۵ گوشی خاطره‌انگیز که 10 سال پیش معرفی شدند!

۲۰۰۷ سال جالبی برای گوشی‌های موبایل بود. حافظه‌های گیگابایتی کم‌کم عادی شدند، فناوری‌های ارتباطی بیشتر استفاده شد و صفحات لمسی کم‌کم به بازار آمدند. نوکیا و سیمبین هنوز سلطان دنیای موبایل بودند، اپل اولین گوشی خود را معرفی کرد و اندروید هنوز برای عرضه عمومی آماده نبود. در زیر 5 گوشی خاص و خاطره انگیز را می‌بینید که در سال ۲۰۰۷ بهترین بودند.

اپل آیفون

اپل آیفون اولین بار در ۹ ژانویه ۲۰۰۷ معرفی شد، اما تا شش ماه بعد روانه بازار نشد. این اولین بار و آخرین باری بود که یک آیفون اندک زمانی پس از رونمایی به بازار عرضه نشد. اولین آیفون که دو سال توسعه‌اش طول کشیده بود، به عنوان یک محصول ۳ در ۱ ساخته شده بود: یک آیپاد با نمایشگر بزرگ، یک موبایل و یک دستگاه با ارتباطات اینترنتی گسترده. این گوشی به اولین گوشی موفق تمام لمسی تبدیل شد و اپل توانست در کمتر از سه ماه، یک میلیون نسخه از آن را به فروش برساند. دوست داشته باشید یا نه، معرفی آیفون تاریخ موبایل را در مسیر جدیدی قرار داد.

اولین آیفون به دلیل داشتن نمایشگر ۳.۵ اینچی با رزولوشن ۳۲۰ در ۴۸۰، قابلیت‌های اینترنتی و چندرسانه‌ای و رابط کاربری مورد تحسین قرار گرفت، در حالیکه به دلیل نداشتن فناوری‌های همچون 3G و GPS مورد انتقاد واقع شد. آیفون اولیه در آمریکا و تنها برای اپراتور AT&T در ظرفیت‌های ۴ و ۸ گیگابایت عرضه میشد.

بلک‌بری 8300 / 8310 / 8320

در سال ۲۰۰۷، بلک‌بری رویکرد کاربرپسندانه خود را با معرفی خانواده بلک‌بری Curve ادامه داد. اولین گوشی این سری Curve 8300 بود. در مقایسه با گوشی‌های پیشین بلک‌بری، Curve 8300 دارای طراحی بهتر و امکانات چندرسانه‌ای بهتر همچون دوربین ۲ مگاپیکسلی، پلیر موسیقی و بلوتوث بود. مدل‌های دیگر این سری دارای وای‌فای و GPS بودند.

اچ‌تی‌سی TyTN II

اچ‌تی‌سی TyTN II که در ادامه TyTN معرفی شد، یکی از بهترین گوشی‌هایی بود که به ویندوز موبایل مجهز شده بود. TyTN II گوشی کاملی بود و علاوه بر ویندوز موبایل ۶، دارای 3G، وای‌فای، GPS و دو دوربین (جلو و پشت) بود. TyTN II همچنین دارای کیبورد QWERTY و نمایشگر ۲.۸ اینچی با رزولوشن ۱۴۰ در ۳۲۰ بود. نمایشگر این گوشی از نوع مقاومتی بوده و با قلم هوشمند خودش بهتر کار می‌کرد تا با لمس انگشتان.

نوکیا N95

نوکیا N95 ابتدا در سپتامبر ۲۰۰۶ معرفی شد، اما در مارس ۲۰۰۷ روانه بازار شد. N95 که به عقیده بسیاری یکی از بهترین گوشی‌های عرضه شده است، پیشرفته‌ترین محصول با سیستم عامل سیمبین بود. N95 بهترین ویژگی‌هایی را داشت که نوکیا در سال ۲۰۰۷ عرضه می‌کرد.

از نظر مشخصات فنی، نوکیا N95 دارای دوربین ۵ مگاپیکسلی با لنز کارل زایس، اسپیکرهای استریو و حافظه داخلی ۴ یا ۸ گیگابایتی بود. کاربران می‌توانستند از قابلیت‌های چندکاره سیمبین و اپلیکیشن‌های نوکیا همانند نقشه استفاده کنند. نمایشگر ۲.۶ اینچی با رزولوشن ۲۴۰ در ۳۲۰ لمسی نبود. تنها نقطه ضعف N95 باتری ضعیف آن بود.

سونی اریکسون W960

سونی اریکسون W960 با سیستم عامل سیمبین یک گوشی رده بالا بود که علاقه‌مندان به مولتی مدیا را هدف گرفته بود. W960 دارای نمایشگر ۲.۶ اینچی لمسی مقاومتی با رزولوشن ۲۴۰ در ۳۲۰، کلیدهای موسیقی حساس به لمس و کیبورد معمول موبایل‌ها بود. از دیگر ویژگی‌های W960 می‌توان به 3G، وای‌فای، دوربین ۳.۲ مگاپیکسلی و حافظه داخلی ۸ گیگابایتی اشاره کرد. W960 یکی از بهترین گوشی‌های بود که توسط سونی اریکسون ساخته شد.

1 در مورد “۵ گوشی خاطره‌انگیز که 10 سال پیش معرفی شدند!”

  1. بهتر نبود گوشی های ی که تو ایران طرفدار داشتن رو معرفی میکردین مثل K750 سونی اریکسون .و W810 , C905 , N70

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH