تخلف گمرکی 336 میلیارد تومانی سامسونگ در ایران!

به نقل از خبرگزاری فارس، 5 شرکت اصلی و وابسته به یک برند لوازم خانگی و برقی مطرح کره‌ای از طرف گمرک جمهوری اسلامی ایران متخلف شناخته شده‌اند. براساس اطلاعات منتشر شده، شرکت سامسونگ با دور زدن قانون امور گمرکی و واردات کالا با تعرفه‌ای پایین‌تر از حد معمول تخلف داشته است.

در بررسی‌های انجام شده چنین تخلفی مربوط به سال‌های 93، 94 و 95 بوده و این کالاها از طریق گمرک‌های شهید رجایی، چابهار و فرودگاه امام خمینی وارد کشور شده‌اند. در اقدام صورت گرفته قطعات یخچال و فریزر شامل درب، کابین، بدنه، کمپرسور، کندانسور، اجزا و قطعات پلاستیکی و غیر پلاستیکی به‌صورت جداگانه وارد کشور شده و در داخل ایران محصول کاملی را تشکیل می‌دادند. میزان تخلف چیزی در حدود 336 میلیارد تومان محاسبه شده است!

طبق ماده 143 قانون امور گمرکی شرکت سامسونگ از 30 درصد تا 7 برابر مابه‌التفاوت ثبت شده، یعنی 100 تا 2353 میلیارد تومان باید جریمه بپردازد. میانگین جریمه این تخلف گمرکی به همراه اصل آن حدود 1500 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

پیش‌تر نیز یکی دیگر از شرکت‌های مطرح در زمینه تولید لوازم خانگی یعنی ال‌جی، با چنین شگردی لوازم خانگی را وارد کشور کرده بود که با احتساب اصل و جریمه باید 3 هزار میلیارد تومان بپردازد که پرونده آن در حال رسیدگی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH