مایکروسافت دو ویژگی کلاسیک را برای Taskbar در ویندوز 11 باز می‌گرداند

مایکروسافت ممکن است دو قابلیت کلاسیک Taskbar  را به ویندوز 11 بازگرداند. این قابلیت‌ها عبارتند از  “never combine apps” (هرگز برنامه ها را ترکیب نکنید ) و قابلیت نمایش ثانیه‌ها در System Tray ( سینی سیستم ).

هر دو عملکرد در آخرین نسخه‌های پیش نمایش ویندوز 11 پنهان شده بودند. امروزه یکی از بزرگترین انتقادات کاربران ویندوز 11 در این خصوص است که تجربه Taskbar یک گام به عقب نسبت به نسخه‌های قبلی این سیستم عامل است. این موضوع به این دلیل است که نوار وظیفه در ویندوز 11 کاملاً جدید بوده و در واقع از ابتدا بازسازی شده است.

به این معنی که بسیاری از عملکردهای قدیمی‌تر نیز باید بازسازی شوند.

این کار به زمان نیاز دارد و در حالی که مایکروسافت قبلاً گفته است که برخی از عملکردهای Taskbar کلاسیک، مانند امکان اتصال نوار وظیفه به کنار یا بالای صفحه، باز نمی‌گردند، این بدان معنا نیست که همه عملکردهای کلاسیک از دسترس خارج شده‌اند. در واقع، به نظر می‌رسد که دو قابلیت کلاسیک Taskbar در داخل مایکروسافت در حال کار هستند.

ویندوز 11 قرار است تنظیمات نوار وظیفه “Never Combine” را دریافت کند. همچنین دیگر مانند نسخه‌های ویندوز 10 و نسخه‌های قدیمی‌تر از عناوین پنجره‌ها استفاده نمی‌کند، اما نماد هر پنجره را حفظ می‌کند که ممکن است برای برخی هنوز مفید باشد.

بنا به گفته Albacore، یکی از تحلیل‌گران نرم‌افزاری در توییتر، مایکروسافت در حال کار بر روی بازگرداندن قابلیت مشاهده ثانیه‌های ساعت در سینی سیستم و همچنین گزینه “never combine apps” است که برای اولین بار در ویندوز 7 معرفی شد و به کاربران اجازه می‌دهد تا بر طبق عادات قدیمی خودشان کار کنند.

عجیب است که پیاده سازی اولیه در ویندوز 11 هنوز توانایی نمایش عناوین برنامه‌ها را که با عملکرد never combine apps در نسخه‌های قبلی ویندوز همراه بود بازیابی نمی‌کند. شاید این ویژگی در بیلدهای بعدی آشکار شود.

Albacore اشاره می‌کند که در حال حاضر عملکرد never combine در بیلدهای عمومی اینسایدر کار نمی‌کند، این موضوع توضیح می‌دهد که چرا این ویژگی هنوز توسط مایکروسافت اعلام نشده است.

خوب است که می‌بینیم مایکروسافت به کار بر روی بهبود تجربه نوار وظیفه در ویندوز 11 ادامه می‌دهد. در ماه سپتامبر، مایکروسافت ویندوز 11 نسخه 22H2 را منتشر کرد که توانایی کشیدن فایل‌ها را بین نمادهای برنامه در نوار وظیفه بازگرداند. به نظر می‌رسد می‌توانیم انتظار داشته باشیم که عملکردهای کلاسیک بیشتری در سال آینده بازگردد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH