آیا لنوو گوشی‌های آینده خود را صرفا تحت برند «موتو» تولید خواهد کرد؟!

بر اساس گزارشی که از یک نشریه مستقر در هنگ کنگ منتشر شده است،‌ لنوو دیگر تحت برند خودش گوشی هوشمند تولید نخواهد کرد، در واقع این کمپانی چینی به تولید گوشی‌های آینده خود با برند موتو ادامه خواهد داد.

در سه ماهه اخیر لنوو در حدود ۱۴ میلیون گوشی هوشمند (از هر دو برند موتو و لنوو) به فروش رسانده است که البته فروش این شرکت در وطنش چندان چشمگیر نبوده و بیشتر این میزان فروش مربوط به خارج از مرزهای چین بوده است. با توجه به این که برند موتو در دنیای گوشی‌های هوشمند یک نشان شناخته شده و پرطرفدار است، تصمیم لنوو مبنی بر کنار گذاشتن برند نوپای خود و تولید تمامی گوشی‌ها تحت برند موتو را می‌توان اقدامی عاقلانه توصیف کرد. برای مثال می‌توان به بازار آمریکا اشاره کرد که در آن تقریبا برند لنوو گمنام است و شانسی برای حضور ندارد اما مردم این کشور سال‌هاست که با گوشی‌های سری موتو آشنایی دارند.

در سال ۲۰۱۴، لنوو بخش Mobility شرکت موتورولا را به قیمت تقریبا ۳ میلیارد دلار از گوگل خرید و حالا گوشی‌های موتورولا تحت عنوان «لنوو موتو» تولید می‌شوند.

در حال حاضر لنوو تغییر مهمی را در بخش گوشی‌های هوشمند خود در چین اعمال کرده است؛ Xudong Chen، رییس کسب و کار موبایل این شرکت جای خود را به Gina Qiao داد که پیش‌تر نایب رییس بخش منابع انسانی این شرکت بوده است. اما این شرکت هنوز به طور رسمی اعلام نکرده است که فقط تمرکز خود را صرف برند موتو خواهد کرد.

ضمن تولید گوشی هوشمند و تبلت، هنوز کسب و کار اصلی لنوو ساخت و فروش رایانه‌های شخصی است، این شرکت رتبه اول فروش کامپیوترهای شخصی در دنیا را دارد و قصد دارد تا با شیبی ملایم کسب و کار خود را از تولید صرفا سخت افزار، به سمت تولید محصولات مورد علاقه کاربران تمرکز کند که با هوش مصنوعی و خدمات ابری همراه هستند.

moto

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH