سونی دوربین RX100 II را معرفی کرد؛ سنسور بهتر، صفحه نمایش کج و پشتیبانی از وای فای

sonyrx100ii

کمپانی سونی به تازگی، از مدل جدید دوربین های کامپکت خود، با نام RX100 II  رونمایی کرد. RX100 II را می‌توان دنباله ای بسیار شایسته از سری RX100 خاطر نشان کرد که از ویژگی های جدیدی، بهره می‌برد.

در ساخت RX100 II، از یک سنسور 1 اینچی، 20.2 مگاپیکسلی Exmor R از نوع CMOS، استفاده شده که بنا بر گفته سونی، این سنسور می‌‌تواند در شرایط کم نور، تا 40 درصد بهتر عمل نماید. مقدار ISO نیز، بین 160 تا 12800 (با قابلیت ارتقاء به مقدار 25600) محدود شده است.

در جلوی دوربین نیز با یک لنز کارل زایس از نوع * Vario-Sonnar T، با کمینه نسبت کانونی  f/1.8 و فاصله کانونی، بین 28 تا 100 میلی متر با قابلیت زوم اپتیکال تا 3.6 برابر، مواجه ‌می‌شوید.

sonyrx100iib

ویژگی دیگر به کار گرفته شده در این دوربین قابلیت اتصال Wi-Fi  و فناوری ارتباطات میدانی نزدیک(NFC) بوده، که به کاربران اجازه می‌دهد تا به آسانی از طریق اتصال  Wi-Fi، اطلاعات خود را از دوربین  RX100 II با دیگر وسایل بی سیم به اشتراک بگذارند. همچنین قابلیت Smart Remote Control، باعث می‌شود تا این دوربین با تلفن های همراه و تبلت ها، متصل شده و عکاسان بتوانند تصاویر خود را برروی آن ها، مشاهده نمایند و یا شاتر را، به کنترل خود درآورند!

sonyrx100ii_top در بالای دوربین، از یک طراحی جدید، برای HotShoe استفاده شده است که قابلیت اتصال لوازم جانبی را به دوربین فراهم می‌آورد.( برای مثال: فلاش، منظره یاب و ..)

HotShoe چیست؟ HotShoe بخشی از دوربین عکاسی است که قابلت اضافه کردن فلاش خارجی را به دوربین می‌دهد.

sonyrx100ii_back

sonyrx100ii_tilt

صفحه نمایش به کار گرفته شده در این دوربین، 3 اینچ از نوع LCD  می‌باشد که قابلیت شیب گرفتن، یکی از مهم ترین قابلیت های این صفحه نمایش، به شمار رفته و می‌توانید تا زاویه 84 درجه به سمت بالا و زاویه 45 درجه به سمت پایین، به آن شیب بخشید.

دوربین  RX100 II، برای افرادی که علاقه وافری به ضبط حوادث و اتفاقاتی که حول زندگی شان به وقوع می‌‌پیوندد، بسیار مناسب بوده و می‌تواند به صورت فول اچ دی تا 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری نماید. با استفاده از قابلیت “cinematically styled movies”، می‌توانید به ضبط فیلم هایی با 24 فریم بر ثانیه بپردازید.

این دوربین در هر بار شارژ، می‌تواند 350 تصویر را به صورت متوالی شکار نماید و فلاش آن نیز، از نوع ” pop-up” انتخاب شده است دوربین  RX100 II، در ماه ژولای با قیمتی در حدود 750 دلار عرضه خواهد شد و سونی، امیدوار است تا این دوربین، به فروش خوبی دست یابد!

1 در مورد “سونی دوربین RX100 II را معرفی کرد؛ سنسور بهتر، صفحه نمایش کج و پشتیبانی از وای فای”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH