ویندوز فون 8.1 با رابط کاربری و مرکز اطلاع رسانی جدیدی همراه است!

WindowsPhone-02-580-75

مایکروسافت سخت برروی سیستم عامل ویندوز فون، مشغول به کار شده تا بتواند با عرضه به روزرسانی‌های تازه برای آن، ویژگی‌های سیستم عامل ویندوز فون خود را بهبود بخشد. به همین علت، فردی به تازگی با آپلود یک فیلم در یوتیوب، ویژگی‌های جدید ویندوز فون را به نمایش گذاشته است!

مایکروسافت اولین به روزرسانی خود را برای سیستم عامل ویندوز فون، با نام GDR1  در اوایل سال جاری عرضه کرده و به روزرسانی دوم نیز GDR2  نام گرفته و تا دو ماه دیگر، برروی دیوایس‌های ویندوز فونی عرضه خواهد شد اگرچه پیشتر، می‌دانستیم این به روز‌رسانی برروی لومیا 925 به صورت پیش فرض قرار خواهد گرفت.

بسته به روزرسانی سوم با نام GDR3، انتظار می‌رود تا اواخر سال 2013 میلادی با قابلیت‌هایی نظیر: پشتیبانی از پردازنده‌های چهارهسته‌ای و صفحه نمایش‌های فول اچ دی عرضه شود.

با این حال غول نرم افزاری دنیا، کمپانی مایکروسافت تا کنون هیچگونه توضیحات یا اطلاعاتی را درباره به روزرسانی بزرگ خود با کد بلو، ارایه نکرده است. این به روزرسانی ویژگی‌های بسیار بزرگی را به سیستم عامل های ویندوز۸ و ویندوز سرور خواهد بخشید و احتمالا نسخه بعدی سیستم عامل‌های ویندوز فون نیز با نام مستعار، ویندوز فون 8.1 در دست ساخت قرار گرفته باشد و ممکن است تا اواخر سال 2014 برای شنیدن ویژگی‌های این نسخه، چشم به راه باشیم.

در ابتدای ماه نیز، تصاویری منتشر شد که ویژگی‌های نسخه اولیه ویندوز فون 8.1 را نمایان کرده و مدعی حضور ویژگی های تازه ای از قبیل: رابط کاربری و مرکز اطلاع رسانی جدید در این نسخه شده بودند. ظاهرا برخی از منابع معتبر خبری، صحت این تصاویر را مورد تایید قرار داده‌اند.

به تازگی نیز، یک ویدیو در سایت یوتیوب ارسال شده که به نظر می‌رسد نسخه بتا این سیستم عامل را نمایش می‌‍‌دهد. این نسخه بتا برروی گوشی لومیا 920 نوکیا، جا‌خوش کرده و با یک دوربین که به شکل بسیار بدی تار فیلمبرداری کرده، گرفته شده است.

مدت زمان چنین فیلم هایی اغلب کوتاه بوده اما در این فیلم، ۲ ویژگی بسیار جالب از نسخه 8.1  سیستم عامل ویندوز فون، به نمایش گذاشته می‌شود.

با توجه به این ویدیو به نظر میرسد، مرکز اطلاع رسانی، یکی از ویژگی های بسیار تحسین برانگیز این نسخه بوده که می‌توانید با سوایپ کردن از بالای صفحه نمایش به پایین، به آن دسترسی داشته باشید.

رابط کاربری نیز، همانند رابط کاربری است که در تصاویر نشان داده شده و تغییر زیادی را از آن زمان تا کنون به خود ندیده است. با این حال یک تفاوت در آن دیده می‎شود. ساعت و نوار وضعیت همواره در بالای صفحه نمایش ثابت بوده‌اند اما اگر به پایین کشیده شوند، می‌توانید به مرکز اطلاع رسانی دسترسی داشته و با استفاده از ژست های حرکتی “Gestures” از آن خارج شوید.

تفاوت‌هایی که بین تصاویر هایی که پیشتر منتشر شده بودند با این فیلم دیده می‌شود، لزوما بدین معنی نیست که احتمال دارد این ویدیو جعلی باشد! بلکه نشان دهنده آن است که مایکروسافت همواره سیستم عامل ویندوز فون خود را، توسعه و گسترش داده و ویژگی های جدیدی به آن می‌افزاید.

یکی دیگر از ویژگی‌های عمده سیستم عامل ویندوز فون 8.1 که در این فیلم دیده می‌شود، تغییرات عمده رابط کاربری برروی صفحه شروع خواهد بود. به نظر می‌رسد کاشی های زنده کمی متفاوت تر از گذشته شده باشند چراکه هنگامی که برروی یک کاشی ضربه بزنید، دکمه هایی برروی دیگر کاشی ها شناور می‌شوند. متاسفانه کیفیت این ویدیو بیش از حد پایین است و نمیدانیم این دکمه های مجازی، قادر به انجام چه کارهایی برروی کاشی مورد نظر هستند!

همچنین به تازگی فردی در WPCentral مدعی شده است که این ویدیو جعلی بوده و گفته:

نمیخواهم وارد جزئیات بشوم، اما منابع من میگویند این فیلم جعلی میباشد.

ما نیز هنوز از صحت و سوق این و‌ی‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍دیو بی‌خبریم اما به‌نظر می‌آید، ویژگی‌های بسیار جالبی مشتاق حضور در ویندوز فون مایکروسافت بوده و حضور این چنین ویژگی‌هایی در ویندوز فون، میتواند آینده مایکروسافت و نوکیا را دگرگون سازد!

2 در مورد “ویندوز فون 8.1 با رابط کاربری و مرکز اطلاع رسانی جدیدی همراه است!”

  1. میخواستم اگه میشه قیمت گوشی nokia lumia 925 بدونم اگه میدونید.اصلا اومده به بازار ایران واین که اگه بیاد قیمت تقریبیش چقدر میشه.ممنون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH