یک تیزر رسمی از اگزینوس 9 منتشر شد؛ احتمال استفاده از این چیپست در گلکسی S8 سامسونگ

سال گذشته سامسونگ دو پرچم‌دار خود به نام‌های گلکسی S7 و S7 Edge را با دو نمونه چیپست عرضه کرد. در برخی از بازارها این دو اسمارت‌فون به چیپست ساخته خود سامسونگ یعنی اگزینوس 8 مجهز شده بودند و در برخی مناطق از اسنپدارگون 820 استفاده می‌کردند. امسال شایعات زیادی منتشر شد که نشان می‌دهد سامسونگ پرچم‌دار آتی خودش را تنها در یک نسخه و با استفاده از اسنپدارگون 835 معرفی خواهد کرد. به تازگی این کمپانی کره‌ای یک تیزر از نسل جدید چیپست‌هایش موسوم به اگزینوس را منتشر کرده که می‌تواند نشان‌گر ادامه روند قبلی این کمپانی و معرفی گلکسی S8 با دو مدل چیپست باشد.

اگر انتشار این تیزر ارتباطی با گلکسی S8 داشته باشد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که پرچم‌دار سال 2017 سامسونگ در دو نسخه عرضه شود. در صورت صحیح بودن این فرض، گلکسی S8 در برخی از بازارها با چیپست اسنپدارگون 835 عرضه می‌شود و در برخی از کشورها از چیپست معرفی نشده اگزینوس 8895 استفاده خواهد کرد.

البته باید توجه داشت که این موضوع تنها یک حدس و گمان است و هنوز اعلامی به صورت رسمی از جانب سامسونگ صورت نگرفته است، به هر حال تیزر منتشر شده توسط سامسونگ امروز در حساب توییتر رسمی بخش چیپست این شرکت به اشتراک گذاشته شده است. در این تصویر هیچ اطلاعات خاصی از این چیپست منتشر نشده و تنها می‌دانیم که اگزینوس 9 به‌زودی معرفی خواهد شد.

از آن‌جایی که به زمان برگزاری کنگره جهانی موبایل نزدیک می‌شویم، می‌توانیم انتظار داشته باشیم در روزهای آینده اطلاعات بیش‌تری را از این چیپست به دست آوریم. آنچه تاکنون در شایعات آمده است مشخص می‌کند که این چیپست همانند اسنپدارگون 835 با استفاده از فرآیند 10 نانومتری خود سامسونگ توسعه داده شده است. هم‌چنین در خبرهای پیشین گفته شده است که اگزینوس 8895 تحت یک نام جدید رونمایی خواهد شد و انتظار می‌رود از 8 هسته پردازشی بهره بگیرد که چهارتای آن از نوع سفارشی M2 بوده و چهارتای دیگر تحت معماری ARM و از نوع کورتکس A53 خواهد بود. هم‌چنین در بخش پردازش گرافیکی انتظار می‌رود از رابط Mali-G71 استفاده کند.

1 در مورد “یک تیزر رسمی از اگزینوس 9 منتشر شد؛ احتمال استفاده از این چیپست در گلکسی S8 سامسونگ”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH