8 ویژگی که می‌توانست ال‌جی G6 را به یک گوشی شگفت‌انگیز تبدیل کند

بالاخره انتظارها به پایان رسید و دیروز رسما از گوشی ال‌جی G6 رونمایی شد. ال‌جی این محصول را به گونه‌ای طراحی کرده که با داشتن صفحه نمایش ۵.۷ اینچی، به طرز باورنکردنی‌ بدنه‌ای کوچکتر و باریکتر از G5 دارد! این در حالی است که ال‌جی G5 از صفحه نمایش ۵.۳ اینچی بهره می‌برد. به علاوه در G6 دیگر خبری از برجستگی‌های روی دوربین گوشی نخواهد بود. حقیقتا که ال‌جی تلاش زیادی برای طراحی این ویژگی‌های منحصربفرد انجام داده است.

در ادامه به بررسی ۸ ویژگی می‌پردازیم که ال‌جی در صورت بهره‌گیری از آن‌ها در G6، پرچمدار خود را به یک گوشی منحصربفرد مبدل می‌کرد.

۱. اسپیکر‌های استریو

اسپیکرهای استریو کم‌کم در حال تبدیل شدن به ویژگی‌های مطلوبی در گوشی‌های هوشمند هستند. پیش‌ از این در بین غول‌های تکنولوژی تنها دو شرکت اچ‌تی‌سی و سونی از این تکنولوژی در گوشی‌های خود بهره گرفته بودند که به تازگی اپل نیز به این جمع پیوسته است. بدون شک این مسأله سایر سازندگان را نیز برای استفاده از اسپیکرهای قدرتمند و باکیفیت‌تر ترغیب خواهد کرد. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که سال ۲۰۱۷ شاهد تحولی جدی در این بخش گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.

۲. های‌فای DAC

ال‌جی قبل از استفاده تکنولوژی digital audio converters) DAC) در G6، چندین سال است که از آن در تولید گوشی‌های سری V خود بهره می‌گیرد و کاربران G5 نیز با استفاده از یکی از ماژول‌های طراحی شده می‌توانستند از این ویژگی در گوشی‌ خود استفاده کنند.  ال‌جی از این تکنولوژی در G6 بهره گرفته اما این در حالی است که از آن تنها در تولید نسخه‌ای که در بازارهای قاره آسیا به فروش خواهد رسید بهره گرفته شده و سایر مردم جهان قادر به استفاده از آن نخواهند بود!

۳. شارژ بی‌سیم

این تکنولوژی نیز ظاهرا در اختیار تمام افراد نخواهد بود و تنها در مدل‌های تولید شده برای ایالات متحده آمریکا وجود خواهد داشت. بنابراین کاربران سایر نقاط جهان باید از روش مرسوم شارژ باسیم استفاده کنند.

۴. فضای ذخیره‌سازی زیادتر

ال‌جی G6 مجهز به حافظه ذخیره‌سازی درونی ۳۲ گیگابایتی خواهد بود (نسخه ۶۴ گیگابایتی این گوشی در هند عرضه خواهد شد). با این حال در طراحی G6 یک شیار کارت حافظه نیز در نظر گرفته شده است اما ظرفیت این حافظه بیشتر از ظرفیت حافظه درونی گوشی نخواهد بود.

۵. دوربین سلفی مناسب‌تر

یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با زاویه ۱۰۰ درجه نمی‌تواند گزینه مناسبی در بین محصولات موجود در بازار باشد. چرا که با توجه به استفاده از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی توسط بسیاری از سازندگان، ال‌جی از این نظر کمی از قافله عقب مانده و پرچمدار جدید خود را با دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی عرضه کرده است.

۶. باتری قابل تعویض

اگرچه ال‌جی از جمله شرکت‌هایی بوده که محصولات خود را با باتری قابل تعویض عرضه می‌کرده اما این ویژگی را در ال‌جی G6 به کار نگرفته است. اگرچه این مسأله را می‌توان یک نکته منفی در طراحی G6‌ دانست اما از دید بسیاری از کاربران قابل چشم‌پوشی خواهد بود.

۷. اسنپدراگون ۸۳۵

جالب است که ال‌جی در پرچمدار جدید خود از آخرین و قدرتمندترین پردازنده کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده نکرده و به جای آن از اسنپدراگون ۸۲۱ در ساخت این محصول بهره گرفته است. البته آنها دلیل قانع کننده‌ای برای این عمل خود دارند. به عبارت دیگر دلیل اصلی استفاده از اسنپدراگون ۸۲۱ در G6، نیاز به داشتن زمان کافی برای تولید و طراحی این محصول بوده است. در صورتی که ال‌جی قصد استفاده از اسنپدراگون ۸۳۵ را در سر داشت، قطعا اکنون شاهد رونمایی از ال‌جی G6 نمی‌بودیم و این امر با تاخیر چند ماهه مواجه می‌شد.

۸. متاسفیم، دیگر خبری از ماژول‌ها نیست

اگرچه ماژول‌های طراحی شده برای گوشی G5 خیلی محبوب نبود و تهیه آن‌ها نیز به سختی ممکن بود، با این حال طرفداران خاص خود را نیز داشت. حالا خبر بد برای طرفداران این ماژول‌ها این خواهد بود که در ال‌جی G6 دیگر خبری از آنها نیست.

 

1 در مورد “8 ویژگی که می‌توانست ال‌جی G6 را به یک گوشی شگفت‌انگیز تبدیل کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH