردناک دچار نمیشد، سود سامسونگ همچنان بیشتر بود. سامسونگ دریافته که راههای گوناگونی برای جبران این خسارت وجود دارد و یکی از این راه‌ها فروش ماژول‌های DRAM، فلش مموری‌های NAND و نمایشگرهای AMOLED است.

توقف تولید گلکسی نوت ۷، دیگر برندها را تشویق کرده تا سهم سامسونگ را بگیرند. مینگ-چی کوو از KGI Securities معتقد است که بین ۵ تا ۷ میلیون مشتری به برندهای دیگر روی خواهند آورد. او می‌گوید:

توقف تولید نوت ۷ سهم سازندگان را در بازار اسمارت‌فون تغییر می‌دهد. بسیاری از کاربران به برندهای چینی هواوی،‌ اوپو و ویوو روی خواهد آورد. آیفون ۷ نیز از این وضعیت سود زیادی می‌برد.

سامسونگ دریافته که فروش قطعات می‌تواند درآمد زیادی را عاید این شرکت کند و به همین دلیل است که شرکت قصد دارد قیمت ماژول‌های DRAM، فلش مموری‌های NAND و نمایشگرهای AMOLED را افزایش دهد. معرفی اولین رم ۸ گیگابایتی LPDDR4 و ساخت چیپست‌های ۱۰ نانومتری می‌تواند به سامسونگ کمک کند تا تولید خود را افزایش دهد، چون قطعا سفارشات زیادی تحویل می‌گیرد.

در خبر دیگر، سامسونگ قرار است که به خریداران گلکسی نوت ۷ برای خرید گلکسی S8 تخفیف دهد تا کمتر رنجیده شوند. پرچمدار جدید سامسونگ، قطعا بهتر خواهد بود و برای اینکه دوباره باتری‌ها منفجر نشوند، سامسونگ از ال‌جی کمک خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH