اپل متخصصین جیلبریک را برای افزایش امنیت آی‌فون استخدام می‌کند

اپل سال‌هاست با هکرها دست و پنجه نرم می‌کند تا بلکه بتواند راهی برای متوقف کردن آن‌ها پیدا کند! نسخه‌های مختلف آی‌او‌اس پشت سر هم جیلبریک می‌شوند و هنوز اپل نتوانسته به طور کامل راه نفوذ هکرها را ببندد. در این رابطه سرانجام اپل برای افزایش امنیت آی‌فون تصمیم گرفته تا همکاری نزدیک‌تری با هکرها ایجاد کند تا بلکه راه‌های نفوذ به آی‌اواس را کم‌تر و کم‌تر کند.

پیش‌تر اخباری منتشر شده بود که بنابر اسناد Wikileaks، فهرستی از نقاط آسیب پذیری گوشی‌های هوشمند بر پایه دو سیستم عامل معروف اندروید و آی‌اواس توسط سازمان CIA منشتر شده که توسط این راه‌ها به دستگاه‌های با این دو سیستم عامل حمله کرده است. اما اپل مدعی شده پیش‌تر این باگ‌ها برطرف شده و کارشناسان این کمپانی هم در حال برطرف کردن بقیه این راه‌ها هستند.

اکنون خبر رسیده که کمپانی کوپرتینویی در حال رفع این باگ‌های امنیتی است و محققین حوزه امنیت و یکی از متخصصان جیلبریک تحت عنوان Johnathan Zdziarskii را به اسخدام خود در آورده است. در صورتی که با این فرد آشنایی ندارید باید بگوییم که او عضوی از  iPhone Dev Team و Chronic Dev Team است که گروهی توسعه دهنده محسوب می‌شود و با نام NerveGas در انجمن جیلبریک کنندگان فعالیت می‌کرد.

وی خود را این گونه معرفی کرده است:

بسیار خوشحال هستم که اعلام می‌کنم جایگاهی را در تیم مهندسی و معماری امنیت شرکت اپل بدست آورده‌ام و هم‌چنین بسیار هیجان زده‌ام که فعالیت خود را با گروهی از افراد حساس و مراقب امنیت و حریم خصوصی دیگران انجام می‌دهم. این تصمیم نشان دهنده احساس من به وجدان خود در طول زمان است. حریم شخصی مقدس است. زندگی دیجیتالی ما می‌تواند اطلاعات بسیاری را درباره ما، علایق ما، عمیق‌ترین افکار و فردی که علاقه به او داریم منتشر کند. من از این بابت بسیار هیجان زده‌ام که با این گروه استثنایی همکاری می‌کنم که حس مراقبت از حریم خصوصی را با یکدیگر تقسیم می‌کنند.

البته این سخنان به این معنی نیست که تمام مشکلات امنیتی از این پس برطرف خواهد شد اما خبر خوش این جاست که اپل  اقداماتی را به منظور تامین امنیت و حریم شخصی کاربران سیستم عامل آی‌او‌اس انجام داده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH