آیا شما حاضر به کاهش شارژدهی باتری به‌علت استفاده از نمایشگر QHD هستید؟!

این یک واقعیت غم‌انگیز زندگی است که پرچمداران از شارژدهی کمتری نسبت به دستگاه‌های میان‌رده با حجم یکسان باتری برخوردارند که یکی از دلایل اصلی آن استفاده از نمایشگر پرنور با رزولوشن QHD است.

استفاده از باتری حجیم و صفحه نمایش با رزولوشن فول‌اچ‌دی یک بازی برد-برد برای شارژدهی باتری و تراکم پیکسلی محسوب می‌شود (می‌توان به وان‌پلاس 3T اشاره نمود)، براساس بررسی‌های ما پرچمداران مجهز به نمایشگر QHD قادر به روشن بودن صفحه نمایش بین 6 تا 9 ساعت است. این میزان برای ال‌جی G6، گلکسی S7، گلکسی S7 Edge و تقریبا تمامی گوشی‌های هوشمند با نمایشگر QHD و باتری با ظرفیت 3000 تا 3500 میلی‌آمپر است.

برای مثال سامسونگ که تولیدکننده و اسمبل کننده نمایشگر، چیپ‌ست و حافظه نسل جدید سری A بوده، توانسته با بهینه‌سازی‌های صورت گرفته صفحه نمایش را برای 11 تا 13 ساعت روشن نگه دارد که نسبت به رقبا با این حجم باتری بسیار بهتر است. حتی زمانی که نصب قطعات مدنظر نباشد، نمایشگرهای 1080p شارژدهی باتری بهتری دارند. به عنوان نمونه آنر 8 موفق به روشن ماندن نمایشگر برای 9 ساعت در بررسی ما شده که شارژدهی 2 روز باتری در استفاده معمولی را در پی دارد، این مدل از نمایشگر 5.2 اینچی با رزولوشن 1080p و باتری 3000 میلی‌آمپری بهره می‌برد. اگرچه مدت زمان روشن ماندن نمایشگر نسبت به دستگاه‌های سریA 2017 تا 30 درصد کمتر است ولی نسبت به ال‌جی G6 و گلکسی S7 با نمایشگر 2440p تا 30 درصد نمایشگر بیشتر روشن می‌ماند.

به همین دلیل است که ما می‌خواهیم نظر شما را در مورد تراکم پیکسلی بالا بپرسیم و آیا استفاده از نمایشگرهای QHD در ازای کاهش 30 درصدی شارژدهی باتری ارزش دارد؟ حال تصور کنید که گلکسی S8 با نمایشگر 1080p معرفی شود و تا 10 ساعت نمایشگر آن روشن بماند و تا 2 روز شارژدهی باتری داشته باشد. اگرچه گلکسی S8 اولین گوشی هوشمند با پردازنده 10 نانومتری خواهد بود و از تکنولوژی جدیدی برای نمایشگر AMOLED خود بهره می‌گیرد که همگی شارژدهی بالاتر باتری را در پی دارد ولی مسلما در صورت کاهش رزولوشن، این شارژدهی افزایش بیشتری خواهد یافت. در نهایت به نظر شما شارژدهی باتری مهم‌تر است یا افزایش تراکم پیکسلی نمایشگر؟

3 در مورد “آیا شما حاضر به کاهش شارژدهی باتری به‌علت استفاده از نمایشگر QHD هستید؟!”

  1. مهدی افتخاری فر

    رزولوشن ۲k و ۴kصرفا جنبه تبلیغاتی و تجملاتی دارند. و تو کارکرد روزمره هیچ تفاوتی با فول اچ دی ها ندارند. مگر در حوزه واقعیت مجازی که اونم فناوری ناپخته و غیرفراگیری هست.من بنظرم نوع پنل خیلی مهمتر از رزولوشن هست. پنل امولد فیلم فول اچ دی رو به ۴kال سی دی ترجیح میدم. بعلت رنگهای زنده تر و چشم نوازتر، عمق رنگ مشکی بینظیر و مضرف کمتر باطری

  2. راهکار درست استفاده از رزولوشن بالاتر در صفحه و کاهش رزولوشن در مواقعی که نیاز نیست هست
    حالا یا اتوماتیک باشه یا دستی
    ولی بهترین حالت هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH