ارایه اینترنت پر سرعت به مناطق دور افتاده از طریق بالون!

Loon-Project

این اولین باری نیست که یک کمپانی تصمیم می‌گیرد تا با ایجاد یک پروژه جدید، به مناطق دورافتاده و صعب العبور اینترنت را اهدا نماید! ولی به تازگی کمپانی گوگل نیز به این جمع پیوسته و با پروژه‌ای به نام Loon قصد دارد تا این کار را به سرانجام رساند.

این پروژه، پتانسیل آن را دارد تا بتواند در مدت کوتاه‌تری به سرانجام رسد و نهایی و تکمیل گردد تا گوگل بازهم در این زمینه پیشتاز شده و گوی سبقت را از رقبای خویش باز ستاند!

برای همین به تازگی 30 بالون به صورت آزمایشی، در مناطق Canterbury و Christchurch نیوزلند به حرکت درآمده تا گوگل بتواند سطح کیفیت اینترنت ارایه شده از این بالون‌ها را مورد بررسی و آزمایش قرار دهد و نواقص کار را شناسایی و آن‌ها را برطرف گرداند.

برای انجام این کار کار بالون‌ها در لایه استراتوسفر زمین به حرکت در خواهند آمد تا با ارتفاعی 10 تا 20 کیلومتری با زمین، بتوانند اینترنت WiFi را به تمام مناطق دورافتاده و صعب العبور رسانند! هر بالن قادر است تا 40 کیلومتر مربع از مساحت سطح زمین را مورد پوشش خود قرار دهد. در لایه استراتوسفر سرعت جریان‌های هوایی مانند باد بسیار پایین است و این امواج می‌توانند تا بالن‌ها را با خود به حرکت درآورند.

درون این بالن‌ها، از پانل‌های خورشیدی استفاده شده تا انرژی مورد نیاز را از طریق نور خورشید فراهم کرده و سایر تجهیزات در انتهای بالن آویزان شده‌اند. باندهای رادیویی که برای آزمایش این پروژه به کار گرفته شده بر روی فرکانس‌های 2.4 گیگاهرتزی و 5.8 گیگاهرتزی تنظیم شده‌اند.

استفاده و به کنترل درآوردن این بالن‌ها بسیار پر هزینه و زمان بر خواهد بود و نیازمند دانش و تخصص بالایی است چرا که به حرکت درآوردن این بالن‌ها و کنترل در یک مسیر مشخص، کار بسیار دشواری است و حتی امکان دارد برای پروازهای هوایی، مشکل ساز گردد.

با این حال اگر این ایده به سرانجام رسد و گوگل موفق به پرواز در آوردن این چنین بالن‌هایی گردد، نگریستن به آسمان با خود نمایی چنین بالن‌هایی بر فراز آن، بسیار جالب و شور انگیز خواهد بود.

3 در مورد “ارایه اینترنت پر سرعت به مناطق دور افتاده از طریق بالون!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH