آنچه گذشت؛ مروری بر مهم‌ترین مطالب آی‌تی‌رسان در هفته‌ای که سپری شد

همان‌طور که تا الان فهمیدید، سری مطالب جدیدی با عنوان “ساعت ۲۱” به مطالب ما در آی‌تی‌رسان اضافه شد که در هر روز هفته و در ساعت ۲۱ مطلب مشخصی برای شما عزیزان منتشر خواهد شد، مانند نقدانه، پندانه، زاویه، نمایه، فناورانه و … که آخرین ‌آن‌ها با عنوان “آنچه گذشت” که در روز جمعه منتشر می‌شود، مهم‌ترین مطالب وب‌سایت آی‌تی‌رسان در طول هفته را در اختیار شما می‌گذارد (این مطلب با سبکی متفاوت از خبرسان منتشر خواهد شد). در صورت تمایل به خواندن متن کامل خبرها می‌توانید از لینک‌های موجود در متن استفاده کنید.

با اولین قسمت از مجموعه آنچه گذشت با ما همراه باشید؛ با روز اول هفته یعنی شنبه آغاز می‌کنیم:

شنبه

samsung-services-7

اولین خبر این هفته ما مربوط به کمپانی کانادایی بلک‌بری بود که با صفحه کلیدهای QWERTY خود طرفداران بسیاری را مجذوب محصولاتش کرده بود و هنوز هم کاربرانی هستند که این نوع کیبوردها را به صفحه کلیدهای مجازی ترجیح می‌دهند، بنابراین بلک‌بری قصد دارد یک گوشی هوشمند دیگر با صفحه کلید فیزیکی را معرفی کند.

در بخش دیگر از پروژه Ara شرکت گوگل گفتیم، پروژه‌ای که در اصل برنامه موتورولا برای تولید یک گوشی هوشمند ماژولار بود ولی پس از خرید این شرکت توسط گوگل، غول دنیای اینترنت خود رسما توسعه و تولید این گوشی را در قالب پروژه Ara به عهده گرفت اما مدتی قبل اعلام کرد که این پروژه به حالت تعلیق در آمده است. در هفته‌ای که گذشت، تیمی از عاشقان دنیای اندروید این شانس را داشتند که به یکی از نمونه‌های اولیه تولید شده این گوشی دست پیدا کنند و مشخصات و تصویر واقعی آن را منتشر کردند.

اما شاید مهم‌ترین خبر این روز را بتوان افتتاح بزرگ‌ترین مرکز خدمات موبایل ایران دانست که متعلق به شرکت سامسونگ است، محیطی که برای آموزش، مشاوره، خرید و تعمیرات سریع محصولات برای کاربران در نظر گرفته شده و با امکاناتی نظیر استفاده از محصولات واقعیت مجازی سامسونگ همراه است و در طبقه منفی یک بازار چارسو قرار دارد.

یکی از خبرهای جالب این روز و این هفته مربوط به تولید یک استیک USB است که می‌تواند با دقت ۹۵ درصدی مراحل بیماری ایدز را تشخیص دهد و مدت زمان چند روزه‌ای را که برای تشخیص این بیماری توسط آزمایش‌‌های معمول فعلی نیاز است را به کمتر از ۳۰ دقیقه برساند.

در اولین روز این هفته آی‌تی‌رسان، سامسونگ باز هم خبرهای دیگری را به خود اختصاص داد، از درخواست این کمپانی کره‌ای از توسعه دهندگان برای تولید اپلیکیشن برای سیستم عامل تایزن، تا بررسی ارزش خرید گلکسی نوت ۴ در شرایط فعلی. اما این هفته اپل زحمت خبر انفجار را کشید؛ در این لینک می‌توانید جزئیات خبر انفجار آیفون ۷ پلاس در چین را بخوانید. خبر جالب دیگر مربوط به بهترین و بدترین کشورها از نظر پوشش و سرعت شبکه ۴G LTE بود که نتایج آن ما را شگفت زده کرد.

مطالب آموزشی این روز مربوط به آشنایی با تاریخچه دیسک‌های ذخیره داده و همچنین نحوه تشخیص اپلیکیشن‌های جعلی و بدافزارها در اپ استور و پلی استور بود.

شنبه این هفته روز پرکاری برای ما بود، در این روز در آزمایشگاه خود برای‌تان سه گوشی از سری X شرکت ال‌جی را بررسی کردیم؛ یعنی گوشی‌های ال‌جی X Power، X Screen و X Cam که میان‌رده‌هایی با ارزش هستند و هر کدام از این مردان ایکس، یک نیروی خارق العاده دارند.

lg-x-series-3

پیشنهاد می‌کنم بخش مشاوره این روز را که از بهترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی مناسب عکاسی گفته، از دست ندهید.

و اما اولین مطلب ساعت ۲۱ این هفته به قلم پیمان گل‌کار که نقدی بر گوشی‌های هوشمند ویندوزی، پلتفرم ویندوز موبایل و دلایل نویسنده برای نخریدن آن بود که می‌توانید از این لینک متن کامل آن را مشاهده کنید.

یک‌شنبه

این روز با یک خبر شوکه کننده آغاز شد، اشتباهی فاحش از فیس‌بوک در آغاز این روز که بسیاری حتی موسس این شرکت، مارک زاکربرگ را به آغوش مرگ فرستاد! در ادامه از رویت مشخصات پرچم‌دار جدید چینی‌ها، هوآوی P10 در پایگاه GFXBench برای‌تان گفتیم و این که شاید سامسونگ از سری جدید پردازنده‌های خود، سری اگزینوس ۹ در گلکسی S8 استفاده کند. همچنین رندرهایی از موتورولا دروید توربو ۳ با طراحی جدید و دوربین ساخت Hasselblad منتشر کردیم که نسبت به گوشی‌های موجود در بازار ظاهری کاملا متفاوت را دارد.

renders-of-the-motorola-droid-turbo-3-appear-with-a-rear-facing-hasselblad-camera%db%b6

در این روز خبری هم از شرکت MSI داشتیم، این شرکتی تایوانی یک کوله پشتی مجهز به رایانه‌ای قدرتمند را معرفی کرد تا عاشقان بازی با هدست‌های واقعیت مجازی را از ثایت بودن در جای خود به دلیل وصل بودن به سیم‌ها و کامپیوتر نجات دهد و بتوانند آزادانه حرکت کنند.

در بخش‌ خبرهای متفاوت هم با حیوانی عجیب آشنا شدیم، خفاشی که می‌تواند تا سرعتی بالغ بر ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت پرواز کند!

اما خارج از حوزه خبر، در بخش تازه‌ها نگاهی نزدیک داشتیم به گوشی لوکس هوآوی میت ۹ پورش دیزاین که به تازگی معرفی شده است و طراحی خاص برند پورش دیزاین را با خود به همراه داشته و البته قیمتی معادل ۱۳۹۵ یورو دارد! در بخش آموزش هم با بهترین برنامه‌های رایگان ویرایش عکس در سال ۲۰۱۶ آشنا شدیم که برای دسکتاپ عرضه شده‌اند.

اما مطلب ساعت ۲۱ این روز با عنوان فناورانه هم توسط علی‌رضا عباسی نوشته شد و در آن شما را با انواع صفحه نمایش در تلفن‌های همراه آشنا نمودیم.

دوشنبه

دوشنبه روز آسیایی‌ها و به ویژه چینی‌ها بود، اولین خبر  این روز مربوط به شرکت چینی وان پلاس و پرچم‌دار آینده آن بود، قاتل پرچم‌داران این‌بار قرار است به رم ۸ گیگابایتی و باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شود تا رقابت را برای سایر برندهای مطرح سخت‌تر کند، همچنین تیزر رسمی وان‌ پلاس ۳T هم منتشر شد. باز هم چینی‌ها و این بار فروشگاه اینترنتی معروف‌شان، علی‌بابا که در یک روز فروش شگفت انگیز ۱۷.۷ میلیارد دلاری را تجربه کرد! در دنیای فناوری نمی‌شود نامی از چین برد اما هوآوی حضور نداشته باشد، این شرکت به تازگی اعلام کرد که چرا همکاری خود با گوگل را ادامه نداده و از تولید گوشی‌های پیکسل امتناع کرد. به علاوه در این روز میت ۹ پرو هم معرفی شد، گوشی هوشمندی که در نگاه اول قطعا آن را با گلکسی S7 Edge اشتباه می‌گیرید البته اگر به جلوی دستگاه نگاه کنید!

huawei-mate-9-pro_10

شیائومی هم از دوشنبه ما بی‌نصیب نماند و در مطلبی به بیان ۵ حقیقت جالب درباره این کمپانی جوان و پرمدعا پرداختیم که در این لینک می‌توانید از آن‌ها باخبر شوید.

اما دوشنبه آمار فروش دیگری هم از پرچم‌دار جدید ال‌جی منتشر شد، کره‌ای‌ها تا به حال بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه ال‌جی V20 در آمریکا به فروش رسانده‌اند. هم‌وطن و رقیب دیرینه ال‌جی یعنی سامسونگ هم در این روز با خرید کمپانی Harman (که مالک برندهای JBL ،Harman kardan و … چند برند صوتی معتبر دیگر است و در زمینه قطعات خودرو هم فعالیت دارد) به ارزش ۸ میلیارد دلار، خبرساز شد. همچنین برای‌تان از احتمال مجهز شدن گلکسی S8 به صفحه نمایش حساس به فشار گفتیم.

دیگر شرکت آسیایی از تایوان بود، اچ‌تی‌سی که این روزها مشغول توسعه گوشی‌های شبیه به هم است که صرفا نام‌های متفاوتی را یدک می‌کشند، قرار است به زودی آپدیت اندروید نوقا را برای اچ‌تی‌سی ۱۰ عرضه کند و شایعه‌ای هم از عرضه گوشی جدید این شرکت اچ‌تی‌سی BOLT با نام اچ‌تی‌سی Evo 10 در دیگر کشورها نقل شد.

خارج از بخش خبرها به معرفی ۴ دلیل برای خرید گلکسی S6 در شرایط فعلی و بهترین گوشی‌های کامپکت بازار پرداختیم و گزارشی اختصاصی از سمینار خبری مایکت داشتیم که یکی از رقیبان بزرگ کافه بازار است.

مطلب ساعت ۲۱ را هم راضیه چنگیز نائین با عنوان زاویه نوشت که به بررسی موارد و حاشیه‌های فناوری در داخل کشور می‌پردازد.

سه‌شنبه

در این روز خبر خاصی وجود نداشت جز این که اندروید صاحب یک حساب رسمی در اینستاگرام به نشانی Android@ شد و انفجار آیفون ۷ باعث سوختگی درجه ۲ یک زن باردار شد.

در بخش مشاوره به شما بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ حال حاضر بازار را معرفی کردیم، نگاهی ویدیویی داشتیم به میت ۹ هوآوی که به تازگی معرفی شد و اپلیکیشن تشخیص موسیقی SoundHound  را بررسی کردیم که می‌توانید بررسی کامل آن را از اینجا بخوانید. همچنین در این روز این موضوع را تحلیل کردیم که چرا یک گوشی اندرویدی خوب تولید نمی‌شود؟!

مطلب ساعت ۲۱ هم اینفوگرافیک یا همان نمایه بود که مهدی ده‌نبی آن را تولید کرد و به مقایسه دو نسل اخیر خانواده میت هوآوی، یعنی میت ۸ و میت ۹ پرداخت.

چهارشنبه

برخلاف سه‌شنبه که از بی‌خبری حوصله‌مان سر رفته بود، چهارشنبه روز پرباری برای تیم ما بود:

در این روز وان‌ پلاس ۳T رسما معرفی شد، یک گوشی قدرت‌مند که نسبت به وان‌ پلاس ۳ تغییرات اندکی داشته ولی از مدعیان سرسخت رقابت بازار گوشی‌های هوشمند است.

در این روز شاهد خبر حذف بیش از ۴۷ هزار اپلیکیشن از اپ استور توسط شرکت اپل بودیم که تشریح آن را می‌توانید از این لینک بخوانید. در خبر دیگر ویدیویی از ساعت هوشمند نوکیا را دیدیم که البته هیچ وقت معرفی نشد و به بازار راه نیافت.

People are silhouetted as they pose with mobile devices in front of a screen projected with a Samsung logo, in this picture illustration taken in Zenica October 29, 2014. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/File Photo

اما چهارشنبه و ناکامی سامسونگ؛ باز هم انفجار و باز هم سامسونگ، اما این‌بار گلکسی S7 بود که دستان مرد کانادایی را سوزاند. همچنین اعلام شد که احتمالا این شرکت قصد دارد تا نسخه‌های سالم گلکسی نوت ۷ را در قالب گوشی‌های Refurbished به بازار برخی کشورها عرضه کند. اما این روز فقط اتفاقات بد نبود که دامن گیر سامسونگ شد، در خبری که از این لینک می‌خوانید، می‌توانید برخی مشخصات گلکسی تب S3 را ببینید که در وب‌سایت حمل و نقل زائوبا در هند منتشر شد.

تصاویری از پرچم‌دار جدید هوآوی با نام P10 هم در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از حضور دوباره دوربین‌های دوگانه در پرچم‌داران سری P داشت. بحث چینی‌ها به میان آمد و جا دارد تا این خبر را دوباره منتشر کنیم که بدافزار جاسوسی کشف شده که اطلاعات گوشی‌های اندرویدی را به سرورهای چینی منتقل می‌کند.

و اما آیفون ۸ که در جدیدترین شایعه اعلام شد در سه مدل معرفی خواهد شد که جزئیات آن را از طریق این لینک مشاهده می‌کنید.

اما خبر جالب معرفی حجیم‌ترین هارد دیسک قابل حمل بود، هارد دیسکی ۵ ترابایتی که توسط Seagate ساخته شده است و همان طور که گفتیم، بیشترین حجم ذخیره داده را در بین هاردهای قابل حمل دارد. در بخش مطلب ساعت ۲۱ که تهیه آن به عهده محمدرضا احمدپور است و دیدگاه نام دارد، به بررسی زندگی مجازی و پیشروی و جایگزینی آن با زندگی واقعی پرداخته شد.

پنج‌شنبه

samsung-galaxy-a5-2017

در این روز خواندیم که هوآوی قرار است آپدیت اندروید نوقا را برای میت ۸ عرضه کند، ویژگی شارژ سریع موسوم به Dash Charge وان‌پلاس ۳T توانسته در سرعت شارژ حتی پرچم‌دار گوگل، یعنی پیکسل XL را هم شکست دهد، ساعت هوشمندی ساخته شده که نیاز به شارژ ندارد و این که احتمالا اپل ویژگی واقعیت افزوده را به دوربین آیفون اضافه خواهد کرد.

در روز پنج‌شنبه ۲ بررسی هم داشتیم، اولین بررسی ما مربوط به اپلیکیشن آموزش مکالمه زبان انگلیسی بود که در سطوح مختلف شما را در مهارت گفتاری و مکالمات یاری می‌کند. بررسی دیگر ما مربوط به دو گجت از ال‌جی بود؛ هدست‌های بلوتوث Active Plus و Platinum که تلفیقی از نوآوری و کیفیت هستند.

همچنین در خبرها به این موضوع پرداختیم که چرا گلکسی A5 شرکت سامسونگ محبوب و پرفروش است؟!

طبق تصمیم تیم ما، قرار بر این شد که پنج‌شنبه‌ها ساعت ۲۱ دوباره با امید بکتاش و ویرگول با شما باشیم که این هفته به موضوع نجات سامسونگ از بحران توسط گلکسی S8 پرداخته است.

جمعه

آخرین روز را با سه نکته برای ثبت عکس‌های خانوادگی بهتر شروع کردیم و از قرارداد مایکروسافت و سامسونگ برای توسعه اپلیکیشن‌ برای سیستم عامل تایزن گفتیم. پس از آن اعلام شد که کوالکام اسنپدراگون ۸۳۵ و فناوری Quick Charge 4 را با ویژگی‌های جدید معرفی کرده است.

اپل هم بالاخره پا روی غرورش گذاشت و به مشکل دار بودن صفحه نمایش آیفون ۶ پلاس اعتراف کرد، همچنین اعلام شد که تهدیدهای دونالد ترامپ اپل را به فکر تولید آیفون در خاک آمریکا انداخته است.

شیائومی هم قصد دارد تا نسخه کوچک‌تر Mi Mix را با صفحه نمایشی ۵.۵ اینچی معرفی نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH