۵ حقیقت جالب در مورد شیائومی که احتمالا نمی‌دانستید

شیائومی تاریخ طولانی ندارد: در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد و به سرعت در سراسر جهان به محبوبیت رسید. البته شیائومی در چین محبوبیت بیشتری دارد، اما شیائومی موفق شده بدون تبلیغات اعتبار زیادی برای خود دست و پا کند. طرفداران، تاریخچه این استارتاپ محبوب را می‌دانند و به همین دلیل در اینجا حقایقی را بیان می‌کنیم که احتمالا تا بحال نمی‌دانستید.

اسم پر رمز و راز

چه کسی گفته است که شرکت‌های چینی باید اسم چینی داشته باشند؟! شیائومی از تبدیل حروف چینی به الفبای غربی حاصل شده و به همین دلیل تفسیر آن کمی گیج‌کننده است. شیائومی در زبان چینی به معنای برنج کوچک است. لوگوی شیائومی به صورت mi است. اگر mi را به چینی تبدیل کنید و آن را وارونه کنید، به کلمه‌ای به معنای قلب شباهت پیدا می‌کند. Mi اسمی است که در اکثر اسمارت‌فون‌های این شرکت چینی پیدا می‌شود.

xiaomi-mi-logo-w782

ارزش این استارتاپ بسیار زیاد است

۲۰۱۵ سالی حیاتی برای شیائومی بود. در حالیکه در اروپا، استارتاپ‌ها بیشتر شرکت‌هایی هستند که حدود ۳۰ کارمند دارند، اما شیائومی با پشت سر گذاشتن اوبر، به پرارزش‌ترین استارتاپ دنیا تبدیل شده است. اگرچه اوبر توانست دوباره رتبه اول را بدست آورد، اما ارزش شیائومی اکنون حدود ۴۶ میلیارد دلار است و رتبه دوم را به خود اختصاص می‌دهد. شیائومی همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و اکنون ۸۰۰۰ کارمند دارد که تعداد زیادی است، اما در برابر ۱۷۰ هزار کارمند هواوی کم بنظر می‌رسد

حوزه فعالیت شیائومی بسیار گسترده است

گرچه جای تعجبی وجود ندارد که شرکت‌هایی همچون سامسونگ، هواوی و سونی به حوزه‌های مختلف وارد شوند، جالب خواهد بود که ببینیم یک شرکت جوان چگونه می‌تواند این کار را انجام دهد. شیائومی به خوبی فهمیده است که کلید موفقیت در بازار تکنولوژی، تنوع است. هواوی بیشتر به دلیل اینکه گوشی‌هایی با امکانات بالا و قیمت مناسب به فروش می‌رساند،‌ شهرت دارد، اما شیائومی محصولات الکترونیکی زیادی می‌فروشد. دستبند هوشمند، تلویزیون هوشمند، لپ‌تاپ و تبلت از جمله این محصولات هستند. حتی وسایلی همچون هدفون و کفش هوشمند نیز می‌توانید اضافه کنید. شیائومی حتی روتر، گیم‌پد و پهپاد نیز عرضه می‌کند.

شیائومی افراد باتجربه زیادی استخدام می‌کند

داشتن ارتباطات مناسب در صنعت و تجارت همیشه مفید است. این گفته فقط برای شیائومی صادق نیست: برای هر شرکتی در هر مرحله‌ای و با هر اندازه‌ای صادق است. به عنوان یک تازه وارد، شیائومی باید راه و رسم عرضه محصول را یاد می‌گرفت، به همین دلیل نیاز به افراد با تجربه داشت. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۳ موفق شد که هوگو بارا را از چنگ گوگل در بیاورد.

شیائومی در سال ۲۰۱۴ به استیو ووزنیاک یکی از بنیانگذاران اپل خوش‌آمد گفت. بر اساس گفته‌های ووزنیاک، شیائومی محصولات خوبی دارد که می‌توانند در بازار آمریکا رقابت کنند. در حقیقت، به یکی از بنیانگذاران شیائومی «استیو جابز چین» گفته می‌شود. در کل می‌توان گفت که شیائومی افراد خوبی دارد که می‌توانند فعالیت‌هایش را اجرایی کنند.

شیائومی به جاسوسی متهم شده است

شاید شما هم این را شنیده باشید که چینی‌ها از طریق اسمارت‌فون جاسوسی می‌کنند. چه مقدار از این گفته واقعیت دارد؟! در سال ۲۰۱۴، جاسوس‌افزاری در گوشی‌های ردمی نوت و ردمی ۱S کشف شد که در چین، هنگ‌کنگ و تایوان فعال بود. این موضوع بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت و کمیسیونی تایوانی تحقیقاتی را آغاز کرد و در نتیجه همه گوشی‌ها از این جاسوس‌افزار پاک شدند.

بر خلاف این موضوع، شیائومی همچنان شهرت پیدا کرد. در سال ۲۰۱۵، شرکت آلمانی G Data اعلام کرد که در بیشتر گوشی‌های چینی جاسوس‌افزار پیدا می‌شود. این گفته قبلا توسط شرکت Star N9500 نیز بیان شده بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH