هر آن چیزی که تاکنون از شیائومی Mi6 می‌دانیم

شاید هیچ‌کس نمی‌توانست تصور کند که کمپانی تازه وارد شیائومی هرساله بتواند یکی از پرچم‌داران مهم اندرویدی را معرفی کند. به‌تازگی شایعاتی منتشر شده است که تاریخ رونمایی از این اسمارت‌فون را نشان می‌دهد، به همین بهانه قرار است در ادامه نگاهی داشته باشیم به اطلاعاتی که تاکنون در رابطه با شیائومی Mi6 منتشر شده است.

تاریخ عرضه و قیمت

در حالی که برخی شایعات از به تاخیر افتادن عرضه شیائومی Mi6 خبر می‌دادند، انتظار می‌رفت رونمایی از این اسمارت‌فون در ماه فوریه انجام بپذیرد. با توجه به اینکه معرفی این اسمارت‌فون در نمایشگاه MWC صورت نگرفت، پس می‌توان شایعه ابتدایی را صحیح دانست و انتظار داشت که این کمپانی از پرچم‌دار آتی خود در ماه آوریل رونمایی کند.

مدل پایه شیائومی Mi 6 با قیمت 1999 یوان عرضه خواهد شد که این رقم برابر با 290 دلار است و مدل پریمیوم با قیمت 2999 یوان روانه بازار می‌شود که تقریبا برابر با 430 دلار خواهد بود. البته باید توجه داشت از آن‌جایی که قیمت‌گذاری این اسمارت‌فون با توجه به بازار چین انجام می‌پذیرد، مقداری بابت مالیات و گمرک به این ارقام اضافه خواهد شد.

طراحی و ظاهر

انتظار می‌رود که چندین نسخه از پرچم‌دار شیائومی معرفی شود، یکی از این نسخه‌ها به لبه‌هایی خمیده مجهز خواهد بود و در نسخه پایه از نمایشگری فلت استفاده می‌شود. اما هنوز نمی‌دانیم که این نمایشگرها چه سایزی خواهند داشت.

نخستین عکس لو رفته از این اسمارت‌فون توسط وب‌سایت چینی MyDrivers.com منتشر شد، اگرچه به نظر می‌رسد این تصویر واقعی باشد اما نمی‌توان به طور قطعی صحت آن را تایید کرد. در این عکس می‌توانیم مجهز بودن Mi6 به دکمه سخت‌افزاری هوم را مشاهده کنیم که در جلوی اسمارت‌فون قرار گرفته و کار اسکنر اثر انگشت را هم انجام می‌دهد.

دیگر تصویر منتشر شده در رابطه با طراحی این اسمارت‌فون، یک اسکچ (پیش طرح) از شیائومی Mi6 را به نمایش می‌گذارد. در این پیش‌طرح می‌توانیم دکمه سخت افزاری هوم را مشاهده کنیم در جلوی دستگاه قرار گرفته است، دکمه‌های پاور و صدا در بخش سمت راست اسمارت‌فون هستند و دوربین جلو و سنسورها در دو سمت بلندگوی تماس قرار گرفته‌اند.

در پایین گوشی یک پورت USB نوع C وجود دارد که در دو طرف آن سوراخ‌های بلندگو قرار گرفته‌اند. البته مشخص نیست که هر دو طرف صدا را پخش خواهند کرد و یا مثل اکثر اسمارت‌فون‌ها سوراخ‌های متقارن تنها نقشی ظاهری را دارند و صدای خروجی تنها از یک سبکه خواهد بود. در بخش پشتی می‌توانیم یک سنسور دوربین دوگانه را مشاهده کنیم که به نظر می‌رسد به نوعی استاندارد در پرچم‌داران 2017 تبدیل شده است.

رابط‌کاربری و نرم‌افزار

تصاویر منتشر شده از Mi 6 نشان می‌دهند که این اسمارت‌فون به رابط کاربری Miui مجهز خواهد بود. تصور کردن این موضوع سخت است که یک شرکت چینی که تمایل دارد همه چیز را تغییر دهد، در رابط کاربری محصولاتش بهبودی را ایجاد نکند. متاسفانه مشخص نیست که این رابط کاربری به کدام نسخه اندروید تعلق دارد. انتخاب کردن مارشملو به عنوان سیستم عامل یک پرچم‌دار تازه می‌تواند طرفداران شیائومی را حسابی ناراحت کند بنابراین این کمپانی به احتمال قوی از اندروید 7 و یا 7.1 استفاده خواهد کرد. اگرچه تفاوت زیادی بین این دو نسخه وجود ندارد، اما زمانی که بخواهید یک پرچم‌دار به‌روز را خریداری کنید مطمئنا دوست دارید از آخرین نسخه سیستم عامل در آن استفاده شده باشد، اینطور نیست؟!

عملکرد

به نظر می‌رسد شیائومی Mi 6 یکی از اولین پرچم‌دارانی باشد که از اسنپدراگون 835 استفاده خواهد کرد، این تراشه هشت هسته پردازشی دارد که چهارتای آن می‌توانند به سرعت کلاک 2.45 گیگاهرتز برسند. این چیپست با بهره‌گیری از رابط گرافیکی آدرنو 540 عملکرد بهتری را به نسبت نسل قبلی ارایه خواهد داد. برای پشتیبانی از این پردازنده در نسخه پایه از 4 گیگابایت رم استفاده خواهد شد که این مقدار در نسخه پریمیوم به 6 گیگابایت می‌رسد. متاسفانه مقدار حافظه داخلی هنوز مشخص نشده است.

یکی دیگر از نسخه‌های این پرچم‌دار ممکن است به چیپست هلیو X30 مجهز شود، این نسخه با قیمت 290 دلار وارد بازار خواهد شد.

دوربین

با توجه به گفته‌های Li Wanqiang بنیان‌گذار و مدیر عامل شیائومی، در شیائومی Mi6 از یک سنسور سونی IMX378 استفاده خواهد شد که پیش‌تر در گوگل پیکسل به کار رفته است. البته ممکن است این موضوع به واقعیت نپیوندد.

باتری

مطابق شایعات، پرچم‌دار آینده شیائومی از یک باتری 4000 میلی‌آمپری استفاده خواهد کرد. این باتری از فناوری Quick Charge 4 استفاده می‌کند که می‌تواند زمان شارژ شدن را به طرز چشم‌گیری کاهش دهد. در بخش باتری، بر روی کاغذ مشخصات خوبی را شاهد هستیم اما بازهم بهتر است تا مشاهده عملکرد واقعی صبر کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH