بررسی بازی کابوس دشمن: اکشن به سبک ایرانی!

بازی کابوس دشمن ساخته استودیو بازی سازی خاطره سازان است که در کارنامه کاری این شرکت بازی‌های خوش ساخت دیگری همچون آجر بازی و شوتیله را می‌توان دید. این بازی ایرانی در سبک اکشن ساخته شده، با سلیقه ایرانیان مطابقت دارد و می‌تواند شما را مدت زیادی درگیر مراحل خود کند.

حال به بررسی این بازی می‌پردازیم. در این مطلب کابوس دشمن را در سطح بازی‌های امروزی بررسی خواهیم کرد.

گیم پلی
بازی کابوس دشمن در سبک اکشن ساخته شده و دوربین بازی به صورت سوم شخص قرار گرفته که شما می‌توانید در این وضعیت، شخصیت اصلی بازی را مشاهده کنید. با شروع بازی کابوس دشمن راهنمای بازی فعال شده و به شما در یادگیری سریع‌تر آن کمک می‌کند.

در این بازی چند نقشه متفاوت وجود دارد که‌ در این نقشه‌ها شما در اطراف خود چند سنگر مشاهده می‌کنید که باید با قرارگیری در آن از خود محافظت کرده و در زمان مناسب از پشت این سنگر‌ها بیرون آمده و دشمنانی که در محیط روبروی شما قرار دارند را با مدیریتی قوی به هلاکت برسانید.

در بازی کابوس دشمن با گذراندن هر مرحله، بازی سختی بیشتری نسبت به مرحله قبل پیدا خواهد کرد و برای اتمام آن مرحله باید تمرکز و دقت بیشتری در رویارویی با دشمنان داشته باشید.

سختی بازی، بازیکن را مجبور به استفاده از شخصیت‌های بهتر یا ارتقای شخصیت و خرید اسلحه قوی‌تر می‌کند که‌ برای این منظور در بازی، بخش فروشگاه در نظر گرفته شده که شما می‌توانید با جمع آوری سکه‌هایی که پس از پایان هر مرحله بدست می‌آورید یا با پرداخت مبلغی و کسب سکه‌های بیشتر اقدام به خرید این آپشن‌ها کنید.

در این فروشگاه اسلحه‌ها و شخصیت‌های متفاوتی وجود دارد که هر کدام مزیت‌های خاصی نسبت به یکدیگر دارند. از جمله اسلحه‌های موجود در فروشگاه می‌توان به کلاش، شات گان و اسنایپر اشاره کرد و اسلحه اصلی که در ابتدای بازی در اختیار دارید یک کلت خواهد بود.

شخصیت‌های موجود در فروشگاه مانند اسلحه‌ها بسیار متنوع هستند و اسامی و درجات مختلفی دارند که هر چه درجه آن‌ها بیشتر می‌شود قیمت نیز افزایش خواهد یافت.

شخصیتی که در ابتدای بازی به آن دسترسی دارید و در این نقش با دشمنان مقابله می‌کنید سرگرد پارسا نام گرفته است که‌ لباس نیروی انتظامی را به تن دارد. یکی از مزیت‌های بازی این است که با به پایان رساندن مراحل بازی بعضی شخصیت‌ها و اسلحه‌ها آزاد خواهند شد و بدون پرداخت هزینه‌ به آن‌ها دسترسی پیدا خواهید کرد.

کنترل
کنترلر بازی کمی متفاوت‌تر از دیگر بازی‌های سبک اکشن است و نقطه قوتی برای آن محسوب می‌شود اما مشکلاتی هم دارد. یکی از نقاط ضعف کنترلر این است که شما تقریبا هیچ کار خاصی در حین بازی انجام نمی‌دهید و وظیفه شما هدف گیری و مدیریت بازی به نحوی است که شخصیت اصلی تمام دشمنان را از بین ببرد و خود زنده بماند.

این نقطه ضعف باعث می‌شود بازی هیجان و سرگرمی زیادی نداشته باشد، بنابراین پس از گذشت مدتی از بازی کردن خسته خواهید شد. بازی کابوس دشمن دارای پنج منطقه است و در هر منطقه مراحل متعددی وجود دارد که تفاوت‌ها و سختی خاص خود را دارند.

گرافیک
گرافیک بازی در مقایسه با بازی‌های روز دنیا راضی کننده است ولی برای یک بازی ایرانی عالی است. این بازی از نظر گرافیکی می‌تواند جزو یکی از بهترین بازی‌های ایرانی قرار بگیرد که در آن طراحی، رنگ و کیفیت صحنه‌ها به خوبی رعایت شده‌اند و به واقعیت نزدیک هستند. روی جلوه‌های نمایشی این گیم به خوبی کار شده و توانسته توجه من را در زمان انجام بازی جلب کند.

موسیقی و صدا گذاری
به نظر من موسیقی بازی کابوس دشمن یکی از مهم‌ترین نقاط قوت آن محسوب می‌شود که هم با سبک اکشن بازی هماهنگی دارد و هم روحیه جنگ آوری را به بازیکن منتقل می‌کند.

سازندگان این بازی روی صداگذاری هم مثل موسیقی بخوبی کار کرده‌اند. این بخش هم توانست مرا شگفت زده کند؛ مخصوصا صدای دشمنان که کاملا داعشی بودن آن‌ها را به کاربر القا می‌کند. صداگذاری اسلحه‌ها و قدم برداشتن شخیصت‌ها هم عالی انتخاب شده‌اند.

جمع بندی
بازی کابوس دشمن با اینکه از نظر من کنترل بدی دارد ولی در بقیه بخش‌ها بسیار قدرتمند ظاهر شده و می‌تواند جز یکی از بهترین بازی‌های ایرانی قرار بگیرد. اگر شما هم یکی از طرفداران بازی‌های اکشن هستید این بازی ایرانی را به هیچ وجه از دست ندهید.

1 در مورد “بررسی بازی کابوس دشمن: اکشن به سبک ایرانی!”

  1. نگفتید بازی آنلاینه؟ نیمه آنلاینه؟ یا کلا آفلاینه؟
    ولی ایول داعشو سرگرد پارسای سریال کیمیا و آوردید تو بازی خخخ آیا این عملیات تو خرمشهره اگر تو خرمشهره دیگه تخته کم نداره!
    بازی سازان گرامی این بازی ها بسیار خوب هست اما به پای بازی های خارجی نمیرسه حتی اونایی که کپی ۱۰۰در صدی کردن از بازی های خارجی

    4
    4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH