در سه‌ماهه سوم امسال ۱۰۳.۶ درصد از سود صنعت گوشی‌های هوشمند به جیب اپل رفته است!

تا جایی که می‌دانیم در دنیای سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند، اندروید حمکرانی می‌کند به‌طوری‌که از هر ۱۰ گوشی هوشمند ۹ عدد از آن‌ها به اندروید مجهز هستند. این آمار برای شما هیجان‌انگیز است ولی وقتی به سراغ درآمد می‌رویم تفاوت آن مثل شب و روز خواهد شد، چراکه در زمینه درآمد اپل برنده قاطع مبارزه خواهد بود. به گفته تحلیلگران BMO Capital Markets (از طریق سایت ۹to5Mac) در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۶ اپل موفق به تصاحب ۱۰۳.۶ درصد از سود صنعت گوشی‌های هوشمند شده است. شاید با خود بگویید کسب این میزان چگونه امکان‌پذیر می‌شود، باید به شما بگوییم رسیدن این عدد به بالای ۱۰۰ درصد به‌علت ضرردهی دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند است.

نزدیک‌ترین رقیب اپل شرکتی نیست جز سامسونگ که براساس تخمین‌های صورت گرفته توسط BMO این غول کره‌ای تنها موفق به کسب ۰.۹ درصد سود شده که به‌طرز مشکوکی کم به‌نظر می‌رسد. اگرچه در این محدوده زمانی سامسونگ موفق به فروش ۲۱.۷ درصد گوشی هوشمند شده و اپل تنها ۱۳.۲ درصد فروش داشته ولی این شرکت کوپرتینویی سود بیشتر را به حساب خود واریز کرده است.

در نهایت باید بگوییم که اگرچه اپل موفق به کسب این مقدار سود شده ولی میزان فروش آی‌فون‌های آن با کاهش روبرو گشته که انتظار می‌رود در سال آینده و با معرفی آی‌فون ۸ دوباره در مسیر رشد قرار بگیرد.

iphone-7-battery

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH