فاجعه گلکسی نوت ۷ تاثیر منفی بر تولید ناخالص داخلی کره جنوبی خواهد داشت!

فاجعه گلکسی نوت ۷ بر کسی پوشیده نیست. اما بنظر می‌رسد که ابعاد این فاجعه هر روز گسترده‌تر می‌شود. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، فاجعه گلکسی نوت ۷ اثر منفی بر تولید ناخالص داخلی کره جنوبی دارد. یکی از مسئولان وزارت امور مالی کره جنوبی که نخواست نامش فاش شود، به رویترز گفت که توقف تولید گلکسی نوت ۷ می‌تواند بین یک دهم تا دو دهم درصد تولید ناخالص داخلی را در کره جنوبی کاهش دهد.

بنابر آمار بانک مرکزی کره جنوبی، تولید ناخالص داخلی کره جنوبی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶، هفت دهم درصد رشد خواهد داشت که حال با این خبر به پنج دهم درصد رشد می‌رسد.

در چند هفته گذشته مشخص شد که گلکسی نوت ۷ می‌تواند تا چه اندازه به سامسونگ زیان برساند. بلافاصله پس از توقف تولید گلکسی نوت ۷، سامسونگ اعلام کرد که میزان سود این شرکت به ۲.۳ میلیارد دلار کاهش پیدا می‌کند. همچنین درآمد این شرکت تقریبا نصف شده و ۴۳.۵ میلیارد دلار می‌رسد. همچنین باید هزینه‌‌ای که سامسونگ برای تحقیق و توسعه نوت ۷ خرج کرده را نیز در نظر گرفت.

بنظر می‌رسد که توقف تولید نوت ۷ نه تنها برای سامسونگ، بلکه برای کره جنوبی نیز مشکل ایجاد کرده است. این مشکل نشان از نقشی دارد که سامسونگ در اقتصاد کره جنوبی بازی می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH