مدیر بخش امنیتی اندروید: دستگاه‌های پیکسل همانند آی‌فون‌ها امن هستند!

مدیر بخش امنیتی اندروید، Adrian Ludwig، ادعا می‌کند که تا زمان عرضه وصله‌های امنیتی برای دستگاه‌های اندرویدی، امنیت آن‌ها با آی‌فون‌های اپل برابری می‌کند. اجازه دهید برداشت خود از گفته‌های Ludwing را بیان کنیم، دستگاه‌های انگشت‌شماری مانند گوگل پیکسل و گوگل پیکسل XL تا زمانی که وصله‌های امنیتی را دریافت کنند همانند آی‌فون‌ها امن باقی خواهند ماند و خود سیستم‌عامل اندروید امن نیست! پس از کنفرانس امنیتی O’Reilly که در شهر نیویورک برگزار شد، در مصاحبه‌ای کوتاه با Motherboard آقای Ludwig اعلام کرد:

در بلند مدت امنیت سیستم‌عامل متن‌باز اندروید بسیار بهبود خواهد یافت.

در این کنفرانس او بر روی صحنه رفت و در رابطه با اشتباهات امنیتی در اندروید توضیح داد و به SafetyNet API اشاره کرد و گفت که این ابزار به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا با ساخت محصولات خود با آن، دستگاه‌هایی که این نرم‌افزارها را نصب می‌کنند در برابر آسیب‌پذیری‌ها تحلیل کرده و به اسکن کردن ۴۰۰ میلیون دستگاه در روز کمک کنند. براساس گفته‌های Luwig، این اسکن‌های روزانه همراه با انجام اقدامات پیشگیرانه در اندروید، تنها به شمار اندکی از دستگاه‌های اندرویدی اجازه می‌دهد تا برنامه‌های مضر را بر روی دستگاه خود نصب کنند.

او با اشاره به آسیب‌پذیری Stagefright که به ریشه سیستم‌عامل اندروید، حتی نسخه Froyo 2.2، حمله کرد، اعلام کرد که تیمش هنوز به‌دنبال مشاهده هک کردن واقعی توسط آن است. اندروید مارشملو ۶.۰ همراه با وصله‌های امنیتی برای غلبه بر Stagefright ارائه شد که البته درحال‌حاضر تنها ۱۹ درصد (به‌طور دقیق ۱۸.۷ درصد) از دستگاه‌های فعال اندرویدی به این نسخه مجهز هستند که نشان‌دهنده آسیب‌پذیری اکثریت دستگاه‌های اندرویدی است. نمی‌توان تمام این مشکلات را به گوگل یا اندروید نسبت داد چون همانطور که Ludwig می‌داند بسیاری از این وصله‌های امنیتی یا به‌روزرسانی‌ها باید توسط تولیدکنندگان یا اپراتورهای مخابراتی مختلف ارائه گردد. Ludwig افزود:

ما نیاز به تلاش کمی داریم تا به نقطه‌ای برسیم که اندروید را به‌طور منظم به‌روزرسانی کنیم.

باید صبر کنیم تا درآینده نتیجه این تلاش را ببینیم. درحال‌حاضر باید به دارندگان دستگاه‌های پیکسل بگوییم که دیگر نگران نباشند چراکه براساس گفته‌های Ludwig امنیت آن‌ها با آی‌فون برابری می‌کند.

pixel-xl-i7plus-back

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH