جت مسافربری بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر می‌تواند حین پرواز دچار خرابی شود!

اداره هوانوردی فدرال (FAA) قانون جدیدی را برای اپراتورهای بوئینگ ۷۸۷ وضع کرده است. با توجه به این قانون تمام اپراتورها موظفند قبل از پرواز سیستم هواپیما را مجددا راه اندازی کنند. دلیل وضع این قانون امکان مسدود شدن سطوح کنترل پرواز عنوان شده است. این مشکل در صورت عدم راه‌ اندازی مجدد جت به صورت دوره‌ای رخ خواهد داد.

به گزارش The Seattle Times، قانون جدید FAA اپراتورها را موظف می‌کند تا سیستم الکتریکی هواپیما را راه‌ اندازی مجدد کنند. چرا که در صورت روشن بودن سیستم به مدت ۲۲ روز، ممکن است هر سه ماژول کنترلی پرواز این جت به‌طور همزمان ریست شوند. در اثر این ریست همزمان ممکن است سطوح کنترل پرواز برای مدت کوتاهی هیچ حرکتی در جواب به ورودی‌های ارسالی خدمه پرواز نکنند. در نتیجه  از دست رفتن ناگهانی کنترل هواپیما محتمل خواهد بود. بااین حال بوئینگ اعلام کرده که در حال رفع این نقیصه است و احتمالا آن را تا فصل دوم ۲۰۱۷ مرتفع می‌کند.

بوئینگ ۷۸۷ تنها هواپیمایی نیست که از این نوع مشکل رنج می‌برد. در جنگنده F-35 نیز یک اختلال راداری وجود داشت که خلبان را ملزم به راه اندازی مجدد سیستم قبل از استفاده از آن می‌کرد. شاید به‌نظر برسد که برای رفع این مشکل در هردو جت (۷۸۷ و F-35) بتوان از تکنیک ساده‌ای چون برش دادن لبه‌ها بهره برد. اما اینکار ممکن است باعث تغییرات شدت صوت شود که این مشکل حتی با یک راه اندازی مجدد ساده هم رفع نخواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH