قیمت و زمان عرضه هدست Gear VR و دوربین Gear 360 سامسونگ مشخص شد

گلکسی اس 8 امروز طی مراسمی از سوی سامسونگ رونمایی شد. اگر این محصول را از پیش سفارش دهید، یک هدست Gear VR جدید به همراه آن هدیه خواهید گرفت. دستگاه دیگر، دوربین 360 درجه Gear 360 است که می‌تواند برای تهیه تصاویر 360 درجه حتی در منزل از آن استفاده کنید.

Gear VR

هدست Gear VR جدید، شبیه به سلف خود است اما برای هماهنگی بیشتر با گلکسی اس 8، بهبودهایی را تجربه کرده است. گوشی‌های جدید سامسونگ، به‌طور ویژه برای واقعیت مجازی طراحی شده‌اند و نمایشگر بزرگ آنها، زمینه دید را در هنگام تماشای محتوا بزرگ‌تر می‌کند. البته نباید از پردازنده گرافیکی قدرتمند در چیپست گلکسی اس 8 (اسنپدراگون 835 و اگزینوس 8895) غافل شویم.

یک کنترل‌گر حرکتی هم به همراه این هدست عرضه می‌شود که شبیه کنترل‌گر همراه هدست واقعیت مجازی Daydream است. یک ترک پد قابل کلیک کردن و کلیدهای بازگشت، هوم و تنظیم صدا از دیگر جزئیات این هدست هستند.

هدست واقعیت مجازی جدید سامسونگ، به شما اجازه می‌دهد تا تعامل بیشتری با بازی‌ها داشته و با محیط اطراف خود هم هماهنگ شوید و تنها یک تماشاگر منفعل نباشید. کلیدهای کنترل لمسی هم با گوشی‌های سامسونگ و حتی نسل گلکسی اس 6 سازگار هستند.

می‌توانید این کنترل‌گر را به‌صورت جداگانه و با قیمت 40 دلار خریداری کنید که این موضوع بیشتر به دارندگان نسل‌های قبلی خانواده گلکسی و هدست Gear VR کمک خواهد کرد.

توجه داشته باشید با وجود اینکه گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس، ویژگی‌های سخت‌افزاری لازم برای هماهنگی با هدست Daydream گوگل را دارند، اما پشتیبانی از آن هنوز ارائه نشده است. البته سامسونگ در حال تلاش برای انجام این کار است.

هدست Gear VR سامسونگ به همراه کنترل‌گر، در تاریخ 21 آوریل (1 اردیبهشت) و با قیمت 129 دلار قابل خریداری خواهد بود.

 

Gear 360
تماشای تصاویر 360 درجه پانوراما در یک هدست واقعیت مجازی بسیار لذت بخش است. به همین منظور دوربین Gear 360 جدید سامسونگ هم عرضه شده که نسبت به نسل قبل پیشرفت کرده و محتوای بهتری را تهیه می‌کند.

یکی از این پیشرفت‌ها، ثبت ویدئوهای 4K است درحالی‌که نسل قبل ویدئوهای QHD ضبط می‌کرد. رزولوشن در ویدئوهای 360 درجه فاکتور بسیار مهمی تلقی می‌شود چراکه تصویر، زاویه بالایی داشته و از ویدئوهای معمولی بیشتر است. (معمولا نزدیک 75 درجه)

می‌توانید تصاویر خود را با رزولوشن 2K در یوتیوب به‌صورت زنده استریم کنید که این کار توسط اپلیکیشنی در گوشی هوشمند شما صورت می‌گیرد و نیازمند سخت افزاری بسیار قدرتمند است.

دوربین Gear 360 از باتری داخلی بزرگ‌تری بهره می‌گیرد اما با باتری‌های خارجی هم کار می‌کند. بنابراین برای استفاده طولانی‌مدت از آن می‌توانید از باتری بزرگ خارجی استفاده نمایید.

دوربین 360 درجه سامسونگ در یک چهارم دوم سال میلادی و با قیمت 350 دلار در دسترس خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH