جف بزوس

جف بزوس رتبه دومین ثروتمند جهان را از آن خود کرد

آیا جف بزوس می‌تواند رتبه اول را از بیل گیتس برباید؟ اگر از هر کسی بپرسید که ثروتمندترین فرد جهان کیست، به احتمال زیاد همه می‌گویند بیل گیتس. او برای 18 سال از 23 سال گذشته کماکان در رتبه اول ایستاده است و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها این رتبه تغییر کند! هرچند، افراد پس از بیل گیتس تغییر رتبه داشته‌اند. یکی دیگر از غول‌های تکنولوژی در این هفته خودش را به رتبه دوم رسانده است!

طبق اعلام وب‌سایت بلومبرگ، روز چهارشنبه این هفته جف بزوس موسس آمازون، توانست صندلی Warren Buffet را از آن خود کند و در جایگاه دومین ثروتمند جهان قرار بگیرد. دلیل این موفقیت افزایش سهام آمازون به 18.32 میلیارد دلار است که 1.5 میلیارد دلار به ثروت بزوس اضافه کرده و او را به ثروت 75.6 میلیارد دلار رسانده است.

Buffet در حال حاضر دارای ثروت 74.9 میلیارد دلار است و به اندازه کافی زیاد هست که بتواند جایگاه پیشین را پس بگیرد، اما به تازگی چند میلیاردی ضرر کرده است. با این حال سرمایه بزوس تنها در سال جاری 10.2 میلیارد دلار افزایش داشته و رو به رشد است.

حالا دیگر بزوس تنها 10.4 میلیارد دلار از بیل گیتس عقب است! سوال بعدی این است که آیا او بالاخره می‌تواند جایگاه بیل گیتس را بدست آورد؟

سهام آمازون در حال افزایش است و تحلیل گران مالی CNN خرید آن را توصیه کرده‌اند. بزوس با کمپانی Blue Origin، نشان داد که به فضا نیز علاقه دارد. امید است این کمپانی بتواند سفرهای توریستی فضایی را با استفاده از موشک‌های قابل استفاده مجدد، امکان‌پذیر کند. همچنین این کمپانی برنامه ارسال کالا به فضا را در سر دارد. همچنین بزوس یک سرمایه‌گذار باهوش است. در سال 1998 او 3.3 میلیون از سهام گوگل را به ارزش 250 هزار دلار خریداری کرد که امروز به ارزش 2.8 میلیارد دلار رسیده است.

حالا بیل گیتس 61 ساله بیشتر بر روی پروژه‌های بشر دوستانه تمرکز کرده، در حالی که بزوس 53 ساله هنوز در حال ساختن امپراتوری خودش است. بنابراین  به نظر می‌رسد که دیر یا زود بیل گیتس باید جایگاهش را به بزوس واگذار کند. مگر اینکه بزوس تصمیمات نادرستی در کسب‌وکار بگیرد و یا آن را برای همیشه رها کرده و برای ریلکس کردن به یکی از جزایر گرمسیری برود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH