میزو پرو ۶ پلاس با پردازنده اگزینوس ۸۸۹۰ رسما معرفی شد

میزو امسال از دو پرچمدار میزو پرو ۶ و میزو پرو ۶s رونمایی کرد، این دو دستگاه از طراحی یکسان و مشخصات فنی تقریبا برابر بهره می‌برند و فقط میزو پرو ۶s به دوربینی قدرتمندتر و باتری پرظرفیت‌تری مجهز شده است. این دو گوشی هوشمند با دارا بودن نمایشگری ۵.۲ اینچی با تکنولوژی امولد، دستگاه‌های کوچکی محسوب می‌شوند. در سال گذشته این شرکت از گوشی میزو پرو ۵ با نمایشگر بزرگ ۵.۷ اینچی رونمایی کرده بود که قدرت آن توسط پردازنده ۶۴ بیتی و ۸ هسته‌ای اگزینوس ۷۴۲۰ تامین می‌شود. در گذشته نه‌چندان دور میزو اعلام کرد که برنامه‌ای جهت معرفی میزو  پرو ۷ در سال ۲۰۱۶ ندارد، البته امروز با معرفی میزو پرو ۶ پلاس صحت گفته خود را تایید کرد.

این شرکت به‌تازگی از گوشی هوشمند میزو پرو ۶ پلاس در چین رونمایی کرد، دستگاهی که به قدرتمندترین پردازنده تولید شده توسط سامسونگ یعنی اگزینوس ۸۸۹۰ مجهز شده است، پرچمداران امسال سامسونگ، گلکسی S7 و S7 Edge، نیز قدرت خود را توسط این چیپ‌ست تامین می‌کنند. میزو پرو ۶ پلاس حداقل از نظر مشخصات فنی نسبت به میزو پرو ۵، پیشرفت‌های زیادی داشته است. این دستگاه دارای بدنه‌ فلزی یکپارچه بوده و دراصل شبیه به نسخه‌‌ای بزرگتر از میزو پرو ۶ است. این گوشی هوشمند با رابط کاربری مخصوص میزو یعنی Flyme 6 معرفی گشته و آن را باید اولین دستگاه تولیدی توسط میزو با این نسخه از رابط کاربری دانست. Flyme 6 با یک هوش مصنوعی همراه خواهد بود که به گفته میزو قادر به بهینه‌سازی سیستم باتوجه به نیازهای کاربر است. به زبان ساده، این هوش مصنوعی با تغییرات در دستگاه سعی می‌کند تا برنامه‌های موردعلاقه کاربر را روان اجرا کرده و پس‌زمینه آن‌ها را باز نگه دارد. علاوه بر این هوش مصنوعی، رابط کاربری جدید Flyme 6 از ۴۰۰ قابلیت جدید و ظاهری متفاوت نیز بهره می‌برد.

نمایشگر ۵.۷ اینچی با رزولوشن QHD از نوع امولد این دستگاه دارای قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن بوده و در برابر فشار نیز حساس است. ۴ گیگابایت رم از نوع LPDDR4، حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی، پردازنده ۸ هسته‌ای و ۶۴ بیتی اگزینوس ۸۸۹۰ و باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع مشخصات فنی این دستگاه را تشکیل می‌دهند. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال ۴ محوره (سنسور IMX386 سونی، دریچه دیافراگم f/2.0، لنزهای ۶P، سیستم فوکوس خودکار تشخیص فازی و فوکوس خودکار لیزری) در پشت دستگاه قرار گرفته که همراه با ۱۰ فلاش LED وظیفه ثبت تصاویر کاربران را برعهده دارد، همچنین برای تصاویر سلفی نیز یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلوی آن تعبیه شده است. سیستم‌عامل پیش‌فرض اندروید ۶.۰ همراه با رابط کاربری Flyme 6 بر روی این دستگاه قرار دارد و همچنین به سیستم صوتی Hi-Fi با تراشه‌های ES9018 و ADA4807 نیز مجهز شده است. میزو ۶ پلاس از شبکه‌های ارتباطی ۴G TD-LTE و ۴G FDD-LTE پشتیبانی می‌کند. این دستگاه اندازه‌ای برابر با ۷.۳ × ۷۷.۳ × ۱۵۵.۶ میلی‌متر داشته و ۱۵۸ گرم وزن دارد و در رنگ‌های طلایی، خاکستری و نقره‌ای به بازار عرضه می‌شود. دکمه هوم چند منظوره این شرکت چینی در زیر نمایشگر قرار گرفته است که همانند بسیاری از دستگاه‌های دیگر میزو از سنسور اثر انگشت بهره می‌برد. برای خرید نسخه ۶۴ گیگابایتی باید مبلغ ۲۹۹۹ یوان (۴۳۶ دلار) و برای نمونه نیز ۱۲۸ گیگابایتی ۳۲۹۹ یوان (۴۷۹ دلار) در کشور چین پرداخت کنید. گفتن این نکته خالی از لطف نیست که قیمت‌های اعلام شده در کشورهای دیگر متفاوت بوده و بالاتر هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH