هر آنچه که می‌بایست در رابطه با ال‌جی G6 بدانید

سال ۲۰۱۶ تمام شده و کم‌کم اخبار و اطلاعات مرتبط با پرچمداران سال ۲۰۱۷ به بیرون درز می‌کند. تا الان بیشتر توجهات بر سامسونگ گلکسی S8 متمرکز بوده، ولی حالا وقت آن است که توجه خود را به سمت پرچمدار هموطن آن یعنی ال‌جی G6 معطوف کنیم. در زیر همه اطلاعاتی را می‌بینید که تاکنون در مورد G6 می‌دانیم.

ماژولار نبودن

گزارش‌های متعدد نشان می‌دهد که G5 طراحی ماژولار نخواهد داشت و ال‌جی برای طراحی آخرین پرچمدار خود از همان طراحی سنتی استفاده می‌کند. دلایل متعددی برای این رویکرد ال‌جی وجود دارد. فروش کم ال‌جی G5، مشکلات تولید در نتیجه پیچیده‌بودن تولید گوشی ماژولار و تغییرات گسترده مدیریتی از عواملی است که می‌توان برای تغییر رویکرد ال‌جی نام برد.

باتری غیر قابل تعویض

ال‌جی G6 باتری غیرقابل تعویض دارد که باز هم بر خلاف ال‌جی G5 است. مشکلات پیش آمده برای گلکسی نوت ۷ باعث شده که ال‌جی کارهایی انجام دهد تا از زیاد گرم شدن باتری جلوگیری کند. ال‌جی از یک سیستم خنک‌کننده لوله‌ای مسی برای انتقال گرما استفاده می‌کند. بر اساس ادعای ال‌جی، باتری G6 حتی اگر در دمای ۱۵۰ درجه سلسیوس نیز قرار بگیرد، زیاد گرم نمی‌شود. همچنین این شرکت کره‌ای ادعا می‌کند که باتری G6 را در دمای ۱۵ درصد بالاتر از استانداردهای اروپا و امریکا تست می‌کند.

مقاومت در برابر آب

یکی از مهمترین دلایل حذف باتری تعویض‌پذیر، استفاده از تکنیک‌های پیشرفته ضدآب است. سامسونگ از یک نوار برای ضد آب کردن پرچمداران خود استفاده می‌کند، اما ال‌جی قصد دارد از مواد چسبنده استفاده کند. این رویکردی است که اپل در آیفون ۷ و ۷ پلاس در پیش گرفته است. گرچه گوشی‌های ضد آب با باتری تعویض‌پذیر نیز وجود دارند، اما ال‌جی سعی دارد با باتری غیر قابل تعویض این ویژگی را در پرچمداران خود برجسته‌تر کند.

طراحی بدون حاشیه

شیائومی Mi Mix با طراحی بدون حاشیه دریچه‌ای رو به آینده اسمارت‌فون‌ها گشود. بدیهی است که شرکت‌های دیگر نیز بیکار نخواهند نشست و سعی می‌کنند از این طراحی در پرچمداران خود استفاده کنند. اخبار منتشر شده نشان می‌دهد که حاشیه‌های بالا و پایین گلکسی S8 تقریبا کمترین خواهد بود و حاشیه‌های بغل نیز که خمیده هستند. اما ال‌جی نیز بیکار نخواهد نشست تا سامسونگ با این طراحی مشتریان را به سمت خود جلب کند. حال تصویری از نیمه بالای ال‌جی G6 منتشر شده که نشان می‌دهد این پرچمدار حداقل حاشیه را خواهد داشت. بنابر گزارش‌ها، نسبت نمایشگر به بدنه از ۹۰ درصد بالاتر خواهد بود.

بدنه 

ال‌جی G5 بدنه‌ای آلومینیمی داشت. اما کاربران چندان استقبالی از آن نکردند. به همین دلیل ممکن است ال‌جی قصد داشته باشد با استفاده از شیشه در پشت G6 نظر کاربران را جلب کند. برخی معتقدند که ال‌جی کیس را از شیشه و بدنه را از فلز خواهد ساخت. برخی دیگر معتقدند که ال‌جی از تکنیک‌های براق کردن فلز استفاده می‌کند، همان کاری که اپل در رنگ جت بلک آیفون ۷ انجام داد، تا هم زیبایی را اضافه کرده باشد و هم استحکام گوشی از بین نرود.

نمایشگر

اپل در آیفون ۲۰۱۷ از نمایشگرهای OLED استفاده خواهد کرد، گوگل نیز به این سمت می‌رود و سامسونگ نیز که نه تنها از این تکنولوژی استفاده می‌کند، بلکه اولین شرکتی بود که OLED را به صورت تجاری عرضه کرد. با این اوصاف بنظر می‌رسد که ال‌جی نیز به قافله بپیوندد. ال‌جی خود یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نمایشگرهای OLED با اندازه بزرگتر از ۹ اینچ بوده و نمایشگرهای اپل واچ را نیز تامین می‌کند. بعلاوه، واقعیت مجازی روند بزرگ بعدی در دنیای موبایل بوده و گوگل برای استفاده از Daydream نمایشگرهای OLED را توصیه می‌کند، پس سازندگان اندرویدی بیشتری از این تکنولوژی استفاده خواهند کرد.

نمایشگر ال‌جی G6 از دو حالت خارج نخواهد بود. یا G6 همان نمایشگر Quad HD را حفط می‌کند و یا رزولوشن بیشتری خواهد داشت. اخبار زیادی حکایت از آن دارد که گلکسی S8 نمایشگر 4K دارد، پس ال‌جی نیز ممکن است برای رقابت از این نوع نمایشگر در آخرین پرچمدار خود استفاده کند. گرچه احتمال آن وجود دارد که ال‌جی از نمایشگر خمیده نیز استفاده کند، اما در این مورد خبرهای زیادی به بیرون درز نکرده است. آخرین خبرها حکایت از نمایشگر تخت برای G6 دارد و این نمایشگر نسبت ۹ به ۱۸ خواهد داشت و نه ۹ به ۱۶.

سخت‌افزار

اطلاعات زیادی از مشخصات فنی ال‌جی G6 در دسترس نیست، اما اگر قصد رقابت با برادران S8 را داشته باشد، باید اسنپدراگون ۸۳۵ و رم ۶ یا ۸ گیگابایتی را در خود بگنجاند. پورت USB Type-C و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز باید اضافه شود. همچنین اگر قصد دارد که از Daydream پشتیبانی کند، داشتن سخت افزار مناسب یکی از شرط‌های اولیه است.

ال‌جی با استفاده از ماژول B&O صدای باکیفیت را برای G5 به ارمغان آورد. V20 نیز که برای دوستداران موسیقی تولید شده بود، از فناوری ۳۲ بیتی quad DAC استفاده می‌کرد و هر دستگاه یک هدفون B&O نیز داشت. با این تفاسیر، انتظار می‌رود که پرچمدار جدید نیز برخی از این ویژگی‌ها را داشته باشد. چون G6 ماژولار نیست، پس ال‌جی نمی‌تواند با استفاده از ماژول‌ها امکانات صوتی پرچمدار خود را افزایش دهد و باید به فکر راه‌های دیگر باشد.

ال‌جی همچنان جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را حفظ خواهد کرد. البته جای تعجبی هم ندارد، چون حذف جک هدفون تقریبا طرفداری ندارد.

دوربین‌ها و اسکنر عنبیه

G5 و V20 هر دو دارای دوربین دوگانه بودند و بعید است که دوربین دوگانه در G6 حذف شود. اما شاید بیشترین خلاقیت ال‌جی در دوربین سلفی باشد. در ماه نوامبر گزارشی منتشر شد که ال‌جی را در حال کار بر روی دوربینی نشان می‌داد که دوربین سلفی و اسکنر عنبیه را ترکیب می‌کرد. ال‌‌جی تایید کرده که در حال کار بر روی همچنین سیستمی است، اما نمی‌توان به طور قطع گفت که در G6 شاهد همچنین سیستمی باشیم. اما احتمال استفاده از اسکنر عنبیه در G6 وجود دارد.

نرم‌افزار

از آنجایی که V20 اولین گوشی غیرگوگلی بود که اندروید نوقا داشت، پس در G6 نیز اندروید نوقا را خواهیم دید. همچنین ال‌جی ممکن است سیستم پرداخت اینترنتی خود را راه‌اندازی کند تا با سامسونگ پی و اپل پی رقابت کند. این بدان معناست که ال‌جی از نوعی فناوری Magnetic Secure Transmission استفاده خواهد کرد.

اولین گوشی غیرپیکسلی با گوگل Assistant

آخرین گزارش‌ها حکایت از آن دارد که ال‌جی G6 ممکن است اولین گوشی غیر پیکسلی باشد که از گوگل Assistant استفاده می‌کند. بر اساس گزارش منابع کره‌ای، ال‌جی در حال مذاکره برای استفاده از هوش مصنوعی گوگل در پرچمداران خود است. گوگل و ال‌جی همکاری‌های زیادی با یکدیگر داشته‌اند و این موضوع چندان جای تعجبی ندارد. البته برخی منابع دیگر معتقدند که ال‌جی ممکن است به سمت آمازون و استفاده از سیستم هوش مصنوعی الکسا برود. ال‌جی در حال حاضر از الکسا در برخی از محصولات خانه هوشمند خود استفاده می‌کند.

قیمت و زمان عرضه

اگر G5 را در نظر بگیریم، G6 احتمالا در ماه فوریه و در کنگره موبایل بارسلونا رونمایی خواهد شد و در اواخر مارس و یا اوایل آوریل شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود. اگر ال‌جی می‌خواهد با S8 رقابت کند، نباید زمان عرضه را دیرتر از ماه آوریل قرار دهد.

ال‌جی G5 با قیمت ۶۵۰ دلار روانه بازار شد و احتمال زیادی وجود دارد که G6 نیز با همین قیمت به فروش برسد. در کل می‌توان گفت که نباید انتظار قیمت ارزان‌تر از ۶۵۰ دلار و یا گران‌تر از ۷۰۰ دلار را داشت. ال‌جی همیشه گوشی‌های خود را ارزان‌تر از سامسونگ قیمت‌گذاری کرده و بعید است که ال‌جی G6 از این قاعده مستثنی باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH