اندروید ور 2

کاهش ۵۱.۶ درصدی فروش ساعت‌های هوشمند در سه ماهه سوم ۲۰۱۶

بازار اسمارت واچ در سه ماهه سوم ۲۰۱۶، روزهای دردناکی را سپری کرد. بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی IDC، فروش کل ساعت‌های هوشمند در سه ماهه سوم ۲۰۱۶ به ۲.۷ میلیون واحد رسید که این میزان نسبت به ۵.۶ میلیون واحد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵، کاهش ۵۱.۶ درصدی نشان می‌دهد. البته شایان ذکر است که در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵، اپل واچ برای اولین بار به فروش رسید.

رامون لیاماس از IDC می‌گوید:

کاهش شدید فروش اسمارت‌واچ نشان می‌دهد که سازندگان و پلتفرم‌ها در حال بازسازی خود هستند. اپل محصول جدیدی با ظاهر جدید عرضه کرد. watchOS تا زمان عرضه محصول جدید معرفی نشد. گوگل نیز عرضه Android Wear 2 را به تاخیر انداخت و این پیامدهایی برای سازندگان داشت. آنها اکنون مرددند که محصول خود را قبل یا بعد از تعطیلات رونمایی کنند. سامسونگ Gear S3 نیز که در نمایشگاه IFA رونمایی شد، هنوز به بازار عرضه نشده است. مجموع این عوامل باعث شد که سازندگان برای جذب مشتری به محصولات قدیمی خود متکی باشند.

جیتش اوبرانی محقق IDC می‌گوید:

حال دیگر واضح است که اسمارت واچ برای هر کسی نیست. داشتن هدف واضح و قابلیت استفاده، معادل هستند و به همین دلیل سازندگان به دلیل سادگی بر سلامتی و ورزش تمرکز کرده‌اند. هر چند، در طول زمان، تمایز از دیگران کلید اصلی پیشرفت است. افزودن قابلیت استفاده از شبکه‌های موبایلی در حال افزایش بوده و کاربران در حال تست این محصولات هستند.

اپل همچنان حاکم بلامنازع دنیای اسمارت‌واچ‌هاست، ولی کاهش فروش سالانه زیادی نیز داشته است. نسل اول اپل واچ قسمت اعظمی از فروش ساعت‌های هوشمند را به خود اختصاص داد. با کاهش قیمت و بهبود تجربه کاربری، احتمال می‌رود که در سه ماهه چهارم ۲۰۱۶، فروش افزایش یابد. بر خلاف اپل، گارمین بیشترین افزایش را در بین فروشندگان داشت و این افزایش فروش به دلیل استفاده از تکنولوژی ConnectIQ و اضافه کردن fenix Chronos بود. در حالیکه دیگر سازندگان بر روی محصولات چندکاره تمرکز می‌کنند، گارمین بر روی سلامتی و تندرستی تمرکز می‌کند. فروش کلی، فاصله با اپل را کاهش داد و به گارمین کمک کرد تا از سامسونگ پیشی بگیرد.

سامسونگ به دلیل وجود Gear S2، فروش بیشتری در این فصل داشت. شاید این افزایش به دلیل امکانات موبایلی این ساعت هوشمند باشد، چون تعداد کمی اسمارت واچ پیدا می‌شوند که ارتباطات موبایلی هم داشته باشند. سامسونگ Gear S3 را در دو نسخه بلوتوث و موبایلی عرضه کرد اما Gear S3 هنوز به بازار عرضه نشده است. لنوو بیشترین کاهش فروش را در میان همه سازندگان داشت. Moto 360 فعلا در بازار نایاب است و Moto 360 Sport نیز به ندرت در بازار یافت می‌شود. بعلاوه، موتورولا (که زیرمجموعه لنوو است) بر خلاف عادت همیشگی، در این فصل ساعت هوشمندی روانه بازار نکرد و این موضوع به کاهش فروش این شرکت دامن زد.

Pebble نیز برای اولین بار ساعت‌های هوشمند را در ۲۰۱۲ عرضه کرد. از آن زمان، Pebble ساعت‌های هوشند مختلفی را روانه بازار کرد و حتی برای مدت محدودی رابط کاربری مخصوص عرضه کرد، اما هیچ کدام نتوانستند موفقیت سرشاری داشته باشند. Pebble کمپین کیک استارتر دیگری در اوایل ۲۰۱۶ راه‌اندازی کرد و پس از آن Pebble 2 را روانه بازار کرد. Pebble 2 اولین ساعت هوشمند این شرکت بود که بر سلامتی و تندرستی تاکید داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH