وقتی ویندوز ۱۰ و دستیار صوتی کورتانا وارد اتومبیل شوند!

مدتی پیش شایعاتی بر مبنای حضور مایکروسافت در بخش خودرو به گوش رسید و همین موضوع احتمال این که شاهد سیستم مایکروسافت بر روی اتومبیل‌ها باشیم را افزایش داد.

این که مایکروسافت بخواهد در این بخش حضور داشته باشد و به رقابت با کمپانی‌هایی مثل گوگل و اپل که در این زمینه فعال هستند، بپردازد؛ بسیار هیجان‌انگیز و جالب خواهد بود.

به همین دلیل هم به فکر آن افتادیم که اگر این موضوع عملی شود، به چه صورت ظاهر خواهد شد و عملکردش چگونه خواهد بود. اگر ویندوز ۱۰ را به سیستم اتومبیلی بیاوریم، همان قابلیت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در گوشی موبایل و یا تبلت‌ها قرار دارند را مشاهده خواهیم کرد.

طراحی ظاهری و رابط کاربری شکل کاشی‌های معروف رابط مترو بوده و بخش ویژه‌ای هم برای حضور کورتانا وجود دارد. این کاشی‌ها اطلاعات مختلفی مثل مکان، زمان و یا داده‌های مصرفی را نمایش می‌دهند. مثلا زمانی که از خانه می‌خواهید حرکت کنید، در یکی از این کارت‌ها به شما مسیر محل کارتان، پیشنهاد می‌شود. این مسیریابی می‌تواند از طریق اپلیکیشن نقشه مایکروسافت انجام شود.

۱-xbxbtf3hussx4nidyasc0g2x

همچنین کارت خاصی برای اطلاع‌رسانی از بخش سوخت وجود دارد که در آن میزان سوخت و مسافتی که با آن می‌توانید طی کنید، نوشته شده است. کورتانا نقش مهمی را در این طرح بازی خواهد کرد. این امر که کاربر حواسش از مسیر پرت شود و به نمایشگر نگاه کند می‌تواند فاجعه برانگیز باشد. به همین دلیل در این بخش نقش کورتانا و دستورات صوتی بسیار پر رنگ خواهد بود.

کورتانا می‌تواند راننده را در مسیر راهنمایی کند، با مخاطبین مورد علاقه شما تماس بگیرد، موزیک اجرا کند و از ماشین به شما اطلاعات دهد. تمامی این فرآیند‌ها با فرمان صوتی و به راحتی انجام می‌پذیرد.

موزیک یکی از بخش‌های مهمی است که در این طرح هم توجه زیادی به آن شده است. شما می‌توانید به راحتی توسط اپلیکیشن Groove به اجرای موزیک‌های مورد علاقه‌تان بپردازید.

۱-۲e3jk-l9howasyykh7se1g2x

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH