با پایان یافتن ماه مارس پشتیبانی فیس‌بوک از ویندوزفون 8 و 8.1 متوقف خواهد شد

فیس‌بوک به تازگی اعلام کرده در چند روز آینده پشتیبانی مسنجر خود را از سیستم عامل ویندوزفون 8 و 8.1 قطع خواهد کرد.

پس از آن ‌که خبر پایان پشتیبانی اسکایپ از ویندوزفون 8.1 را شنیدیم حالا نوبت به اپلیکیشن مهم دیگری رسیده تا پشتیبانی‌اش را از گوشی‌های ویندوزفونی نسبتا قدیمی متوقف کند. این تصمیم فیس‌بوک دور از انتظار نبود؛ چرا که نه ‌تنها ویندوزفون 8.1 یک سیستم‌عامل منسوخ به شمار می‌رود، بلکه سهم کل نسخه‌های ویندوزفون از بازار گوشی‌های هوشمند نیز بسیار ناچیز است.

سهم سیستم عامل ویندوزفون در بازار به کم‌تر از یک درصد رسیده و بدین ترتیب دیگر پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی این پلتفرم کار معقولی به نظر نمی‌رسد. با این حال فیس‌بوک کماکان به پشتیبانی از ویندوز 10 موبایل ادامه خواهد داد. فیس‌بوک به تازگی در ایمیلی به تمامی کاربران اپلیکیشن مسنجر خود که‌ از نسخه‌های 8 یا 8.1 ویندوز فون استفاده می‌کردند اعلام کرد: «از این‌ که مسنجر را انتخاب کرده‌اید متشکریم. متاسفانه باید به اطلاع شما برسانیم تا پایان ماه مارس اپلیکیشنی که در حال استفاده از آن هستید دیگر پشتیبانی نشده و قادر به دریافت و ارسال پیام‌ها نخواهید بود. برای ادامه ارسال و دریافت پیام‌ها از فیس‌بوک روی گوشی خود، اپلیکیشن فیس‌بوک را به آخرین نسخه آپدیت کنید.»

به این ترتیب کماکان اپلیکیشن فیس‌بوک و بخش پیام‌های آن برای کاربران ویندوزفون 8 و 8.1 فعال خواهد بود اما دیگر خبری از امکانات ویژه مسنجر نیست. با توجه به تعداد گوشی‌هایی که از این دو پلتفرم استفاده می‌کنند می‌توان تخمین زد این تصمیم فیس‌بوک کم‌تر از یک درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند را شامل می‌شود.

با این حساب، افرادی که از نسخه‌های یاد شده استفاده می‌کنند دو راه پیش رو خواهند داشت؛ یا با اپلیکیشن مسنجر خداحافظی کنند یا به پلتفرم جدیدتری مهاجرت کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH