گوگل لانچری مشابه پیکسل را به اندروید وان می‌آورد

لانچر عرضه شده به همراه گوشی‌های گوگل پیکسل و پیکسل ایکس‌ال، به دلیل سادگی و کارآمدی، طرفداران بسیاری در میان کاربران اندروید دارد. حال گوگل قصد دارد لانچری مشابه لانچر پیکسل را به پروژه اندروید وان بیاورد.

گوشی Y!Mobile S2 نخستین دستگاهی خواهد بود که از این لانچر بهره می‌برد. این به‌روزرسانی برای سایر کاربران اندروید وان که از گوشی‌های دیگری استفاده می‌کنند، در قالب یک پچ کوچک حاوری طراحی جدید ارایه نخواهد شد، بلکه بخشی از به‌روزرسانی سیستم‌عامل به اندروید ۷.۱.۱ نوقا خواهد بود. بنابراین به محض عرضه اندروید ۷ برای این گوشی‌ها، لانچر مذکور نیز در دسترس کاربران آن‌ها قرار می‌گیرد. از آن‌جا که این لانچر، دقیقا همان نمونه موجود بر روی گوشی‌های پیکسل نیست، شماری از عناصر جذاب و منحصر به فرد لانچر پیکسل در آن حضور نخواهند داشت. در عوض این نمونه، از همان طراحی ظاهری لانچر پیکسل بهره می‌برد و می‌توان به راحتی بسیاری از ویژگی‌ها و عناصر بصری لانچر پیکسل را در این طراحی دید.

برخی از این ویژگی‌ها واضح‌تر از سایر موارد هستند. از جمله موارد مذکور می‌توان به پوشه‌های بازطراحی شده برای صفحه خانه و پیکان معروفی اشاره کرد که می‌توان برای باز کردن منوی برنامه‌ها، به جای تپ کردن بر روی دکمه کشوی برنامه‌ها (App Drawer)، آن را کشید. این لانچر همچنین حاوی پوشش مات جدیدی است که در پایین صفحه اصلی خانه و بر روی داک برنامه‌ها قرار می‌گیرد. نوار جستجوی گوگل نیز که همواره در بالای صفحه خانه قرار داد، در این لانچر اندکی پایین‌تر آمده است تا دسترسی به آن راحت‌تر شود. البته این تغییر به قدری کوچک است که ممکن است اغلب کاربران متوجه آن نشوند.

محتویات لانچر گوشی‌های اندروید وان اندکی با لانچر پیکسل تفاوت دارد، چرا که گوشی‌های اندروید وان همچنان ویجت نوار جستجوی استاندارد گوگل را در خود دارند، اما گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال در گوشه بالای سمت چپ رابط کاربری خود دارای دکمه مخصوص گوگل هستند که اگر بر روی آن کلیک کنید، به بخش جستجو هدایت می‌شوید و در صورت سوایپ کردن بر روی آن از سمت چپ، شما را به صفحه خانه اپلیکیشن گوگل می‌برد. یکی دیگر از مزایای این لانچر این است که فاقد دکمه مخصوص منوی برنامه‌ها است و همین امر موجب افزایش فضای در دسترس برای افزودن میانبرهای اپلیکیشن‌های دیگر به داک می‌شود. با این اقدام گوگل، تعداد میانبرهای برنامه‌ قابل جاسازی در داک برنامه‌های صفحه خانه، از ۴ به ۵ عدد افزایش یافته است.

در این لانچر، منوی برنامه‌ها بهینه‌سازی شده و همچون نمونه موجود بر روی گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال کار می‌کند، یعنی می‌توانید با سوایپ کردن بر روی آن از بالا به پایین، آن را بسته و به صفحه خانه بازگردید. کاربران اکنون می‌توانند با فشار دادن و نگه داشتن دکمه پاور، گوشی خود را ری‌استارت کنند. ارایه این به‌روز‌رسانی از جمعه هفته پیش مورخه ۴ فروردین (۲۴ مارس) آغاز شده است. بنابراین کاربران گوشی Y!Mobile S2 که تاکنون این به‌روزرسانی را دریافت نکرده‌اند می‌توانند به صورت دستی، وضعیت ارایه این آپدیت را برای گوشی هوشمند خود بررسی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH