به کمک تاچ‌بار جدید مک‌بوک اپل، پیانو بنوازید!

حدودا یک ماه پیش بود که اپل از جدیدترین نسخه مک‌بوک پروهای خود رونمایی کرد. این لپ‌تاپ‌ها که در بازار با استقبال نسبتا مناسبی مواجه شدند، از قابلیتی جدید (البته در محصولات اپل!) استفاده می‌کنند. اپل در سری جدید مک بوک‌هایش، به جای دکمه‌های Function از یک صفحه لمسی (Touch Bar) استفاده کرده که می‌تواند در زمان اجرا برنامه‌های مختلف، امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار دهد. این کمپانی همچنین برنامه نویسان و توسعه دهندگان نرم افزار‌های Mac OS را ترغیب کرده تا امکانی فراهم آورند که محصولات‌شان از این قابلیت پشتیبانی نمایند.

حال جدیدا برنامه‌ای برای سیستم عامل‌های Mac عرضه شده که تاچ بار مک‌بوک را به یک پیانو میناتوری تبدیل کرده و کاربر را قادر می‌سازد تا به راحتی به نواختن پیانو مشغول شود. این برنامه کوچک توسط برنامه نویسی به نام گراهام پارکس (Graham Parks) نوشته شده و افراد به راحتی می‌توانند با لمس دکمه‌های پلی‌فونیک پیانو مینیاتوری، هر نتی که می‌خواهند را بنوازند.

این برنامه که با نام Touch Bar Piano عرضه شده، همچنین می‌تواند کوک‌های مختلف از انواع سازهای آکوستیک و الکترونیک (حتی سنتور چوبی و ویولون سل) را در اختیار کاربر گذاشته و نت‌های مختلف را ضبط کرده و سپس شروع به نواختن کند.

Touch Bar Piano را می‌توان به صورت رایگان از طریق وبسایت utsire دانلود و نصب کرد. البته به این دلیل که برنامه هنوز به صورت رسمی توسط اپل عرضه نشده، پیش از نصب باید تنظیماتی بر روی Gatekeeper اعمال شود تا اجازه نصب برنامه توسط سیستم عامل صادر گردد.

لازم به ذکر است که برنامه طوری نوشته شده تا فقط تاچ بار را به کلیدهای پیانو تبدیل کند و وظیفه تولید صدا و ساخت موزیک، در اصل بر عهده کتابخانه صوتی GarageBand اپل است.

dsuuppmxvdy9bcklkmmm

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH