فناوری جدید Synaptics حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره را ترکیب می‌کند!

Synaptics یکی از شرکت‌های مشهور در زمینه ساخت حسگر اثر انگشت و تاچ‌پد است. KeyLemon نیز یکی از شرکت‌های مهم در زمینه تکنولوژی‌های تشخیص چهره است. حال این دو دست به دست هم داده‌اند و حسگر بایومتریکی ساخته‌ا‌ند که توانایی تشخیص چهره و اثر انگشت را به صورت همزمان یا مجزا دارد!

Synaptics در زمینه اختراع جدید خود می‌گوید: «این انجین به کاربران اجازه می‌دهد که هر حالت را خواستند یا راحت‌تر است، انتخاب کنند. با وجود تایید چند مرحله‌ای برای اپلیکیشن‌های مهم، امنیت افزایش می‌یابد. این موتور اطلاعات بایومتریکی را از چند منبع مختلف تجمیع می‌کند. استفاده از اثر انگشت و چهره به صورت همزمان باعث می‌شود که امنیت افزایش پیدا کند.»

به طور ساده اگر اسمارت‌فون آینده شما از این فناوری پشتیبانی کند، شما قادر خواهید بود که نوع حسگر را خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، فرض کنید که هوای بیرون سرد بوده و شما دستکش به دست دارید، آنگاه می‌توانید سنسور تشخیص چهره را فعال سازید و از آن استفاده کنید. بعلاوه، در اپلیکیشن‌هایی مانند پرداخت اینترنتی می‌توان از دو روش به صورت همزمان استفاده کرد تا امنیت افزایش پیدا کند.

این فناوری بسیار خلاقانه است. تقریبا تمام اسمارت‌‌‌فون‌های امروزی از حسگر اثر انگشت استفاده می‌کنند. تنها استثنا مرحوم گلکسی نوت ۷ بود که از اسکنر عنبیه استفاده می‌کرد. اما حتی در گلکسی نوت ۷ می‌توانستید تنها یک روش را برای تایید هویت خود استفاده کنید.

Synaptics هنوز زمانی برای عرضه این تکنولوژی به بازار اعلام نکرده، اما احتمالا در اواخر فصل دوم سال ۲۰۱۷ شاهد گوشی‌هایی باشیم که با این فناوری روانه بازار می‌شوند.

2 در مورد “فناوری جدید Synaptics حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره را ترکیب می‌کند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH