با هیتر هوشمند Qarnot آشنا شوید: دستگاهی که با گرمای پردازنده‌ها محیط را گرم می‌کند!

مسلما تمامی افرادی که با کامپیوتر کار کرده‌اند از گرمای اتلاف شده توسط پردازنده آن اطلاع دارند. در هنگام انجام محاسبات سنگین و یا اجرای بازی‌ها، فشار مضاعفی به پردازنده‌ها وارد می‌شود که افزایش دمای آن‌ها را در پی دارد که برای رفع این مشکل کاربران از خنک‌کننده استفاده می‌کنند. در اکثر اوقات این خنک‌کننده‌ها که دارای شبکه‌ای از لوله هستند، گرما را وارد محیط اطراف می‌کنند و نمی‌توان از آن بهره‌ای گرفت. استارتاپ فرانسوی Qarnot برای استفاده از این گرمای اتلافی ایده جالبی دارد که براساس آن می‌توان از این انرژی برای گرمایش خانه‌ها استفاده کرد. در ادامه در رابطه با هیتر هوشمند Qarnot بیشتر می‌خوانید.

در نمایشگاه CES 2017 این شرکت از آخرین نسخه Q.Rad پرده برداشت، دستگاهی که قادر به گرمایش محیط اطراف خود توسط گرمای اتلافی تعدادی از پردازنده‌هاست. در حقیقت این ایده از سال 2014 در جریان بوده و تا امروز 100 خانواده در فرانسه توسط Q.Rad و پردازنده‌هایی که وظیفه پردازش برای شرکت‌های مختلف را دارند، گرمای خود را از این طریق تامین کرده‌اند. به‌وسیله این ایده می‌توان خانه‌ها را بدون استفاده از سوخت‌های فسیلی گرم کرد و شرکت‌های مختلف نیز به یک شبکه توزیع قدرت پردازشی دسترسی خواهند داشت. دراصل این ایده را می‌توان یک اقدام برد-برد برای شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان تلقی کرد که تاثیر بسیار مثبتی بر روی محیط زیست نیز خواهد گذاشت.

هیتر هوشمند Qarnot

نسل جدیدی که این شرکت در نمایشگاه CES امسال معرفی کرد، ویژگی‌های جدیدی را با خود به‌همراه دارد. در این نسخه جدید هر Q.Rad همانند یک ارتباط وایرلس عمل کرده و بر روی کیفیت هوای داخلی نظارت می‌کند، به‌صورت بی‌سیم گوشی‌ها را شارژ کرده و هنگامی که در اطراف خود حرکتی را حس کند به صاحب خود اطلاع می‌دهد. هیتر هوشمند Qarnot با اکوسیستم Nest و HomeKit سازگار است.

در نهایت باید به بهترین بخش اشاره کنیم. مبلغی که شرکت‌های مختلف برای اجاره و استفاده از قدرت پردازشی می‌پردازند، هزینه‌های عملیاتی Qarnot را به‌طور کامل پوشش داده و درنتیجه کاربران خانگی برای گرمایش نباید هزینه‌ای پرداخت کنند. مسئولان شرکت هر پنچ سال یکبار و یا زمانی‌که پردازنده‌ها قدیمی شدند، آن‌ها را تعویض خواهند کرد. درحال‌حاضر این سیستم تنها برای موسسات عمومی (دولتی) و خصوصی در دسترس است.

6 در مورد “با هیتر هوشمند Qarnot آشنا شوید: دستگاهی که با گرمای پردازنده‌ها محیط را گرم می‌کند!”

  1. مهسا اکبری

    هیتر هوشمند Qarnot قابل توجه هست این مطلب که از این انرژی برای گرمایش خانه‌ها استفاده میشه کرد

  2. اون سر دنیا نشستن از گرمای پردازنده خونه رو گرم میکنن ما نشستیم که استاد نمره بده پاس شیم مدرکو بذاریم خونه بریم مسافرکشی

      1. چرا الکی بحث رو سیاسی میکنی فکر کنم به نظرت انفجار گلکسی نوت ۷ هم تقصیر دولت مردانمان باشه!

        1. محمد شنبدی

          فقط می خوای یه چیزی بپرونی! چرا !سامسونگ پولت خورده؟ بگو تا بریم ازش شکایت کنیم!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH