اپل جایگاه سامسونگ را گرفت: اندروید و iOS با 99.6 درصد بازار جهانی در صدر!

با پایان هر سال بعضی شرکت‌های تحقیقاتی گزارشاتی از میزان فروش کمپانی‌های بزرگ جهان و بعضی اطلاعات دیگر را جمع آوری و منتشر می‌کنند.

حال یکی از این شرکت‌های تحقیقاتی که گارتنر نام دارد و‌ در این زمینه با دقت بالایی فعالیت می‌کند، در طی تحقیقات خود به نتایجی دست یافته و آن‌ها را در دسترس عموم قرار داده است.

بر اساس این اطلاعات بازار گوشی‌های هوشمند در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۶ مانند سه ماهه آخر سال ۲۰۱۵ بوده است.
تفاوت قابل توجه سال پیش نسبت به امسال در آمار مربوط به توزیع سیستم عامل‌ها است.

به گزارش گارتنر در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶، ۹۹.۶ درصد از بازار جهانی مربوط به سیستم عامل‌های اندروید و iOS بوده است که‌ سهم سیستم عامل اندروید از این مقدار، ۸۱.۷ درصد و سیستم عامل iOS مقدار ۱۷.۹ درصد است.

ویندوز فون نیز سهم بسیار کمتری را نسبت به سال ۲۰۱۵ به خود اختصاص داده و عدد ۱.۱ درصدی این سیستم عامل مایکروسافت به رقم ناچیز ۰.۳ درصد کاهش یافته است که‌ احتمالا این اتفاق به دلیل پایان یافتن قرارداد این شرکت با کمپانی نوکیا بوده است.

سیستم عامل بلک بری نیز با خداحافظی خود سهمی صفر درصدی را با وجود داشتن ۲۰۷۹۰۰ دستگاه، از آن خود کرده است!

سایر سیستم عامل‌ها نیز با اینکه سال گذشته ۰.۲ درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده بودند، امسال به سهم ۰.۱ درصدی اکتفا کرده‌اند.

این گزارش خبر‌های خوبی هم برای طرفداران اپل داشت. برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ این شرکت توانست با فاصله کمی از شرکت سامسونگ، در رده اول فروش اسمارت فون قرار بگیرد.

شرکت اپل توانست با سهم ۱۷.۹ درصدی از فروش جهانی و رساندن بیش از ۷۷ میلیون دستگاه به‌دست خریداران، جایگاه اول را در جدول فروش اسمارت فون‌ها کسب کند در حالی که سامسونگ با فروش ۷۶.۷ میلیون واحد و سهم ۱۷.۸ درصدی به مکان پایین‌تری سقوط کرده است.

احتمالا این کاهش فروش به دلیل شکست بدی که‌ سامسونگ در ساخت و عرضه گلکسی نوت ۷ متحمل شد، اتفاق افتاده است.

کمپانی بزرگ هواوی هم با وجود قدمت کمتری که‌ نسبت به بیشتر شرکت‌های موجود در این عرصه داشته است، توانسته در جایگاه سوم فروش قرار بگیرد و با فروشی ۴۱ میلیون واحدی سهمی ۹.۵ درصدی را داشته باشد که‌ نسبت به سال گذشته ۱.۵ درصد افزایش یافته و سال خوبی را برای این شرکت به ارمغان آورده است.

کمپانی چینی اوپو هم با ۶.۲ درصد رشد در رتبه چهارم و کمپانی BBK نیز که‌ تولید کننده وان پلاس و vivo است، در رتبه پنجم قرار گرفته است.

اوپو شرکتی زیر نظر کمپانی BBK است اما در این گزارش به صورت جداگانه در جدول قرار گرفته است.

اگر نگاهی به فروش کلی شرکت‌ها (اسمارت‌فون و فیچر فون) در سال ۲۰۱۶ بیاندازیم، هواوی، اوپو و BBK جایگاه خود را حفظ کرده‌اند ولی اپل در مقام دوم قرار گرفته است.

سامسونگ در کل سال ۲۰۱۶ با فروش ۳۰۶ میلیون و پانصد هزار دستگاه و داشتن سهم ۲۰.۵ درصدی در رتبه اول قرار گرفته، در حالی که اپل با اختلاف زیادی با فروش ۲۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه و داشتن سهم ۱۴.۴ درصدی به رتبه دوم دست یافته است.

هر دو شرکت بخشی از سهم بازار را به کمپانی‌های برتر چینی واگذار کردند. سامسونگ کاهش ۲ درصدی و اپل کاهش ۱.۵ درصدی سهم بازار را نسبت به سال ۲۰۱۵ تجربه کردند.

اپل و سامسونگ آرام آرام در حال از دست دادن تاج پادشاهی بر بازار جهانی هستند و احتمال دارد که زمانی می‌رسد تا جایگاه خود را به رقیبان پر قدرتی همچون هواوی واگذار کرده باشند.

1 در مورد “اپل جایگاه سامسونگ را گرفت: اندروید و iOS با 99.6 درصد بازار جهانی در صدر!”

  1. سلام . یادمه دو سه سال پیش به یکی از دوستام گفتم هواوی نه تنها در بین بهترین پرچم دار ها و میانرده های گوشی قرار میگیره و با ثبات خوبی که داره کم کم به بالاترین درجات می رسه حرفم رو باور نکرد اما چند روز پیش بهم گفت که حرفم داره به حقیقت بدل میشه .هر چند هنوز راه درازی باقیست اما خب خودتون ببینید از کجا اومد و به کجا رسید . یکی از طرفداراشم چون واقعلا شرکتیه که هر چی بخواد رو بدست می آره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH