عرضه اندروید 7.1.2 توسط گوگل

اگرچه بازار شایعات در مورد نسخه بعدی اندروید با نام اندروید “O” در حال داغ شدن است، ولی اندروید نوقا برای تبدیل شدن به نسخه‌ای بی‌نقص هنوز نیاز به تغییرات و به‌روزرسانی‌های زیادی دارد. اضافه شدن ویژگی‌های جدید به دستگاه‌های مجهز به این نسخه مخصوصا مدل‌هایی که توسط گوگل به‌صورت مستقیم پشتیبانی می‌شوند، بهبودهای موردنیاز است. خوشبختانه به‌نظر می‌رسد که گوگل اعتراضات کاربران دستگاه‌های نکسوس را شنیده و اندروید 7.1.2 را عرضه کرده که ویژگی‌های جدیدی را به نکسوس 6P افزوده و بهبودهایی در رابط کاربری تبلت پیکسل C را نیز در پی داشته است.

این نسخه فقط برای مدل‌های نکسوس و پیکسل که از اندروید نوقا 7.1 پشتیبانی می‌کنند، عرضه گشته است. پیکسل، پیکسل XL، پیکسل C، نکسوس 5X، نکسوس 6P و نکسوس پلیر این به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند، متاسفانه خبری از عرضه آن برای نکسوس 6 نیست. همانگونه که می‌دانید گوگل هفته پیش یک به‌روزرسانی را برای نکسوس 6 عرضه کرد که توسط آن، نکسوس 6 از اندروید 7.1.1 به اندروید 7.0 دانگرید شد و به‌نظر می‌رسد که نکسوس 9 نیز به همین دلیل در لیست مذکور غایب باشد.

به‌سراغ ویژگی‌های جدید این نسخه می‌رویم، کاربران نکسوس 6P می‌توانند با کشیدن انگشت خود از بالا به پایین بر روی سنسور اثر انگشت به پانل اعلانات دسترسی پیدا کنند. این قابلیت اولین‌بار با گوشی‌های هوشمند پیکسل و پیکسل XL معرفی شد و پس از برخی شکایت‌ها به نکسوس 5X نیز افزوده گشت. بعد از اضافه شدن این ویژگی به نکسوس 5X، می‌توانستیم حدس بزنیم که شاهد عرضه آن برای نسخه قوی‌تر یعنی نکسوس 6P نیز باشیم.

اندروید 7.1.2 قابلیت‌های جدیدی را برای آخرین تبلت گوگل، پیکسل C، به ارمغان آورده است. گوگل در رابط کاربری برنامه‌های اخیر تغییراتی را ایجاد کرده که اگرچه شاید طراحی آن به زیبایی قبل نباشد ولی کاربردی‌تر شده است. شما می‌توانید با کشیدن یک کارت به طرفین، نمایشگر را برای دو برنامه آماده کنید که ویژگی آشنایی برای کاربران ویندوز 10 محسوب می‌شود. ظاهرا گوگل یک نسخه متفاوت از لانچر پیکسل را برای پیکسل C عرضه کرده که می‌تواند نویددهنده آینده‌ای روشن برای این تبلت باشد.

به‌روزرسانی اندروید 7.1.2 به آرامی به‌صورت OTA عرضه خواهد شد، پس برای دریافت این آپدیت باید مقداری صبور باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH