کدام نسخه اپل واچ را بخریم؟ ۳۸ یا ۴۲ میلیمتری؟!

آیا قصد خرید اپل واچ دارید؟ نمی‌دانید که بین سایز ۳۸ و ۴۲ میلیمتر، کدام برای شما مناسب‌تر است؟ ما در این مطلب به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید راحت‌تر انتخاب کنید.

اپل برای ساعت هوشمند خود با نام اپل واچ، دو سایز ۳۸ و ۴۲ میلیمتر را در نظر گرفته است. تفاوتی بین جنس‌های مختلف آن که آلومینیوم، استیل و سرامیکی است، وجود ندارد. هر سه مدل در دو سایز اشاره شده تولید و عرضه می‌شوند. خیلی از افراد بر اساس جنسیت، سایز مچ و یا فاکتورهای دیگر، مدل دلخواه خود را انتخاب می‌کنند. اما اگر همچنان برای انتخاب بین این دو سایز سرگردان مانده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنید.

ابعاد اپل واچ

apple-watch-size-comparison

برخلاف ساعت‌های قدیمی که سایز قاب آن به صورت افقی محاسبه می‌شد، اپل برای محاسبه سایز قاب اپل واچ از حالت عمودی استفاده کرده است. سایز کوچکتر دارای ارتفاع ۳۸ میلیمتر (۳۸.۶ میلیمتر به صورت دقیق) و سایز بزرگتر نیز دارای ارتفاع ۴۲ میلیمتر است و زمانی که صحبت از طول اپل واچ می‌شود، سایز کوچکتر و بزرگتر به ترتیب دارای طول ۳۳.۳ و ۳۵.۹ میلیمتر هستند.

تفاوت حدودا ۳ یا ۴ میلیمتری، معمولا آنچنان محسوس نیست و می‌شود از آن گذشت. اما ۴ میلیمتر برای یک فضای ۴۰ میلیمتری، حدود ۱/۱۰ است و می‌شود آن را رقمی قابل توجه به حساب آورد.

سایز صفحه نمایش

apple-watch-screen-sizes

تفاوت در سایز قاب اپل واچ، تفاوت در سایز صفحه نمایش را نیز در بر دارد. هر دو مدل دارای صفحه نمایش Retina هستند و این بدان معنی است که پیکسل‌های نمایشگر با چشم غیر مسلح قابل تشخیص نیست. اما سایز بزرگتر، مسلما دارای پیکسل‌های بیشتری است.

  • سایز ۳۸ میلیمتر دارای صفحه نمایش با رزولوشن ۲۷۲ در ۳۴۰ است.
  • سایز ۴۲ میلیمتر دارای صفحه نمایش با رزولوشن ۳۱۲ در ۳۹۰ است.

رابط کاربری با هر دو سایز کاملا هماهنگ است و تفاوتی میان آنها وجود ندارد. اما اگر پیکسل‌های بیشتر را ترجیح می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم که سایز بزرگتر را انتخاب کنید.

ضخامت

apple-watch-depth-comparison

برخلاف دو مدل اشاره شده با سایز و ابعاد مختلف، هیچ تفاوتی در ضخامت آنها وجود ندارد. به این معنی که نمی‌توان مدل کوچکتر را نازک‌تر از مدل ۴۲ میلیمتری دانست.

این بدین دلیل است که بر خلاف ساعت‌های قدیمی، موارد زیادی شامل صفحه نمایش رتینا، پردازنده مخصوص و سنسورهای مختلف در اپل واچ قرار گیرد و همین موضوع، باعث می‌شود تا ضخامت این دیوایس ثابت باقی بماند. اگر در تلاش هستید تا ببینید که کدام یک از دو مدل با آستین تنگ لباس شما بیشتر سازگاری دارد، باید بگوییم که تفاوتی میان آنها وجود ندارد.

زنانه یا مردانه؟!

apple-watch-s1-notifications

به دلیل آنکه اپل واچ در دو سایز مختلف تولید می‌شود و از آنجا که بعضی بندها توسط اپل برای یک سایز تنها تولید می‌شود، برخی افراد سعی می‌کنند تا دو مدل اپل واچ را با نام زنانه و مردانه نام‌گذاری کنند. افراد با سایزها و سلایق مختلف وجود دارند. برخی از خانم‌ها مدل بزرگتر اپل واچ و بعضی آقایان نیز مدل کوچکتر را برای خود مناسب می‌دانند. برخی افراد که دارای مچ‌های کوچک هستند، مدل بزرگتر را انتخاب می‌کنند و برعکس این موضوع نیز صادق است. در نهایت باید بگوییم که سایز دلخواه و مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

قیمت

مدل ۳۸ میلیمتر اپل واچ کمی ارزانتر از مدل ۴۲ میلیمتر است. پس اگر مدل کوچکتر را انتخاب کنید، می‌توانید کمی در مخارج خود صرفه جویی کنید. قیمت دو مدل اپل واچ به صورت زیر است:

مدل ۳۸ میلیمتر:

اپل واچ سری اول: شروع قیمت از ۲۶۹ دلار

اپل واچ سری دوم: شروع قیمت از ۳۶۹ دلار

مدل ۴۲ میلیمتر:

اپل واچ سری اول: شروع قیمت از ۲۹۹ دلار

اپل واچ سری دوم: شروع قیمت از ۳۹۹ دلار

عمر باتری

apple-watch-charging-dock-rose-gold

اپل واچ ۴۲ میلیمتری، دارای باتری نسبتا بزرگتری نسبت به مدل ۳۸ میلیمتری است و همچنین سری دوم نیز نسبت به سری اول، دارای باتری بزرگتری است. اگر عمر باتری دیوایس برای شما اهمیت دارد، نه تنها پیشنهاد می‌کنیم که اپل واچ سری دوم را انتخاب کنید، بلکه باید به سراغ مدل ۴۲ میلیمتری بروید.

چه کسانی باید مدل ۳۸ میلیمتری را انتخاب کنند؟

اگر مچ دستان شما کوچک است و دنبال یک ساعت هوشمند می‌گردید که متناسب با دستان شما باشد، اگر مچ دست‌تان بزرگ است و نمی‌خواهید که اپل واچ روی دستان شما خودنمایی کند، یا اگر ساعت‌های هوشمند کوچک را ترجیح می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم که مدل ۳۸ میلیمتری را انتخاب کنید.

چه کسانی باید مدل ۴۲ میلیمتری را انتخاب کنند؟

اگر دستان کوچکی دارید و می‌خواهید اپل واچ روی دستان شما خودنمایی کند، اگر مچ دست‌تان بزرگ است و می‌خواهید یک ساعت هوشمند راحت و سازگار با دستان خود داشته باشید، یا اگر چشمان تیزبینی دارید و روی پیکسل‌های بیشتر حساس هستید، باید به سراغ مدل ۴۲ میلیمتری بروید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH