اپلیکیشن جدید گوگل برای ویرایش و به اشتراک گذاری گروهی تصاویر

کمپانی گوگل این روزها بسیار فعال شده و هر چند وقت یک بار اپلیکیشن جدیدی می‌سازد. این غول فناوری در چند هفته گذشته اپلیکیشن‌های اجتماعی بسیاری تولید کرده است. حال گزارش‌هایی منتشر شده است مبنی براین که گوگل در حال کار بر روی اپلیکیشنی جدید و گروهی است. کارکرد اصلی این برنامه، ویرایش تصویر است. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد که به صورت گروهی به کار بر روی یک تصویر پرداخته و با کمک جلوه‌های کامپیوتری آن را ویرایش کنند.

مطابق گزارشی که به تازگی توسط وبسایت TechCrunch منتشر شده است، این اپلیکیشن از نظر فیلترها و ویرایش‌های قابل اعمال بر روی تصویر، شبیه به اسنپ‌چت و از نظر سطح هوشمندی، شبیه به سرویس جستجوی تصاویر گوگل است. تمرکز این برنامه جدید بر روی به اشتراک گذاری و ویرایش گروهی تصاویر خواهد بود. با استفاده از این اپلیکیشن، افراد قادر به ویرایش تصاویر به صورت گروهی و همزمان خواهند بود. این ویرایش شامل استفاده از ابزارهای معمول همچون تغییر روشنایی، برش تصاویر و … است. این برنامه علاوه بر بهره‌مندی از فیلترهای متنوع، از هوش مصنوعی نیز بهره می‌برد تا با برچسب‌گذاری و دسته‌بندی تصاویر، جستجو و یافتن آن‌ها را در آینده آسان‌تر کند.

تک‌کرانچ در این گزارش نوشته است:

علاوه بر این، گوگل برخی از فناوری‌ها و تخصص‌های خود در جلوه‌های کامپیوتری را که در حال حاضر در سرویس‌هایی همچون جستجوی تصاویر گوگل، یوتیوب، گوگل فوتوز و … به خدمت گرفته است، نیز برای کمک به کاربران در این اپلیکیشن خواهد گنجاند. این اپ قادر به تشخیص اشیا درون تصویر خواهد بود. بدین ترتیب می‌تواند تصاویر را بر اساس محتوای آن‌ها برچسب‌گذاری و دسته بندی کرده و در آینده به جستجوی آن‌ها بپردازد. برنامه مورد بحث قادر به ویرایش تصاویر و اعمال فیلترهای متنوعی بر روی آن‌ها نیز خواهد بود.

گوگل اخیرا به شدت مشغول کار بر روی دو برنامه دیگر خود یعنی Allo و Duo بوده و معمولا هر چند وقت یک بار ویژگی‌های جدید را نیز به این اپلیکیشن‌ها افزوده است. در هر صورت باید به اپ‌هایی همچون Spaces که با عملکرد ضعیف خود موفق به جلب نظر کاربران نشدند نیز اشاره کرد. شاید اگر بدانید که تیم گوگل پلاس مسئول مدیریت این برنامه هستند تعجب نکنید، چرا که خود گوگل پلاس هم تا این‌جای کار، عملا پروژه‌ای شکست خورده تلقی می‌شود. البته ما می‌دانیم که اپلیکیشن جدید ویرایش تصویر گوگل، توسط تیم گوگل فوتوز توسعه داده می‌شود. بیشتر برنامه‌هایی که توسط این تیم تولید شده‌اند، عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته‌اند. بنابراین انتظار داریم که اپلیکیشن جدید این گروه نیز در جلب رضایت کاربران موفق باشد.

در گزارش مذکور همچنین گفته شده است که گوگل اخیرا به شدت از تولید اپ‌های پیام‌رسان جدید دوری می‌کند. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عرضه اپلیکیشن ویرایش تصویر گروهی گوگل در دست نداریم. اما از آنجا که جزییاتی در مورد این پروژه فاش شده است، انتظار داریم که به زودی سر و کله آن پیدا شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH