چرا سامسونگ به گلکسی (۲۰۱۷) A5 امیدوار است؟

سری گلکسی A سامسونگ از پرطرفدارترین میان‌رده‌های بازار هستند که با طراحی استایلیش، در عین سادگی حس داشتن یک گوشی پریمیوم را القا می‌کنند. در این بین گلکسی A5 به دلیل امکانات و قیمت مناسب‌ پرطرفدارتر است و در واقع به نوعی میان‌رده‌ای در میان‌رده‌های سامسونگ است! یکی از گوشی‌هایی که انتظار می‌رود در اوایل سال ۲۰۱۷ از سوی سامسونگ معرفی شود، سری سوم گلکسی A5 یا همان گلکسی (۲۰۱۷) A5 است.

سامسونگ سعی دارد با معرفی این گوشی نگاه سرد کاربران به خود را که در واقع گلکسی نوت ۷ مسبب آن است، تغییر دهد و دوباره آن‌ها را جذب محصول جدید خود نماید و شاید به نحوی بتواند مقداری از ضرر مالی خود را هم جبران کند. با توجه به اخبار و شایعات، در حال حاضر به حد کافی از گلکسی A5 جدید می‌دانیم که بخواهیم درباره آینده آن و میزان موفیقتش بحث کنیم.

طراحی الهام گرفته از گلکسی S7

سال گذشته گلکسی A5 بهبودهای بسیاری را نسبت به هم‌رده‌های خود تجربه کرد. از جمله این که نسخه ۲۰۱۶ به سنسور تشخیص اثر انگشت مجهز شد، اما مهم‌ترین ویژگی آن ساختار بدنه بود که میراثی از گلکسی S6 در خود داشت. با توجه به بازخورد خوب کاربران به این اقدام سامسونگ، به نظر می‌رسد امسال هم کره‌ای‌ها این روند را ادامه دهند. سامسونگ به خوبی این موضوع را درک کرده است که برای تعداد بسیاری از خریداران، طراحی گلکسی A5 ملاک اصلی انتخاب این گوشی بوده است. بنابراین بی‌شک گلکسی (۲۰۱۷) A5 هم باید از طراحی گلکسی S7 تاثیر بگیرد.

 samsung-galaxy-a5-2017-leak-android-authority-11-792x446-w782

اولین رندرهایی که از A5 2017 منتشر شدند تا حدی منطقی به نظر می‌رسند. بدنه گوشی ترکیبی از شیشه و فلز است که با خمیدگی‌هایی در کناره‌ها، هارمونی خاصی را به وجود آورده است. شباهت این رندرها به گلکسی S7 بسیار زیاد بود و خیلی از افرادی که توجهی به دنیای گوشی‌های هوشمند و اخبار و حواشی آن ندارند، به سختی تفاوت این تصاویر با گلکسی S7 را تشخیص می‌دادند و تنها تفاوت با گلکسی S7 در این بود که دوربین اصلی هیچ برآمدگی و بیرون زدگی از بدنه نداشت. البته این گوشی در رنگ‌های آبی، صورتی، مشکی و طلایی عرضه خواهد شد تا نظر همه اقشار را جلب کند.

مشخصاتی بهتر از آنچه درخور یک میان‌رده است

تغییرات گلکسی A5 جدید تنها به شباهت ظاهری آن ختم نمی‌شود و سامسونگ قصد دارد چیزی برای گل سرسبد میان‌رده‌های خود کم نگذارد؛ پردازش این گوشی به وسیله چیپ اگزینوس ۷۸۸۰ انجام می‌شود که با ۳ گیگابایت رم همراه است و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی هم وظیفه تامین نیرو را بر عهده دارد، همچنین دوربین اصلی از یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. اما متاسفانه احتمالا در این گوشی شاهد حضور اندروید مارشملو به عنوان سیستم عامل پیش‌فرض خواهیم بود و شاید خبری از اندروید نوقا نباشد.

به علاوه، اگر این گوشی بخواهد جانشین شایسته‌ای برای گلکسی (۲۰۱۶) A5 باشد، باید با یک بار شارژ باتری و با استفاده معمولی تا دو روز دوام بیاورد.

و درنهایت با توجه به موفقیت گلکسی S7 و S7 Edge، سامسونگ احتمالا گوشی‌های جدید سری‌ گلکسی A از جمله گلکسی A5 را به استاندارد IP68 تجهیز نماید. با دارا بودن این استاندارد، گوشی هوشمند می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب بدون هیچ مشکلی به فعالیت خود دادمه دهد، همچنین از شر گرد و غبار هم در امان باشد.

قیت مناسب‌تر نسبت به گلکسی S7

اگر بخواهیم واقع بینانه بنگریم، قیمت یکی از اصلی‌ترین معیارهای خرید برای کاربران است، در حالی که ممکن است بسیاری از کاربران مجذوب کیفیت و امکانات گلکسی S7 شده باشند، اما با دیدن قیمت بالای این گوشی ناامید شده و قید خرید آن را بزنند. اما گلکسی A5 جدید یک گزینه مناسب برای این افراد خواهد بود که با قیمتی بسیار کمتر (در حدود ۴۰۰ دلار) می‌تواند باعث شود که کاربران عطای امکانات و ویژگی‌های تجملاتی گلکسی S7 را به لقایش ببخشند و به سراغ خویشاوند مشابه و ارزان قیمت آن با امکانات کمتر بروند، البته واضح است که مدتی پس از عرضه در بازار بهای این گوشی حتی کمتر از قیمت اولیه خواهد شد.

gsmarena_002-1

در نتیجه گلکسی (۲۰۱۷) A5 یک بارقه امید برای سامسونگ خواهد بود، کمپانی پر مدعایی که در حال یکه تازی در بین تولید کنندگان گوشی هوشمند بود و خط تولید وسیعی داشت، اما در عرض چند روز برگ برنده این شرکت، گلکسی نوت ۷، تبدیل به پاشنه آشیل این شرکت شد و اعتبار و ارزش (حداقل در میان کاربران) و سود این شرکت را کاهش داد. گرچه ممکن است این گوشی بهترین مدل موجود در بازار نباشد و رقبای بسیاری داشته باشد، اما اگر تغییراتی که انتظار داشتیم رنگ واقعیت بگیرند، این گوشی بی‌شک یکی از برترین میان‌رده‌ها در سال آینده خواهد بود و می‌تواند فروش خوبی را برای کره‌ای‌ها به ارمغان بیاورد.

2 در مورد “چرا سامسونگ به گلکسی (۲۰۱۷) A5 امیدوار است؟”

  1. ممنون بابت این مطلبی که گذاشتید اما تا جایی که من اطلاع دارم و در سایت فون آرنا و جی اس ام آرنا خوندم باطری این گوشی ۳۳۰۰ میلی آمپر و هر دو دوربین گوشی یعنی دوربین اصلی و دوربین سلفی به سنسور ۱۶ مگاپیکسلی مجهز هست ممنون میشم اگر در مطلبتون این اشتباهتون رو تصحیح کنید یا نظر بنده حقیر رو بذارید تا دوستان بدونن

    1. درور بر شما که محترمانه نقدتون رو بیان می‌کنید، همونطور که حتما اطلاع دارین تمام اطلاعاتی که ما داریم شایعات و اخباری هستن که از منابع مختلف منتشر میشن و هیچکدوم رسما از طرف خود کمپانی سازنده تایید نمیشن….بنابراین طبیعی هست که منابع مختلف اطلاعاتشون با هم کمی فرق داشته باشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH