بررسی اپلیکیشن SoundHound: یک برنامه حرفه‌ای برای تشخیص موزیک

اخیرا برنامه‌های تشخیص موزیک طرفداران زیادی را بین کاربران پیدا کرده‌اند. از این رو تعداد زیادی از این اپ‌ها معرفی شده‌اند که به این کار بپردازند. یکی از قدیمی‌ترین و پرامکانات‌ترین برنامه‌ها در این زمینه، SounHound است. در این مطلب سعی داریم تا شما را با این اپ قدرتمند آشنا کنیم. پس همراه ما باشید.

ابتدا با باز کردن اپ با یک فضای ساده روبه‌رو می‌شویم که در آن لوگو برنامه بزرگ‌تر از سایر اجزا نمایان است. مراحل کار بسیار آسان بوده و شما تنها می‌بایست این لوگو را لمس کنید تا برنامه شروع به شناسایی صدای اطرافتان بکند. این فرآیند حدود ۲۰ ثانیه به طول می‌انجامد که البته از ثانیه دهم به بعد می‌توانید شناسایی را سریع‌تر انجام دهید.

بعد از اتمام شناسایی، صفحه جدیدی بازگشایی می‌گردد که در آن نام خواننده به همراه تصویرش نمایان می‌شود. نام موزیک، آلبوم و سال انتشار از دیگر اطلاعات نمایش داده شده هستند. مدت زمانی که طول می‌کشد تا اپ ترانه مورد نظر را پیدا کند، تقریبا به اینترنت شما بستگی خواهد داشت اما به طور متوسط چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ ثانیه خواهد بود.

۰۰۱

کمی پایین‌تر از اطلاعات به نمایش گذاشته شده، به شما امکان پخش یک دموی ۳۰ ثانیه‌ای، اضافه سازی به علاقه‌مندی‌ها و اشتراک گذاری داده می‌شود. در این بخش شما می‌توانید آهنگ جست‌و‌جو شده را از طریق اسپاتیفای پلی کنید و یا آن را از گوگل پلی دانلود کنید. یکی از امکانات مفید و جالب در این بخش نمایش متن ترانه برای هر موزیک است که تنها با یک حرکت به آن دست خواهید یافت.

بخش بعدی که با نام Artist نمایان است؛ اطلاعات جامعی از خواننده مورد نظر را در اختیارتان می‌گذارد. با وارد شدن به Artist، بخش‌های مختلفی مانند زندگی‌ نامه خواننده، بهترین موزیک‌های آن، اکانت خواننده در شبکه‌های اجتماعی، آلبوم‌ها، موزیک ویدیو‌ها و آدرس ویکی‌پدیا مربوط به آن دیده می‌شود.

در صفحه اصلی برنامه، قسمتی که می‌خواهید بر روی لوگو برای شناسایی خواننده کلیک کنید، ۴ منوی مختلف هم دیده می‌شود. اولین منو که لوگوی یک کتاب دارد، تاریخچه جست‌وجو‌های شما در برنامه را از ابتدا تا کنون نمایش می‌دهد. منوی بعدی که با نام Charts دیده می‌شود، شما را با موزیک‌های برتر در چارت‌های مختلف آشنا می‌کند. متاسفانه توانایی اجرای آنلاین موزیک‌ها در این بخش وجود ندارد؛ اما لینک به اسپاتیفای برای همه موزیک‌ها موجود بوده و از این طریق می‌توانید موزیک‌ها را گوش دهید. در این قسمت‌ هم دموی ۳۰ ثانیه‌ای از هر موزیک برای شما وجود دارد.

۰۲

یک موضوع جالب در این منو، بخشی است که با عنوان Artists Born Today مشخص گردیده است. در این قسمت نام تمامی خوانندگانی که همان روز به دنیا آمده‌اند نمایش داده می‌شود.

سومین منو که با لوگو یک کره قرار دارد، کاربران این برنامه در مکان‌های مختلف را نشان می‌دهد. در منوی آخر هم شما می‌توانید پلی‌لیست محبوب خودتان را در این اپ بسازید.

امکان عضویت در برنامه و همگام کردن اطلاعات با اکانت نیز وجود داشته و شما می‌توانید پروفایل شخصی‌تان را در SoundHound بسازید. اما تفاوت این برنامه با سایر اپ‌های مرتبط این زمینه مانند Shazam در چیست؟!

سرعت بالای جست‌و‌جو و شناخت موزیک‌ها یکی از برتری‌های SoundHound به نسبت باقی اپ‌ها محسوب می‌گردد. همچنین این برنامه می‌تواند حتی با زمزمه کردن موزیک و یا خواندن آن توسط شما، موزیک مورد نظرتان را بیابد. البته در این مورد کمی با خطا مواجه خواهید شد.

۰۳

اما جالب‌ترین قابلیتی که در SoundHound وجود دارد و آن را از سایر اپ‌ها، یک قدم جلوتر انداخته است، وجود دستیار صوتی هوشمند است. با گفتن عبارت Hey Hound این دستیار فعال می‌شود و شما می‌توانید هر سوال مربوط به موزیک را از آن بپرسید و این دستیار به شما پاسخ خواهد داد. شما می‌توانید سن یک خواننده را از آن بپرسید و یا از آن بخواهید تا یک موزیک را برای شما اجرا کند. ویژگی‌های کلیدی این برنامه را در ادامه می‌بینید:

  • سرعت بالا در جست‌و‌جو موزیک‌ها
  • دیتابیس بسیار حرفه‌ای در زمینه موزیک
  • دستیار صوتی فوق‌العاده کاربردی
  • اطلاعات جامع از خواننده‌ها و موزیک‌های مختلف
  • اجرای دمو‌های ۳۰ ثانیه‌ای برای هر موزیک
  • مصرف نه‌چندان زیاد دیتای اینترنت

SoundHound به دو صورت رایگان و پولی برای دانلود وجود دارد. نسخه رایگان آن دارای تبلیغات درون برنامه‌ای است که البته محدودیت و مشکل خاصی را ایجاد نمی‌کند. اما برای حذف کردن این تبلیغات می‌توانید با پرداخت مبلغی نسخه vip آن را خریداری کنید. امکانات بر روی هر دو نسخه به یک اندازه بوده و تفاوت خاصی بین این دو وجود ندارد.

این اپ حرفه‌ای برای کاربران اندروید و iOS عرضه شده و محبوبیت زیادی بین کاربران پیدا کرده است. از طریق لینک‌های زیر می‌توانید SoundHound را دانلود کنید.
bazar-logo-1-1

4 در مورد “بررسی اپلیکیشن SoundHound: یک برنامه حرفه‌ای برای تشخیص موزیک”

  1. سلام وروز بخیر …خواستم بدونم برنامه ای غیر این نیست تا بتونم استفاده کنم چون این برنامه رو تبلتم کار نمیکنه متوقف میشه همش

    1. رو دستگاه منم متوقف میشه، ولی اگر صفحه نمایشتون روشن باشه کار میکنه،من روی نیمساعت میزارم حالت خواب تبلتم رو،نمیدونم دلیلش چیه ک وقتی صفحه آف میشه برنامه هم متوقف میشه!!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH