اچ‌‎پی 101 هزار باتری لپ‌تاپ را فراخوانی کرد

اچ‌پی 101.000 باتری لپ‌تاپ را برای خطر گرم شدن، فراخوانی کرد. اچ‌پی اعلام کرده که مشتریان باتری لپ‌تاپ‌های خود را بررسی کنند و درصورت بودن در لیست موردنظر، سریعا دستگاه خود را خاموش کنند. اچ‌پی باتری‌های دارای مشکل را به‌صورت رایگان برای کاربران تعویض می‌کند.

در سال 2016 اچ‌پی برای 41.000 باتری فرخوان انجام داد که دلیل آن 7 گزارش مربوط به افزایش دما لپ‌تا‌پ‌های اچ‌پی بود که در نهایت باتری‌های موجود در آن‌ها عامل اصلی این مشکل شناخته شدند. درحالی‌که این فراخوانی با موفقیت انجام شد، امسال اچ‌پی میزان دستگاه‌های فراخوانی شده را افزایش داد.

به‌نظر می‌رسد که اچ‌پی پس از دریافت گزارشی جدید مبنی بر افزایش حرارت، ذوب شدن و ایجاد خسارتی بالغ بر 1000 دلار دست به این فراخوانی جدید زده است.

 بارکد باتری خود را بررسی کنید

این فراخوانی جدید باتری‌های لیتیوم-یون مورداستفاده در لپ‌تاپ‌های اچ‌پی را شامل می‌شود. این باتری‌های در لپ‌تاپ‌های “اچ‌پی Compaq، اچ‌پی پروبوک، اچ‌پی Envy، اچ‌پی Pavilion و Compaq Presario” موجود هستند. بیشتر مدل‌های دارای مشکل در کشور آمریکا فروخته شده‌اند ولی برخی نیز در کشورهای کانادا و مکزیک به فروش رفته‌اند.

تمامی مدل‌های دارای مشکل در فاصله مارس 2013 تا اکتبر 2016 و با قیمت‌های 300 تا 1700 دلار توسط خرده‌فروشی‌های Best Buy، والمارت، Costco و Sam’s Club خریداری شده‌اند، برخی از آن‌ها نیز توسط سایت‌های آنلاین همانند HP.com فروش رفته‌اند.

این باتری‌های خاص توسط بارکد قابل شناسایی هستند که بر روی پشت باتری‌ها درج شده‌اند. بارکد این باتری‌ها با کد‌های 6DGAL ،6DEMH ،6DEMA 6CZMB ،6CGFQ ،6CGFK ،6BZLU و 6EBVA شروع می‌شوند.

برای تعویض رایگان با اچ‌پی تماس بگیرید

اگر دارای لپ‌تاپی هستید که در این فراخوان وجود دارد، سریعا استفاده از آن را متوقف کنید و با اچ‌پی برای تعویض رایگان باتری دستگاه خود تماس برقرار کنید. همانطور که در قبل گفته شد، باتری‌های دارای مشکل امکان افزایش دما و آتش گرفتن دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH