چه انتظاراتی از کنگره جهانی موبایل 2017 داریم؟

همان‌طور که می‌دانید ماه گذشته کنفرانس CES 2017 برگزار شد که در آن شاهد حضور انواع وسایل الکترونیکی و خانگی ازجمله یخچال، ربات‌ها، تلویزیون و… بودیم. اما اگر علاقه‌ای به این‌ها ندارید، و بیشتر پیگیر اخبار موبایل‌ها هستید، پس قطعا اشتیاق بسیاری برای برگزاری کنگره جهانی موبایل یا MWC 2017 دارید.

درست به‌مانند CES،نمایشگاه MWC هم در 5 سال اخیر طبق برنامه برگزار شده و میزبان بسیاری از کمپانی‌های سازنده اسمارت‌فون و تبلت است. این رویداد در شهر بارسلونای کشور اسپانیا برگزار می‌شود. البته با پیشرفت تکنولوژی، و ساخت گجت‌های پوشیدنی، کمپانی‌ها فرصت را در MWC مغتنم دانسته و طی چند سال اخیر، ساعت‌های هوشمند و ابزار پایش سلامتی را نیز در کنار اسمارت‌فون ها به معرض دید آورده‌اند. بنابراین قصد داریم تا آنچه از کمپانی‌های مشهور در MWC خواهیم دید را مرور کنیم.

ال‌جی

قطعا شایعات منتشرشده پیرامون جی6 را در روزهای گذشته دنبال کرده‌اید. جی6 پرچم‌دار آینده ال‌جی است که این کمپانی، کم‌وبیش معرفی آن را در کنفرانس جهانی موبایل تایید کرده است. انتظار می‌رود ال‌جی، جی6 را به‌طور رسمی رونمایی کرده و جزئیات آن را هم منتشر کند. به نظر می‌رسد که این گوشی از نسبت تصویر غیرمعمولی استفاده کرده و نمایشگری با حاشیه بسیارکم داشته باشد. طبق شایعات قلب تپنده آن، اسنپدراگون 821 خواهد بود.

سامسونگ

سامسونگ حضور خود را در MWC 2017 با ارسال دعوت‌نامه و تیزر تبلیغاتی که برای برخی محصولاتش تدارک دیده بود، تأیید کرده است. قطعا نباید منتظر رونمایی از محصول پرحاشیه این کمپانی، یعنی گلکسی اس8 باشیم اما سامسونگ تاریخ معرفی آن را در مراسم پیش رو، اعلام خواهد کرد. آنچه از کمپانی کره‌ای انتظار داریم، معرفی تبلتی با نام احتمالی گلکسی تب 3 است.

نوکیا


نوکیا باعرضه سری 6، پس از سال‌ها به بازار گوشی‌های هوشمند بازگشت و حالا قصد دارد تا در MWC 2017، تعدادی تلفن همراه جدید نیز معرفی کند. نوکیا حضور خود در این رویداد را تأیید کرده و طبق شایعات، نسخه جدید از گوشی 3310 را معرفی خواهد کرد. فیچر فون‌ها در بازار فعلی چندان محبوب نیستند اما قطعا دیدن نوکیا 3310 جدید، برای همه ما جذاب خواهد بود.

موتورولا

چند هفته قبل، موتورولا شمارش معکوس مرموزی را در وب‌سایت خود قرار داد که پس از محاسبات فراوان (!) کاشف به عمل آمد که این تایمر، زمان باقی‌مانده تا MWC 2017 را نشان می‌دهد. در روزهای اخیر، شایعات متعددی پیرامون معرفی دو گوشی موتو G5 و موتو G5 Plus شنیده‌ایم اما در کمال تعجب، صحبت چندانی از جانشین گوشی موتو Z به میان نیامده است. به‌ هر روی، برای پی بردن به برنامه موتورولا برای گوشی‌های هوشمند و همچنین مسابقه موتو مد (Moto Mod) باید تا زمان برگزاری کنفرانس امسال صبر کنیم.

لنوو


حضور لنوو، کمپانی مالک موتورولا در MWC 2017 چندان دور از ذهن نیست. چیز زیادی از تلاش‌های لنوو برای باقی ماندن در صنعت گوشی‌های هوشمند و آنچه در این مراسم معرفی خواهد کرد، نمی‌دانیم. اما بر اساس تصاویر منتشرشده، انتظار می‌رود که معرفی تبلت تب 3 8 پلاس، یکی از برنامه‌های لنوو در این کنفرانس باشد.

آلکاتل


وقتی صحبت از گوشی‌های هوشمند باشد، کمتر کسی نام آلکاتل را به زبان و حتی به یاد می‌آورد، اما این کمپانی می‌خواهد با معرفی اسمارت‌فون ماژولارش در MWC 2017، توجهات را به سمت خود جلب کند. آلکاتل با انجام این کار، ریسک بزرگی خواهد کرد چراکه پیش‌ از این عدم موفقیت ال‌جی و گوگل را در گوشی‌های ماژولار دیده‌ایم. این کمپانی یا چشم خود را بر روی حقایق بسته و ناکامی‌ها را نمی‌بیند، و یا راه‌حلی برای موفقیت این طرح در سر دارد. هر چه که باشد، مشاهده این گوشی، جذابیت‌های خاص خود را دارد.

بلک بری


همان‌طور که در اخبار خواندید، سهم بلک بری از بازار گوشی‌های هوشمند چیزی نزدیک به 0 درصد است! اما این کمپانی و کارخانه‌های شریکش هنوز ناامید نشده و می‌خواهند تا جزئیات گوشی جدید خود یعنی مرکوری را در طی این مراسم اعلام کنند. مرکوری در رویداد CES 2017 معرفی شد اما جزئیات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن نامشخص است و انتظار می‌رود که بلک بری در MWC، از مشخصات آن پرده‌برداری کند.

سونی


کمپانی سونی هم پیش‌ از این حضور خود را در MWC 2017 تأیید کرده است اما هنوز برنامه سونی برای مراسم نامشخص است. ابتدا شایعاتی پیرامون معرفی یک گوشی با نمایشگر 4K واقعی مطرح بود که اندکی بعد، معلوم شد که این اتفاق در MWC رخ نخواهد داد. انتظار می‌رود که چشم‌بادامی‌ها، چند محصول میان رده را در این مراسم به معرض دید بیاورند.

هواوی


هواوی تنها کمپانی است که از معرفی یک گجت پوشیدنی در MWC 2017 خبر داده است. هفته گذشته هواوی اعلام کرد که قصد رونمایی از هواوی واچ 2 در کنفرانس جهانی موبایل را دارد، بنابراین اگر به نسخه اول از این ساعت هوشمند علاقه‌مندید، انتظار شما برای نسل دوم به‌زودی پایان خواهد یافت. همچنین شایعاتی مطرح شده که رونمایی از یک تبلت جدید و نیز گوشی‌های پرچم‌دار P10 و P10 Plus را توسط کمپانی چینی محتمل می‌داند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH