تنها 29 درصد فروش اسمارت‌فون‌های سامسونگ به پرچمدارانش تعلق دارد

با آن ‌که سامسونگ در حال حاضر بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های هوشمند جهان به شمار می‌رود اما به گزارش رسانه کره‌ای The Investor در فصل اول سال 2017 سهم گوشی‌های رده‌ بالای سامسونگ از فروش کل گوشی‌های آن به 29 درصد کاهش یافته است.

اصولا محصولات بالارده و پرچمدار در سودآوری کمپانی‌ها علی‌الخصوص سامسونگ نقش مهمی ایفا می‌کنند. طبق گزارشی که Hana Financial Investments منتشر کرده، این اولین بار است که مجموع فروش پرچمداران سامسونگ یعنی گوشی‌های سری گلکسی اس و گلکسی نوت به پایین‌تر از 30 درصد کل گوشی‌های فروخته شده کمپانی می‌رسد. جالب است بدانید با عرضه گلکسی S4 در سال 2013، میزان فروش پرچمداران سامسونگ حدود 75 درصد بود. در ادامه و به تدریج از سال 2015 این میزان به پایین‌تر از 40 درصد رسید. البته هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آیا تعداد فروش گوشی‌های میان‌رده و ارزان ‌قیمت سامسونگ بیش‌تر شده یا کمپانی نتوانسته فروش خوبی در بخش پرچمداران خود داشته باشد.

یکی از اصلی‌ترین دلایل این نتیجه را می‌توان به مشکلات گلکسی نوت 7 و توقف عرضه آن نسبت داد، در حالی ‌که کاربران علاقه زیادی به خرید گلکسی S7 و S7 اج نداشتند. همه ما می‌دانیم که تنوع گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده سامسونگ بسیار بالاست. به علاوه، گوشی‌های میان‌رده و متوسط سامسونگ در دو یا سه سال اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشته‌اند و تفاوت آن‌ها با پرچمداران کمپانی کاهش یافته است. مانند نسخه 2017 سری A که ویژگی‌های پرچمداران را دارد. ‌همین موضوع باعث شده که خریداران میان‌رده‌ها را ترجیح دهند که این خود سبب کاهش فروش پرچمداران سامسونگ شده است.

میانگین قیمت کل گوشی‌های فروخته شده سامسونگ در سال 2016 به 232 دلار رسیده که نسبت به سال 2015 که این رقم 289 دلار بود کاهش حدودا 20 درصدی را نشان می‌دهد. در مقایسه سامسونگ با رقیب همیشگی‌اش یعنی اپل باید گفت که میانگین قیمت گوشی‌های فروخته شده اپل در سال 2016 حدود 645 دلار بوده که 7 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. دلیل آن هم این است که اپل گوشی‌های میان‌رده یا ارزان ‌قیمت تولید نمی‌کند. در حال حاضر آیفون SE ارزان‌ترین گوشی اپل صدها دلار از میانگین قیمتی گوشی‌های سامسونگ گران‌تر است.

با این حال انتظار داریم که با عرضه گلکسی S8 و S8 پلاس و هم‌چنین گلکسی نوت 8 در تابستان جاری آمار فروش پرچمداران سامسونگ بهبود یابد. البته به شرط آن‌ که دوباره افتضاحی به بار نیاید و این گوشی‌ها با استقبال خوبی مواجه شوند.

1 در مورد “تنها 29 درصد فروش اسمارت‌فون‌های سامسونگ به پرچمدارانش تعلق دارد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH