چه ویژگی‌هایی ال‌جی G6 را از رقبا متمایز می‌کند؟

کمپانی ال‌جی دیروز و در مراسم MWC بالاخره از پرچم‌دار خود یعنی G6 رونمایی کرد. محصولی که آمده تا با طراحی زیبایش ناکامی‌های گذشته ال‌جی را جبران کند. G6 از نمایشگر 5.7 اینچی تقریبا بدون حاشیه بهره می‌برد که به شکل قابل‌توجهی پنل جلویی دستگاه را زیبا جلوه می‌دهد. نکته مهم در مورد جی 6 این است که ال‌جی موفق شده تا این نمایشگر را در ابعاد محصولی با اندازه نمایشگر 5.3 اینچی بگنجاند درحالی‌که همچنان با یک دست قابل‌ استفاده است. یکی دیگر از جنبه‌های زیبایی جی 6، نسبت بالای نمایشگر به بدنه است که به خوبی به هنگام در دست گرفتن و نیز تجربه کاربری آن مشهود است.

کمپانی کره‌ای به شکل جسورانه‌ای دست به تغییر در نسبت تصویر زده و به‌جای به‌کارگیری نسبت رایج 9:16 از نسبت 9:18 استفاده کرده و نام این نمایشگر را «فول ویژن» نهاده است که از نسل قبلی خود یعنی جی 5 بزرگ‌تر بوده اما گوشی ازنظر ابعاد تغییر چندانی را تجربه نکرده است. نسبت نمایشگر 9:18 بیشتر به منظور بهبود رابط کاربری در نظر گرفته شده و به‌عنوان‌مثال در صورت اجرای چند اپلیکیشن به‌صورت همزمان در کنار هم و یا در بالا و پایین در حالت Multi-Window، کارایی خود را نشان می‌دهد.

نمایشگر «فول ویژن» جی 6 تحول بزرگی محسوب شده و امتیاز بزرگی است. اما اجازه دهید تا به بقیه ویژگی‌های منحصربه‌فرد جی 6 هم نگاهی بیندازیم و وجه تمایز آن را با سایر رقبا بشناسیم.

فناوری دالبی ویژن و HDR 10


جی6 از هر دو فرمت دالبی ویژن و اچ دی آر 10 پشتیبانی می‌کند که به گفته ال‌جی می‌تواند تا 64 میلیارد رنگ را در حالت دالبی ویژن بازتولید کند. این بدین معنی است که علاوه بر وجود رنگ سفید روشن‌تر و سیاه عمیق‌تر، گستره رنگ بیشتری هم در مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد.

از سوی دیگر اچ دی آر 10 (HDR 10) شباهت‌هایی با دالبی ویژن دارد اما محتوای در دسترس برای HDR، بیشتر از دالبی ویژن است. البته انتظار می‌رود تا سال‌های نه چندان دور، این اختلاف کمتر شود. همچنین دستگاه‌های سازگار با دالبی ویژن امکان پخش محتوا برای HDR 10 را دارند اما برعکس این موضوع صادق نخواهد بود.

رابط کاربری جدید که برای سازگاری با نمایشگر «فول ویژن» طراحی شده است

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، نسبت تصویر 9:18 تنها منجر به افزایش اندازه نمایشگر نشده و در بهبود تجربه کاربری هم بسیار مؤثر است. به‌عنوان‌ مثال به هنگام استفاده از حالت Multi-Window نمایشگر به دو مربع تقسیم می‌شود و مهم نیست که گوشی را در حالت عمودی در دست بگیرید و یا افقی. ال‌جی همچنین کارایی این نسبت تصویر را به هنگام طراحی اپلیکیشنهای تطبیق‌پذیر نمایش می‌دهد. مثلا در صورت استفاده از اپلیکیشن پیش‌فرض تقویم و در دست گرفتن گوشی به‌صورت افقی، تقویم به شکل یک مربع در سمت چپ نمایش داده شده و در سمت راست نمایشگر، تاریخ به شکل جدولی با جزئیات قابل رؤیت است. این نسبت تصویر در رابط کاربری اپیکیشن دوربین هم اعمال شده و همزمان با مشاهده تصویر ثبت‌شده قبلی، می‌توانید به ثبت عکس جدید هم بپردازید.

این اتفاق، می‌تواند پلی برای ایجاد تغییر در صنعت گوشی‌های هوشمند باشد و سازندگان را به سمت استفاده از این نسبت تصویر ببرد. البته پیش از دست‌به‌کار شدن سازندگان اپلیکیشن‌ها و ایجاد این تغییرات، سازندگان موبایل، باید وجود آن را در نسل‌های آینده تلفن‌های همراه هوشمند خود تأیید کنند. قطعا این کار زمان زیادی می‌طلبد اما صرف زمان زیاد، می‌تواند منجر به ثبت بهترین نتیجه شود.

G6 پس از پیکسل گوگل، نخستین محصولی است که به دستیار گوگل مجهز می‌شود

قرار است که ال‌جی جی 6 پس از گوشی‌های پیکسل، نخستین محصولی باشد که به دستیار صوتی گوگل مجهز می‌شود. ازنظر ظاهری تغییری نسبت به آنچه در پیکسل مشاهده کردیم، به چشم نمی‌آید و همچنین به‌مانند پیکسل برای فعال نمودن آن باید کلید هوم را فشار داده و نگه دارید. بنابراین می‌توان گفت که گوگل قصد ایجاد انحصار در هوش مصنوعی خود را نداشته و به‌زودی می‌توانیم شاهد حضور آن در سایر گوشی‌های هوشمند باشیم.

عملکرد عالی دوربین


به‌مانند V20، جی 6 هم از لنز دوگانه بهره می‌برد. یکی از لنزها از نوع معمولی با زاویه 71 درجه‌ای بوده و لنز دیگر از نوع واید بوده و زاویه 125 درجه‌ای را تحت پوشش قرار می‌دهد. در حالت عادی ثبت تصویر با زاویه معمولی انجام می‌شود اما در صورت تمایل می‌توانید به حالت واید سوئیچ کرده و از ثبت عکس‌ها لذت ببرید.

جی6 اکنون محصولی منحصربه‌فرد با طراحی جذاب محسوب می‌شود اما قطعا به‌زودی شاهد رونمایی سایر کمپانی‌های بزرگ از محصولاتی با طراحی زیبا خواهیم بود. اما یکی از برتری‌های جی6 نسبت به رقبای قدرتمندی چون گلکسی اس 8 سامسونگ، می‌تواند عرضه زودتر آن باشد تا کاربران بیشتری را به سمت خود جلب کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH