گلکسی S8 یک اسمارت فون انقلابی است اما نه در زمینه باتری!

دیشب گلکسی S8 و گلکسی +S8 معرفی شدند و با قدرت بالا و ویژگی‌های جذاب خود نشان دادند که سامسونگ رویا و خواب غلبه بر اپل را در سر می‌پروراند.

این مسئله در صحبت‌های معاون مدیر عامل سامسونگ نیز دیده می‌شد که درباره استراتژی محصولات این کمپانی در برابر یک گروه کوچک از روزنامه نگاران در کره گفت:
                 رویای ما غلبه بر اپل است

گلکسی S8 و گلکسی +S8 یک قدم بزرگ برای رسیدن به این رویا هستند. اسمارت فون‌هایی که در بسیاری از جنبه‌ها افراد زیادی را تحت تاثیر قرار دادند و در بین بهترین گوشی‌های هوشمند موجود قرار گرفته‌اند.

ساخت با کیفیت و دقیق، رابط کاربری بهبود یافته، استفاده از شیشه یکپارچه و خوش ساخت، وجود یکی از قدرتمندترین تراشه‌های جهان یعنی اسنپدراگون 835 در این تلفن همراه، دوربینی جدید که تصاویر با کیفیتی حتی در نور کم ثبت می‌کند و استفاده از دستیار صوتی بیکسبی که می‌توان گفت یکی از خلاقانه‌ترین نوآوری‌های سامسونگ در این گوشی هوشمند خواهد بود، از جمله ویژگی‌های این اسمارت فون است.

گلکسی S8 و گلکسی +S8 از شارژ سریع و شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کنند. این اسمارت فون‌ها ضد آب خواهند بود تا خیال کاربران را از سوختن دستگاه بر اثر برخورد با آب راحت کنند.

همچنین یک جفت هدفون AKG با قیمت 100 دلار در صورت خرید این گوشی هوشمند به صورت رایگان در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. با این حال هنوز هم سامسونگ در بعضی جنبه‌ها شانه به شانه اپل به جلو می‌رود. یکی از این جنبه‌ها عمر باتری است.

حال می‌خواهیم عمر باتری گلکسی S8 و گلکسی +S8 را با آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس مقایسه کنیم.

باتری‌های بزرگ‌تر در کهکشانی‌های سامسونگ برتری را در بخش انجام وظایف با صفحه نمایش خاموش مانند پخش موسیقی و مدت زمان مکالمه به سمت آن‌ها کشیده است اما مهم‌ترین آزمون‌ها با صفحه نمایش روشن انجام می‌شود مانند وب گردی که در اینجا کهکشانی‌های سامسونگ با پرچمداران اپل تقریبا در یک رده قرار گرفته‌اند.

گلکسی S8 مانند بسیاری از پرچمداران اپل و دیگر کمپانی‌ها عمر باتری خوبی دارد، اما خوب بودن٬ برای یک دستگاه دارای اولین چیپست ده نانومتری که پتانسیل بدست آوردن عمر باتری بسیار بیشتری را دارد کافی است؟ و آیا ما واقعا نیاز به صفحه نمایشی با کیفیت Quad HD در محصولات سامسونگ داریم؟
اسمارت فون‌های کم قیمت‌تر از پرچمداران جدید سامسونگ وجود دارند که عمر باتری بهتری نسبت به این محصولات داشته باشند. آیا واقعا سامسونگ با این وضعیت رویای غلبه بر اپل را در سر دارد؟

رسیدن به یک راهکار برای ساخت بهترین پرچمدار کار راحتی نیست. بعضی از کاربران ترجیح می‌دهد فقط بر روی عملکرد اسمارت فون تمرکز کنند ولی بعضی به داشتن صفحه نمایش 4k توجه می‌کنند. اما همه می‌دانیم که تمام کاربران برای عمر باتری اسمارت فون خود اهمیت ویژه‌ای قائل هستند و گوشی‌های هوشمندی که باتری بهتری دارند را خریداری می‌کنند.

به تازگی متوجه شدیم که گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه‌تری با پردازنده 14 نانومتری اسنپدراگون 625 وجود دارند که با وجود قیمت کم، عمر باتری بسیار زیادی را از خود نشان داده‌اند.

یکی از این محصولات لنوو P2 است که با استفاده از باتری 5100 میلی آمپر ساعتی با یک بار شارژ سه تا چهار روز دوام دارد و با ضخامت کم 8.3 میلی‌متری تنها دو میلی‌متر با گلکسی S8 و گلکسی +S8 فاصله دارد.

موتو Z play هم دو روز را با یک باتری 3510 میلی آمپر ساعتی به انتها می‌رساند و تنها 7 میلی‌متر ضخامت دارد که بسیار باریک‌تر از کهکشانی‌های جدید است.

لنوو P2 و موتو Z play قطعا سریع‌ترین اسمارت فون‌های موجود نیستند اما برای اکثر کاربران وظایف روزانه را به راحتی انجام می‌دهند و به سختی تفاوتی بین عملکرد آن‌ها و پرچمداران پر‌قدرت بازار مشاهده می‌شود.


نتیجه گیری
گلکسی S8 و گلکسی +S8 به وضوح دو اسمارت فون بزرگ، انقلابی و هیجان انگیز هستند اما عمر باتری آن‌ها با توجه به ارقام رسمی فقط به اندازه کافی خوب است ولی نمی‌تواند با توجه به قیمتی که این گوشی‌های هوشمند دارند راضی کننده باشد.

هم اکنون اسمارت فون‌های دیگری هم وجود دارند که با قیمت بسیار مقرون به صرفه‌تر، عمر باتری بهتری را برای کاربران به ارمغان آورند.

محدودیتی برای رسیدن به کمال وجود ندارد اما در بازار گوشی‌های هوشمند قرار نیست اسمارت فونی را ببینیم که از همه لحاظ بهترین باشد پس باید از بعضی ویژگی‌ها صرفه نظر کنیم تا اسمارت فونی که با علایق ما سازگار باشد را پیدا کنیم.

از نظر شما گوشی هوشمندی قدرتمند برای خرید مناسب‌تر است یا اسمارت فونی با عمر باتری بالا؟

اگر به گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S علاقه دارید، به گروه تلگرام زیر ملحق شوید

2 در مورد “گلکسی S8 یک اسمارت فون انقلابی است اما نه در زمینه باتری!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH