ال‌جی، سامسونگ و رقابتی جدید

به نظر می‌رسد که سال ۲۰۱۷، سالی بسیار جذاب و مملو از رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند باشد. امسال تولیدکنندگان بسیاری که پیش‌تر به دلیل عملکرد ضعیف، شماری از مشتریانشان را از دست داده‌اند، در صدد جذب مجدد کاربران هستند.

سامسونگ قصد دارد با ارایه گلکسی S8، اعتماد کاربرانی را که به خاطر شکست نوت۷ از این کمپانی ناامید شده‌اند مجددا به دست آورد. ال‌جی هم پس از شکست آشکار پروژه گوشی ماژولار G5، قصد دارد با عملکردی بهتر، هم طرفداران از دست رفته‌اش را باز یابد و هم آینده کمپانی را تضمین کند. آیا این دو کمپانی در مسیر پیش روی‌شان موفق خواهند بود؟ با ما همراه باشید تا با هم به دنبال پاسخی برای این پرسش بگردیم.

ال‌جی G6: شروعی امیدوارکننده

امسال هنگام برگزاری نمایشگاه MWC‌ در شهر بارسلون، گوشی ال‌جی جی۶ موفق شد جوایز متعددی را از سوی اهالی رسانه (به عنوان بهترین گوشی نمایشگاه) دریافت کند. وبسایت androidpit هم آن را به عنوان بهترین گوشی نمایشگاه MWC برگزید. باید اعتراف کنیم که جی۶ با بهره‌گیری از بدنه‌ای فلزی و شیشه‌ای، و بدون هیچ گونه قسمت جداشدنی (ماژولار) بسیار باریک و زیباست.

این پرچمدار دارای نمایشگری ۵.۷ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۸۸۰ پیکسل است. این رزولوشن را +QHD می‌نامند. نسبت تصویر این صفحه‌نمایش ۹ به ۱۸ است. نمایشگرهایی که از چنین نسبت تصویری بهره می‌برند، نسبت به صفحات نمایش معمولی اندکی درازتر هستند.

ال‌جی جی۶ هم مانند مدل پیشین دارای دوربین اصلی دوگانه است، اما این بار هر دو سنسور آن دارای رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل و زاویه تصویر ۱۲۵ درجه هستند. دوربین سلفی این محصول هم یک نمونه ۵ مگاپیکسلی است که با زاویه ۱۰۰ درجه‌ای خود، نوید ثبت سلفی‌های گروهی مناسبی را به کاربر می‌دهد. با توجه به این ویژگی‌ها، ال‌جی جی۶ یک گوشی امیدوارکننده است.

در غیاب پرچم‌دار سری S سامسونگ، ال‌جی فرصتی طلایی دارد تا جی۶ را به عنوان گل سرسبد گوشی‌های هوشمند خود به کاربران عرضه کند. این کمپانی توانسته از این فرصت به نحو احسنت استفاده کرده و تنها در ۴ روز، ۴۰ هزار دستگاه جی۶ را در کره جنوبی پیش فروش کند. یعنی روزانه ۱۰ هزار دستگاه! تا به امروز که استقبال عموم از این پرچم‌دار بسیار خوب بوده است. باید صبر کرد و دید پس از عرضه جهانی این گوشی هوشمند، استقبال سایر کاربران از آن چگونه است.

جی۶ از روز ۳۰ اسفندماه در کره جنوبی در دسترس خریداران خواهد بود. عرضه جهانی این محصول در سایر بازارها نیز احتمالا از اوایل اردیبهشت آغاز خواهد شد. ظاهرا فقدان پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۳۵ و قابلیت شارژ بی‌سیم، برای کاربران کره‌ای چندان اهمیت نداشته است. اما نمی‌توان دیدگاه کره‌ای‌ها را به تمام مردم جهان تعمیم داد. به نظر من دلیل توجه بسیاری از کاربران به ال‌جی جی۶، سایر قابلیت‌های عالی این دستگاه است و همین امر موجب خواهد شد که ال‌جی بتواند با اعتماد به نفس بیشتری در سایر بازارهای بین‌المللی از جمله بازار ایالات متحده قدم بگذارد.

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، آمار پیش‌فروش این گوشی هوشمند بسیار امیدوارکننده بوده است، اما قضاوت کردن بر مبنای این آمار بدون در نظر گرفتن سایر عوامل و رقبا همچون پرچم‌داران هوآوی یعنی P10 و P10 پلاس کاری نادرست است. سونی هم با ارائه اکسپریا XZ پریمیوم، خود را مهیای مبارزه کرده است. به نظر می‌رسد کاربرانی که امسال قصد ارتقای گوشی هوشمند خود را دارند، گزینه‌های مختلفی پیش رویشان می‌بینند. سامسونگ و پرچمدارش هم همواره یکی از قدرتمندترین گزینه‌ها بوده‌اند.

سامسونگ: در تلاش برای باز پس گرفتن طرفداران

سامسونگ برندی معتبر و مشهور است که طی سال‌های متمادی همواره در حال پیشرفت بوده و با ارایه محصولاتی باکیفیت، نه‌تنها جای پای خود را در بازار گوشی‌های هوشمند محکم‌تر از پیش کرده، بلکه رضایت کاربران بسیاری را هم در سراسر جهان جلب کرده است. شکست پروژه گلکسی نوت۷ در تابستان گذشته موجب از دست رفتن ۱۵.۳ میلیارد دلار و وارد آمدن لطماتی به اعتبار برند این کمپانی کره‌ای شد.

حوادث همیشه رخ می‌دهند؛ این بدیهی است. اما حتی با توقف تولید و جمع‌آوری گلکسی نوت ۷ از بازار، هنوز هم مشکلات حل نشده و ناشناخته‌ای در باتری‌های سامسونگ وجود دارد. چنین مشکلاتی باید پیش از این که کمپانی حتی به فکر برنامه‌ریزی برای عرضه پرچم‌دار جدید خود بیفتد، به سرعت شناسایی و برطرف شوند.

حال سامسونگ آماده ارایه یکی از مورد انتظارترین محصولات سال ۲۰۱۷ یعنی گلکسی اس۸ است. مطابق شایعات و اطلاعات فاش شده از این پرچمدار، گلکسی اس۸ دارای اسکنر عنبیه چشم، تراشه اسنپدراگون ۸۳۵، نمایشگری با دو لبه خمیده در طرفین، دستیار هوشمند Bixby و گواهینامه IP68 به منظور مقاومت در برابر آب و گرد و غبار خواهد بود. هنوز کسی نمی‌داند که آیا این امکانات برای جلب اعتماد مجدد کاربرانی که پس از شکست گلکسی نوت ۷ به سامسونگ بدبین شده‌اند کافی است یا خیر.

انتظارات ما از سامسونگ و پرچم‌دار جدید آن بسیار بالاست. شخصا به توانایی سامسونگ برای ارایه محصولی با طراحی چشم‌نواز و عملکردی عالی شک ندارم. این چیزی است که سال‌هاست در سری گلکسی S این کمپانی شاهدش بوده‌ایم. اما احتمالا همچون سال‌های اخیر، این بار هم خبری از طراحی خارق‌العاده یا عملکردی فراتر از تصور که موجب برجسته شدن گلکسی اس۸ نسبت به سایر گوشی‌های این سری شود، نخواهد بود. البته اگر چیزی که کاربران به دنبال آن هستند، حصول اطمینان از امنیت و کیفیت گلکسی اس۸ است، به شما تضمین می‌دهم که سامسونگ تمامی این کاربران را به بهترین وجه راضی خواهد کرد.

ال‌جی تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا پرچم‌دار جدیدش خوب بفروشد. این کمپانی انرژی و هزینه زیادی را از طریق کمپین‌های گوناگون تبلیغاتی برای شناساندن هرچه‌بیش تر جی۶ به جهانیان صرف کرده است. در سوی دیگر میدان، سامسونگ قرار دارد که به نظر می‌رسد قصد دارد گلکسی اس۸ را بدون هیچ گونه غافل‌گیری خاصی رونمایی کند. البته موقعیت این کمپانی در بازار گوشی‌های هوشمند نسبت به ال‌جی به مراتب بهتر است. ال‌جی رقبای جدید و سرسخت بسیاری دارد که باید با آن‌ها رقابت کند.

نظر شما چیست؟ آیا ال‌جی می‌تواند با ارایه جی۶ موفق‌تر از پیش ظاهر شود؟ آیا سایر گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۷ توسط گلکسی اس۸ تحت‌الشعاع قرار خواهند گرفت؟ نظر خود را با ما و سایر دوستانتان در آی‌تی‌رسان در میان بگذارید.

3 در مورد “ال‌جی، سامسونگ و رقابتی جدید”

  1. من بانظر هر دو دوستان مخالفم
    هر کدوم که بهترین امکانات و بهترین استقامت و البته بهترین قیمت رو داشته باشه رو باید حمایت و خرید نه از روی یه اشتباه یا تعصب برند خواصی رو محکوم واون یکی دیگه رو بالا ببره

  2. آخه چرا باید پول به برندی داد که پرچمدارهاش سابقه انفجار و آتیش گرفتن دارند ؟؟؟
    چرا باید به برندی اعتماد کرد که رییسش به جرم رشوه و فساد مالی زندانه ؟؟؟
    اونهایی که نوت ۷ خریدند هم فکر میکردن که بهترین گزینه است ولی وقتی گوشی تو دستشون منفجر شد فهمیدن که پولشون رو برای یه محصول بی کیفیت خرج کرده اند !!!

  3. به نظر من اوم ک پول میده باید بهترین گزینرو که اس۸ هستش رو بخره چون وقتی این پولو میدی باید بیشترین بهره برداریو داشته باشی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH