گزارش آی‌تی‌رسان از نشست خبری دومین المپیاد تکنسین‌های ایران

امسال دومین سالی است که المپیاد تکنسین‌های ایران با همکاری کمپانی سامسونگ و سازمان فنی‌حرفه‌ای کشور برگزار می‌گردد. به همین دلیل مراسمی بر پایه معرفی این المپیاد در سازمان فنی‌حرفه‌ای تهران برگزار شد.

این مراسم با حضور مدیر روابط عمومی و مسولیت‌های اجتماعی و مدیر ارشد بازاریابی کمپانی سامسونگ، مدیر امور مسابقات ملی و بین‌المللی مهارت، مشاور رییس سازمان و مدیر کل فنی‌حرفه‌ای استان تهران و مدیر آکادمی مهندسی سامسونگ صبح روز یکشنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۶ برگزار گردید.

مراسم با معرفی و شناخت کلی این المپیادها توسط خانم فرضی که مدیر روابط عمومی و مسولیت‌های اجتماعی سامسونگ هستند، آغاز شد. دوره‌های رایگانی برای مهارت آموزی در بخش‌های مختلف فنی، توسط سامسونگ با همکاری فنی‌حرفه‌ای برگزار می‌‌شود. این دوره‌ها برای همه افراد بدون محدودیت و تنها با یک آزمون ورودی، اجرا خواهند شد. بعد از گذراندن این دوره‌ها، یک مدرک مهارت آموزی از طرف سامسونگ و فنی‌حرفه‌ای به افراد داده می‌شود.

techolampiad

هدف از ایجاد شدن این مراکز، توسعه اشتغال‌زایی و تربیت نیروهای متخصص برای جذب شدن به بازار کار است. المپیاد خاصی هم برای این دسته از افراد در نظر گرفته شده است که با به چالش کشیدن توانایی‌های شرکت‌کنندگان همراه خواهد بود.

یکی از بزرگ‌ترین اهداف ما برای برگزاری این سری از المپیادها، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی همراه با مشتری‌مداری در میان تکنسین‌های محصولات خانگی است.

اما این المپیاد مانند پارسال قرار است در چهار حوزه موبایل و تبلت، لوازم خانگی، دستگاه‌های تهویه مطبوع و لوازم صوتی تصویری برگزار شود.

جوایز برندگان در این المپیاد به شرح زیر خواهد بود:

نفر اول، ۳۰ سکه بهار آزادی

نفر دوم، ۲۰ سکه بهار آزادی

نفر سوم، ۱۰ سکه بهار آزادی

همچنین همه برندگان این المپیاد، به‌عنوان بازدید کننده، به چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت در ابوظبی، اعزام خواهند شد.

techolampiad-1

آقای هجرت که مسولیت‌های اجتماعی سامسونگ را برعهده دارند، با تاکید بر میزان بی‌کاری افراد در کشورهای در حال توسعه، به لزوم آموزش مهارت‌های مختلف پرداختند. اقدامات سامسونگ در زمینه آموزش مهارت شامل دو بخش تجهیز مرکز فنی برای بخش آموزشی و برگزاری المپیاد می‌شود.

آقای تهرانیان و یارمحمدی هم با موضوع ناکافی بودن شرایط برای فراگیری مهارت‌‌های مختلف در محیط‌های دانشگاهی، صحبت‌شان را آغاز کردند.

شخصی را می‌شناسم که با داشتن مدرک دانشگاهی آن هم از یک دانشگاه معتبر و دولتی، اکنون تنها با یادگرفتن یک مهارت، حقوقی چند برابر آن‌چه با مدرک دانشگاهی‌اش دریافت می‌کرد، به‌دست می‌آورد. (مجید تهرانیان)

همچنین یک مرکز خاص برای یادگیری این مهارت‌ها با تجهیزاتی بسیار حرفه‌ای در میدان بهمن تهران ساخته شده است و علاقه‌مندان می‌توانند به راحتی از آن‌جا استفاده کنند.

techolampiad-2

در آخر خانم عمرانی که مدیر امور مسابقات ملی و بین‌المللی مهارت هستند، به اهمیت مسابقات مهارت چه در حوزه داخلی و چه در حوزه جهانی، اشاره داشتند.

در مسابقات مهارت جهانی، ۷۶ کشور حضور دارند که همه از کشور‌های توسعه یافته هستند. کشور ایران سابقه زیادی در زمینه حضور در این مسابقات داشته است.

به گفته خانم عمرانی، برای شرکت در مسابقه ملی مهارت محدودیت سنی وجود داشته و افراد شرکت‌کننده باید زیر ۲۱ سال سن داشته باشند. اما بهتر است بدانید شرکت در این المپیاد و دوره‌های آموزشی آن بدون هیچ‌گونه محدودیتی بوده و برای تمامی افراد رایگان است.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با زمان ثبت نام و مراحل آن، به وب‌سایت المپیاد تکنسین‌های سامسونگ مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH