اچ‌تی‌سی و فروش ۱۴۰ هزار هدست واقعیت مجازی Vive

هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی با نام Vive در ماه نوامبر عرضه شد، اما اچ‌تی‌سی سخنی از فروش دقیق این هدست به زبان نیاورده بود. اما بنظر می‌رسد که اچ‌تی‌سی قفل سکوت خود را شکسته و سخنانی در این مورد بیان کرده است.

واقعیت مجازی حوزه‌ای است که هنوز طرفداران زیادی ندارد و بنابراین کسی انتظار فروش خیلی زیاد ندارد. بر اساس گفته چر وانگ از اچ‌تی‌سی، این شرکت تابحال ۱۴۰ هزار هدست Vive فروخته است. این میزان فروش بسیار عالی است. اچ‌تی‌سی رقابت شدیدی با Oculus Rift و سونی در این زمینه دارد و این آمار نشان می‌دهد که اچ‌تی‌سی قدرتمندانه وارد بازی شده است. در مقام مقایسه، Oculus Rift امسال تا بحال ۱۸۰ هزار نسخه فروش داشته است. هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن تنها در سه روز در ژاپن، ۵۰ هزار نسخه فروش داشت و انتظار می‌رود که در سراسر جهان، ۲ میلیون نسخه فروش داشته باشد. این فروش به دلیل، وجود ۴۰ میلیون نسخه پلی استیشن ۴ در دنیاست. اما به خاطر داشته باشید که هدست پلی استیشن وابسته به کنسول پلی استیشن بوده و نمی‌تواند جداگانه استفاده شود و مشخصات سخت‌افزاری ضعیفتری نسبت به هدست اچ‌تی‌سی و Oculus Rift دارد. قیمت آن نیز صد البته کمتر است.

البته فروش هدست‌های واقعیت مجازی کمتر از آنچه تصور می‌شد، پیش می‌رود. فیسبوک، کمپانی مادر Oculus، انتظار داشته که امسال حداقل بتواند ۴۰۰ هزار هدست بفروش برساند. اچ‌تی‌سی Vive نیز محصولی پریمیوم بوده که انتظار می‌رود فروش آن به میلیون‌ها نسخه برسد. همچنین، اچ‌تی‌سی ممکن است که همانند Oculus به توسعه یک هدست مستقل دست زده، که نیازی به پی‌سی نداشته باشد. در هر صورت انتظار می‌رود که رقابت در زمینه واقعیت مجازی شدت بگیرد و کمپانی‌هایی همچون گوگل به صورت جدی‌تر وارد این حوزه شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH