آخرین وضع پراکندگی نسخه‌های اندروید: لالی‌پاپ در صدر، نوقا در حال رشد

پراکندگی بیش از حد نسخه‌های اندروید، یکی از مشکلاتی است که گوگل هنوز راه حل قطعی برای آن پیدا نکرده است. به‌تازگی آمار پراکندگی این سیستم عامل محبوب منتشر شده است که نشان می‌دهد سهم آخرین نسخه اندروید در ماه گذشته 2 برابر شده است. با این وجود سهم کلی اندروید نوقا با هر دو ورژن 7 و 7.1 هنوز به 3 درصد نرسیده است. البته از آن‌جایی که در نمایشگاه MWC شاهد معرفی اسمارت‌فون‌هایی اقتصادی مجهز به اندروید نوقا بودیم، انتظار می‌رود سرعت رشد این نسخه از اندروید افزایش پیدا کند.

یکی از نکات عجیب لیست منتشر شده افزایش سهم اندروید مارشملو در طی این یک ماه است، ششمین نسخه اندروید توانسته سهم خود را از 30.7% به 31.3% برساند. این موضوع نشان می‌دهد که هنوز هم دستگاه‌هایی با اندروید مارشملو به فروش می‌رسند. مارشملو تا تصاحب جایگاه محبوب‌ترین نسخه اندروید، یعنی لالی‌پاپ تنها یک درصد فاصله دارد.

می‌توان پیش‌بینی کرد که تا ماه آینده مارشملو با پشت سر گذاشتن اندروید لالی‌پاپ به محبوب‌ترین نسخه اندروید تبدیل شود، متاسفانه این موضوع برای نوقا به این زودی‌ها رخ نخواهد داد و این نسخه اندروید هنوز حتی توان رسیدن به اندروید کیت‌کت با داشتن سهم 20 درصدری را هم ندارد.

نسخه‌های قبل از مارشملو همگی با کاهش سهم مواجه بوده‌اند، زیرا مطمئنا دستگاه‌هایی که به اندروید زیر 5 مجهز هستند دیگر به فروش نمی‌رسند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH