اپلیکیشن کارپینو با استفاده از راننده‌های تاکسی‌رانی معرفی شد

پس از حضور موفقیت‌ آمیز سیستم‌هایی چون اوبر در دنیا، نمونه‌های مشابه آن در کشور همچون اسنپ و تپ30 شروع به فعالیت کردند، با همه گیرشدن اینترنت و تجهیز اکثر مردم به گوشی‌های هوشمند، بسیاری برای جابجایی در سطح شهر رو به این اپلیکیشن‌ها آوردند که دارای مزایای بسیار زیادی هستند.

از جمله برتری‌های این سیستم‌های خدمات رسانی، می‌توان به بهای مناسب‌تر، برخوردهای بهتر رانندگان، قابلیت ردیابی مسیر حرکت، پرداخت نقدی یا آنلاین و… اشاره کرد که سبب شد تا تحول زیادی در این بخش به‌وجود آید.

شاید بتوان پیدایش این ابزارک‌های خدمت رسان را نقطه عطفی در شروع کوچ از سنت به مدرنیته دانست. اما نباید به راحتی چشم بر روی چالش‌های پیش روی تکنولوژی‌های نو ظهور بست. در اینکه این اپلیکیشن‌ها می توانند در آینده با توسعه شبکه خدمت رسانی خود چاره‌ای برای حل معظل بزرگ کلان شهرها یعنی ترافیک و آلودگی هوای ناشی از آن باشند تردیدی نیست، اما حذف سیستم‌های سنتی تاکسی‌رانی بدون در نظر گرفتن مخاطرات آن همچون از بین بردن چرخه کار در صنعت حمل و نقل، چالشی جبران ناپذیر است.

حال به‌تازگی اپلیکیشنی با نام کارپینو معرفی شده است که این بار با استفاده از همان ناوگان سنتی تاکسیرانی، تلاش دارد تا مدرنیته را نیز به آنجا تزریق کرده و بدین طریق، اقدام به خدمات رسانی از طریق تاکسی‌های درون شهری اما به صورت آنلاین نماید.

این اپلیکیشن درخواست تاکسی، با اخذ مجوزهای قانونی از شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی، تلفیق مدرنیته و سنت را با استفاده از ناوگان تاکسیرانی محقق کرده است.

با اپلیکیشن درخواست تاکسی “کارپینو” انجام سریع سفرهای درون شهری، حتی درز مناطق طرح ترافیک هم امکان پذیر است.

این اپلیکیشن سفارش تاکسی دارای قابلیت های متعددی از قبیل امکان پرداخت آنلاین در هر نقطه از مسیر تا قبل از رسیدن به مقصد، شارژ کیف اعتباری در هر زمان، مشاهده سوابق سفرها ، امکان مشاهده اعتبار حساب، امکان انتخاب راننده از لیست موجود در اپ بر اساس نزدیک‌ترین رانندگان به محل درخواست، امکان تغییر مبدا (درخواست از هر مکانی به جز مبدأ اولیه)، مشاهده اطلاعات مربوط به راننده‌ای که درخواست را می‌پذیرد مانند نام، تصویر فرد، تصویر خودرو، شماره پلاک، نام برند خودرو، امکان استفاده از کد تخفیف‌های متفاوت و ذخیره کدها در لیست “کدهای تخفیف” و… که در اپلیکیشن‌های درخواست تاکسی دیگر نیز دیده می‌شود.

مزیت ویژه این اپلیکیشن سفر به منطقه طرح ترافیک بدون هیچ محدودیت زمانی و هزینه پایین‌تر نسبت به سایر اپلیکیشن‌های موجود در این محدوده است.

اما وجه تمایز اصلی کارپینو، استفاده از ناوگان تاکسیرانی است که موجب ایجاد امنیت بیشتر برای مسافران خواهد شد. به این ترتیب همکاری با تاکسیرانی باعث می‌شود تا آدرس یابی در شهر با سهولت و سرعت بیشتری توسط این رانندگان باسابقه و شهربلد صورت گیرد. اگرچه مسافران درون شهری همواره نسبت به عملکرد رانندگان سنتی تاکسی انتقاد داشته‌اند اما بنا بر اعلام این شرکت قرار است در مرحله‌ نخست 8000 راننده تاکسی آموزش‌های لازم را برای ورود به این سامانه، در دانشکده تاکسیرانی ببینند.

گفته می‌شود، این اپلیکیشن می‌تواند در بهبود ناوگان تاکسیرانی، افزایش کیفیت خدمت رسانی رانندگان و به طبع، ارتقاء سطح رضایت‌مندی مسافران نقش مهمی ایفا کند.

گفتنی است کارپینو متعلق به یک مجموعه ای خصوصی است که  موفق به دریافت کلیه مجوزهای لازم برای فعالیت از شهرداری تهران و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شده است. در فاز اول تنها تاکسی‌های شهر تهران در این اپلیکیشن فعال هستند و پس از آن آژانس‌های تاکسی تلفنی نیز به این اپلیکیشن خواهند پیوست.

میثم مظفر، رییس سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در خصوص این اپلیکیشن گفته است: برای اولین بار است که در کشور مسافرینی که از تاکسی‌های این اپلیکیشن استفاده می‌کنند، تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

لازم به ذکر است نسخه اندروید این اپلیکیشن در حال حاضر قابلیت دانلود از تمامی بازارهای اندرویدی موجود در ایران را دارد و همچنین استفاده از نسخه ios آن نیز از اواخر فروردین 96 امکان پذیر خواهد بود. فعالیت رسمی کارپینو از ابتدای سال 96 خواهد بود.

بایستی تا آن زمان و آغاز فعالیت کارپینو منتظر بمانیم و ببینیم نسبت به رقبای خود، دارای چه برتری و یا ضعف‌هایی خواهد بود. به‌زودی بررسی تخصصی کارپینو و همچنین مقایسه آن با رقبا را برایتان خواهیم نوشت.

3 در مورد “اپلیکیشن کارپینو با استفاده از راننده‌های تاکسی‌رانی معرفی شد”

  1. شهین عسگری

    می خواهم عضو شوم اسم‌ثبت شود برای ارتباط در زمان ضروی از سرویس کارپینو استفاده کنم

  2. چنانچه اپلیکیشن کارپینو رو از اپ استور اپ گوگل استور یا بازار و جاهای دیگه دانلود کردید و دوست داشتید سفراولتون رایگان یا با نهایت تخفیف که سقفش فعلا تا ده هزارتومن برای نخستین سفر هست در بیاد..
    میتونید از یکی از کدهای زیر استفاده کنید ولی توجه کنید فقط یکی از این کدها و برای فقط نخستین سفر قابل استفاده هست یعنی هر کدوم رو برای نخستین سفر زدیدو استفاده کردید بقیه عیرفعال و غیرقابل استفاده خواهد شد.
    کدهای تخفیف فقط وفقط برای نخستین سفر و تا سقف ده هزارتومن اعتبار دارد.و پس از استفاده از یکی بقیه غیرفعال میشود
    یکی از کدهای زیر رو پس از مشخص کردن مبدا و مقصد در قسمت کدتخفیف دارم ثبت کنید و از تخفیف ده هزارتومنی لذت ببرید
    کدها :
    cp333
    mnp96

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH