ال‌جی K10 یا سامسونگ گلکسی J3 2016؟! کدام‌یک را بخریم؟!

در دنیای امروزی با وجود بازیگران زیاد در صنعت گوشی‌های هوشمند، انتخاب یک همراه مناسب برای زندگی، هرچند کوتاه، بسیار سخت و خسته‌کننده است. اگر بودجه شما محدود باشد و همچنین دلبستگی خاصی به یکی از برندهای موجود در بازار نداشته باشید، حق انتخاب برای شما بسیار افزایش پیدا می‌کند. این افزایش حق انتخاب جنبه‌های مثبت و منفی زیادی دارد که بارزترین نکته منفی مربوط به سردرگمی خریدار است، زیرا هنگامی که کاربر برای خرید به مراکز فروش مراجعه می‌کند و با توجه به بودجه خود، خواهان خرید بهترین دستگاه است با سخنان متفاوت هر یک از فروشندگان مواجه می‌گردد.

یکی از قابل‌توجه‌ترین سخنان، مربوط به پردازنده گوشی‌های هوشمند است که بدون هیچ اطلاعی از شرکت سازنده و سرعت آن، تنها بر تعداد هسته‌ها تکیه می‌شود و متاسفانه بسیاری نیز آن را برای خرید مدنظر قرار می‌دهند. ما در گذشته دستگاه‌های گلکسی ۲۰۱۶ A7 و هواوی P9 و اچ‌تی‌سی One A9 و گلکسی A5 2016 را مقایسه کردیم و حال قصد داریم دو گوشی هوشمند پرطرفدار دیگر را وارد رینگ مسابقه کنیم. در ابتدا نگاهی کوتاه به هر کدام از این محصولات می‌اندازیم.

ال‌جی K10

بدنه پلاستیکی این گوشی کیفیت مناسبی دارد و با توجه به نوع طراحی و وزن مناسبش به راحتی در دست شما جای می‌گیرد. رزولوشن اچ‌دی صفحه نمایش ۵.۳ اینچی این دستگاه، تراکم پیکسلی نه چندان بالای ۲۷۷ پیکسل بر اینچ را برای آن به ارمغان آورده، که البته با توجه به رده قیمتی، کیفیت آن مناسب است. یکی از مزیت‌های این مدل، استفاده از شیشه ۲.۵D بر روی صفحه نمایش است که حس خوبی را در هنگام لمس به شما منتقل می‌کند. در این مدل با توجه به بازار هدف سخت‌افزارهای متنوعی وجود دارد که مدل رسمی معرفی شده در کشور ما از پردازنده هشت ‌هسته‌ای مدیاتک با کد MT6753 به همراه پردازنده گرافیکی Mali-T720، رم ۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت بهره می‌برد. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی آن کیفیت متوسطی دارد و برای استفاده در فضای مجازی کاملا مناسب است. نگاه نزدیک به این مدل را از اینجا مشاهده نمایید.

سامسونگ گلکسی J3 2016

سامسونگ بزرگترین سازنده گوشی‌های اندرویدی در دنیا محسوب می‌شود، بنابراین وجود نماینده‌ای از این شرکت کره‌ای در این رنج تعجبی ندارد. با معرفی محصولات ارزشمند و باکیفیت از طرف شرکت‌های چینی، سامسونگ تصمیم گرفت تا با معرفی دستگاه‌هایی جدید تحت نام J اعتبار خود را حفظ و به‌فروش مناسب خود ادامه دهد. این استراتژی جواب داد و محصولات سری J تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار شد که در میان آن‌ها J3 در برابر قیمت پرداختی امکانات مناسبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. پردازنده ۴ هسته‌ای Spreadtrum SC8830 با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز قدرت آن را تامین می‌کند و سامسونگ از حافظه داخلی ۸ گیگابایتی و ۱.۵ گیگابایت رم برای این دستگاه استفاده کرده است. اگرچه نمایشگر ۵ اینچی از رزولوشن اچ‌دی بهره می‌برد ولی با تکنولوژی آمولد کیفیت مناسبی دارد.

چرا ال‌جی K10 از گلکسی J3 بهتر است؟!

lg-k10-5186-004

+ نسبت صفحه نمایش به بدنه بهتر (۷۰.۹ درصد در مقابل ۶۸.۲ درصد)

+ روشنایی بیشتر نمایشگر

+ سیستم‌عامل پیش‌فرض اندروید مارشملو

+ پردازنده و تراشه گرافیکی قدرتمندتر

+ حافظه داخلی بیشتر (۱۶ گیگابایت در برابر ۸ گیگابایت)

+ مقدار رم بالاتر (۲ گیگابایت نسبت به ۱.۵ گیگابایت نماینده سامسونگ)

+ رزولوشن بالاتر دوربین اصلی (۱۳ مگاپیکسل در مقابل ۸ مگاپیکسل)

+ استفاده از شیشه محافظ گوریلا گلس ۳

+ حجم صدای بیشتر بلندگو

+ وجود چراغ اعلانات

چرا گلکسی J3 از ال‌جی K10 بهتر است؟!

samsung_galaxy_j3_6_review_3

+ وزن ۱۳۸ گرمی در مقابل ۱۴۲ گرمی

+ پشتیبانی از USB OTG

+ استفاده از تکنولوژی Super AMOLED برای نمایشگر

+ نمایش بهتر رنگ‌ها

+ تراکم پیکسلی بیشتر نمایشگر به‌علت اندازه کوچک‌تر آن

+ شارژدهی بهتر باتری

+ خوانایی بالاتر صفحه نمایش زیر نور خورشید

+ دمای پایین‌تر دستگاه در زمان انجام کارهای سنگین

کدام را بخریم؟

حال با توجه به توضیحات بالا و بیان برتری‌های هر مدل نسبت به دیگری،‌ این شما هستید که بایستی تصمیم بگیرید که کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد. اگر گوشی بهتری در این محدوده قیمتی مدنظر شما هست، آن را در بخش نظرات معرفی کنید.

7 در مورد “ال‌جی K10 یا سامسونگ گلکسی J3 2016؟! کدام‌یک را بخریم؟!”

  1. دوستان لطفا راهنمایی کنید
    سامسونگj5 2016 خوبه
    یا j3 2017
    میدونم ربطی ب این موضوعتون نیست
    ولی راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. مجتبی مسکینی

      بستگی به استفاده شما و اولویت‌هاتون برای خرید داره
      به طور کلی k10 گوشی بهتری هست اما J3 عکس‌های بهتری رو ثبت می‌کنه

  2. قطعا k10 خیلی خیلی بهتره . سخت افزار k10 قویتر و به روز تر از j3 هست و حافظه داخلی بیشتری داره .k10 اندروید ۶ و صفحه نمایش بزرگتری داره .
    یکی از برتریهای k10 مربوط به طراحی زیباییه که داره . کناره های صفحه نمایش قوس داره که هم گوشی رو زیباتر کرده و هم خوشدستر .
    در ضمن وزن دوتا گوشی فقط ۴ گرم با هم فرق داره که با توجه به اینکه صفحه نمایش k10 بزرگتره ، طبیعیه .
    دوربین سلفی k10 هم خیلی با کیفیته .

  3. من به شخصه خودم از K10 استفاده کردم، گوشی خیلی خوبیه، شاید بشه گفت تو این بازه قیمتی بهترینه، اما نکته منفیش باتری ضعیف و عدم پشتیبانی از otg هست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH