سامسونگ گلکسی S8 فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری صدا خواهد بود!

امسال برخی از گوشی‌های هوشمند پرچمدار بدون جک ۳.۵ میلی‌متری صدا معرفی شدند و به‌نظر می‌رسد که سامسونگ نیز پرچمدار آینده خود را از این پورت صدا محروم سازد. براساس منابع SamMobile، گلکسی S8 تنها دارای یک پورت USB Type-C بوده که کاربران باید هدفون خود را نیز به آن متصل کنند. اگر این شایعه حقیقت داشته باشد، دیگر شاهد حضور جک ۳.۵ میلی‌متری صدا در گلکسی S8 نخواهیم بود و به‌احتمال زیاد برای استفاده از هدفون‌های قدیمی خود باید به آداپتور USB Type-C به جک ۳.۵ میلی‌متری موجود در جعبه تکیه کنید، هم‌اکنون کاربران آی‌فون ۷ نیز از این روش استفاده می‌کنند. شاید استفاده از این آداپتور یک خبر خوب تلقی شود ولی دیگر قادر به شارژ کردن و گوش دادن موسیقی به‌صورت همزمان نخواهید بود.

این دستگاه با هدفون‌های جدیدی که به رابط USB Type-C مجهز هستند، سازگار بوده و شاید ویژگی‌های صوتی پیشرفته‌ای را در اختیار کاربران قرار دهد. استفاده از این پورت به سامسونگ اجازه می‌دهد که چندین روش شارژ سریع را برای گلکسی S8 درنظر بگیرد. حذف جک ۳.۵ میلی‌متری صدا به‌معنای ذخیره فضای بیشتر درون دستگاه است که سامسونگ می‌تواند از این فضا برای باتری بزرگ‌تر یا ویژگی‌های سخت‌افزاری استفاده کند. باتوجه به این موضوع که انفجار‌های گلکسی نوت ۷ مربوط به طراحی تهاجمی باتری و فضای کم جهت انبساط سلول‌های باتری بوده است، درنظر گرفتن فضای بیشتر برای باتری را می‌توان کاری منطقی ارزیابی کرد.

براساس این گزارش، رزولوشن نمایشگر گلکسی S8 به ۴K ارتقا نخواهد یافت و همچنان QHD باقی می‌ماند، البته از موادی جدید برای ساخت صفحه نمایش بهره خواهد برد که مصرف انرژی کمتری دارند. گفته می‌شود که به‌جای چینش الماسی و Pentile نمایشگر، سامسونگ از چینش استاندارد RGB استفاده خواهد کرد که این تغییر باعث افزایش تعداد پیکسل‌ها از ۷,۷۳۲,۸۰۰ به ۱۱,۰۵۹,۲۰۰ می‌شود و علاوه بر ارایه تصاویر زنده‌تر، برای هدست‌های واقعیت مجازی نیز مناسب‌تر است. ظاهرا این گوشی هوشمند به بلندگوهای استریو ساخت شرکت هارمن مجهز می‌شود. اگرچه نمی‌توان به این شایعات اعتماد کرد و باید تا معرفی رسمی گلکسی S8 در نمایشگاه MWC سال ۲۰۱۷ صبر کنیم، ولی به‌نظر می‌رسد که این پرچمدار با تغییرات زیادی همراه باشد. نظر شما در رابطه با حذف ۳.۵ میلی‌متری صدا از گلکسی S8 چیست؟ آیا سامسونگ در مسیر درستی قدم برمی‌دارد؟

note-7-1-810x298_c

2 در مورد “سامسونگ گلکسی S8 فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری صدا خواهد بود!”

  1. واقعا اپل داره بازار گوشی های هوشمند رو مدیریت میکنه از زمان استیو جابز تا به الان . درسته شرکت هایی هستن که تغییراتی میدن و بیشتر شرکت های چینی هستن ولی تاثیری انچنان نداره. ولی هر وقت اپل تغیری انجام میده از سال بعد به عنوان یک استاندارد تلقی میشه که بقیه شرکت ها شروع به انجام اون تغییر میکنن. مثل حسگر اثر انگشت با گوشی ۵ اس و یا همین حذف جک صدا. مستقیم و غیر مستقیم اپل داره سیاست گذاری میکنه.

    1. موافقم؛زمانى که اپل از سیم کارت نانو به جاى میکرو استفاده کرد و گفت فضاى بیشتر نیاز دارن همه شرکت ها اپل را مسخره کردن و گفتن مگه فرق نانو با میکرو چقدره.ولى الان همه ى پرچم دار هاى شرکتا از نانو اسفاده میکنن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH